ARP 2600 voor € 650,-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hooihuis

Acta est fabula
Deze klassieker staat nu te koop op Speurders voor onzinnig weinig....Is denk ik een grap (hoe kan het ook anders) want volgens mij heb ik dezelfde al voorbij zien komen op Ebay.

Er is waarschijnlijk dus weer een lolbroek actief!

Origineel geplaatst door sander
Ik gaat em zo ophalen. :verkoght:

Bedankt voor de tip :okdan:

:D .........(toch?)

650 euro :D :D :D :D
Tis toch al 1 april geweest :confused:

whahah

Origineel geplaatst door bliepertronic
en hier geeft ie wel heel snel zijn "hobby" op!
????

Hij is bijna niet gebruikt.
Het lukte mij namenlijk niet om hem te updaten,
Wegens beeindigen hobby....

:)

Origineel geplaatst door sten
Hij is bijna niet gebruikt.
Het lukte mij namenlijk niet om hem te updaten,
Wegens beeindigen hobby....

:)

ja, zeg dan gewoon eerlijk dat je het een klote ding vind!!!!

Re: ARP 2600 voor € 650,-

Origineel geplaatst door Hooihuis
Deze klassieker staat nu te koop op Speurders voor onzinnig weinig....Is denk ik een grap (hoe kan het ook anders) want volgens mij heb ik dezelfde al voorbij zien komen op Ebay.

Er is waarschijnlijk dus weer een lolbroek actief!

Ik denk eerder aan een oplichter. Er is niks verdachter dan Engelstalige 'te goed om waar te zijn' aanbiedingen op Nederlandse verkoopsites. Ik vond hier ook een leuke.: een Apple 30" monitor + video kaart met maar liefst 3000 euro korting op de nieuwprijs. Snel reageren voordat die weg is! :erm:

Ik heb een paar keer wat gekocht met eBay en dat is goed gegaan, maar ik zou dat eerlijk gezegd nu niet zo snel meer doen. En op marktplaats zou ik ook niet zo snel meer iets kopen, en al helemaal niet als de koper geen Nederlands spreekt en moeilijk doet over zijn vaste woon- en verblijfplaats. Je kunt beter wat extra moeite ervoor doen en je aankoop persoonlijk ophalen dan dat je voor luiheid en gemak gaat en uiteindelijk een zak lucht gekocht hebt.

Van echte oplichting lijkt me hier geen sprake; tekst en foto's zijn als je het mij vraagt regelrecht gekopieerd van een serieuze verkoper op Ebay (iemand uit Canada by the way, vandaar het Engels).

Maar goed, ik ben met je eens dat het oppassen blijft. Zelf heb ik 1 keer iets via Ebay gekocht en tig keer iets van Marktplaats en soortgelijke sites, en eigenlijk heb ik er maar 1 vervelende ervaring aan overgehouden (iemand die me voor niets naar Amsterdam liet komen; niet kwam opdagen op de afgesproken plek en later ook de telefoon niet meer opnam etc.). Heeft me dus gelukkig alleen maar benzine en ergernis gekost.

Beste tip blijft altijd nog goed op je intuitie te vertrouwen en de mensen te "testen" met gerichte vragen. En inderdaad bij twijfel gewoon zelf gaan halen in plaats van geld opsturen (mijn aankoop van Ebay heb ik ook zelf uit Brussel gehaald).

Anyway, voorlopig koop ik denk ik toch niets meer 8)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Van echte oplichting lijkt me hier geen sprake; tekst en foto's zijn als je het mij vraagt regelrecht gekopieerd van een serieuze verkoper op Ebay (iemand uit Canada by the way, vandaar het Engels).

Hm, iemand die zowel de advertentietekst als de foto's uit een Ebay-veiling kopieert, dat is op zich al verdacht. Ik kan me nog voorstellen dat iemand in het buitenland die al op de Duitse of Franse Ebay adverteert, misschien ook nog de Nederlandse Ebay meepakt, maar dat vind ik al onwaarschijnlijk. Ik geloof al helemaal niet dat Speurders.nl al zo'n faam in den vreemde verworven heeft dat het vele serieuze verkopers trekt die zich maar wat graag door een volstrekt onbegrijpelijke (want in het Nederlands gestelde) aanmeldingsprocedure heenworstelen. De enige reden om in het buitenland te adverteren is als je op zoek bent naar naieve kopers die nog niet op hun hoede zijn voor Western Union-trucss en zo ver uit de buurt wonen dat het onwaarschijnlijk is dat ze je thuis komen opwachten als ze voor een paar honderd euro bedonderd zijn.

ik "HAAT" dit soort grappen!!! :(

Wat willen die gasten er mee bereiken? Wat voor een "kick" halen ze uit dit soort "foute" akties? :stupid

Bannen die zooi!!!!! :duivels:

Kreeg deze mail terug van de "verkoper", had hem ook al gelijk na verschijnen van de advertentie gemailed;

Hy
My name is D***d R**b*n and i live in London Uk.The last price for this item is only 650 euro.
The laptop is a unwanted gift for a job promotion but the works provided me with a laptop so i don't require this 1
The item is new ,in box with 12 monts international waranty .
Here is how I want to go about delivery and payment for the product which will be through Chronopost International and will also give you the chance to inspect the product before I receive the payment for it.
I will explain to you step by step how this will work.
A. First you have to send me your shipping information (your name and address).
1. After I receive your shipping info, I'll go to a Chronopost International Location and leave the product onto your name and with your address as the intended receiver.
2. Chronopost will check the product, also the legal papers to see that everything is OK with it.
B. You will receive a notification from Chronopost as a confirmation that the product is in their custody and also, that the product has been tested.
1.Chronopost International will verify the Money Transfer, and if everything is in order, they will deliver the product to your door step.
2. After you will receive the product and you will be completely satisfied with it, you will instruct Chronopost to release the payment information to me, so I can collect my money.
C. If by any reason, you will not be satisfied with the product, you will return the product to Chronopost with no expense.
I will pay for shipping and you for the amount transfer.
Let me know if we can do this.
Thanks!

Ze worden overigens wel steeds slordiger, ze praten in hun reply over een laptop met nog 12 maanden garantie =)

Origineel geplaatst door UserTronix
Kreeg deze mail terug van de "verkoper", had hem ook al gelijk na verschijnen van de advertentie gemailed;
...
Here is how I want to go about delivery and payment for the product which will be through Chronopost International and will also give you the chance to inspect the product before I receive the payment for it.

http://www.chronopost.com/web/en/group/news/news_details.jsp?newsId=N3000085&type=NEWS

Fraud Alert - Unauthorised use of the Chronopost International Name

Chronopost International wishes to alert its customers to an Email scam, which fraudulently uses Chronopost names and logos and requests Internet consumers to make payments via money transfer in order to release goods for delivery. This email also states that Chronopost International operates as a licensed third party for such Internet transactions.

Chronopost International confirm that it is in no way affiliated to this fraud.

Deze gasten zijn volgens mij bekend...............ik heb eens een verhaal gelzen hoe men deze gast heeft teruggepakt door hem een kartonnen computer op te sturen......waar ie heel veel invoerrechten over moest betalen.

dit kreeg ik als reply:

Hy
My name is D#v#d R#b#n and i live in London Uk.The last price for this item is only 1200 euro.
The item is perfect condition ,in box with 12 monts international waranty .
I will explain to you step by step how this will work.
A. First you have to send me your shipping information (your name and address).
1. After I receive your shipping info, I'll go to a Chronopost International Location and leave the product onto your name and with your address as the intended receiver.
2. Chronopost will check the product, also the legal papers to see that everything is OK with it.
B. You will receive a notification from Chronopost as a confirmation that the product is in their custody and also, that the product has been tested.
1.Chronopost International will verify the Money Transfer, and if everything is in order, they will deliver the product to your door step.
2. After you will receive the product and you will be completely satisfied with it, you will instruct Chronopost to release the payment information to me, so I can collect my money.
C. If by any reason, you will not be satisfied with the product, you will return the product to Chronopost with no expense.
I will pay for shipping and you for the amount transfer.
Let me know if we can do this.
Thanks!

Let wel.....het is nu ineens een Item dat mint in de doos zit................een 2600 dus.

Heeft er iemand van jullie, naast het vermelden van jullie ervaringen met deze verdachte advertentie en verkoper op synthforum, de moeite genomen om de webmaster van speurders.nl te informaren over de verdachte gang van zaken?

Ik heb dat nu zelf maar even gedaan, met het verzoek om dit eens te onderzoeken, want mensen die nog geen kennis van zaken hebben en nog niet weten van synthforum.nl moeten toch ook beschermd worden voor malafide praktijken.

Ben trouwens benieuwd of ze er iets aan kunnen en willen doen; we leven wat dit soort dingen betreft in een vrij land.

Ik mag het niet zeggen ,maar 99,9% hier op het forum zijn mensen die er hard voor moeten werken ,of lang sparen,of zich de pl@#&@% moeten handelen om iets aan te schaffen .
Als ik zo['n vent in me vingers krijg, mag ie van mij van d rechter 3 jaar lang arbeid krijgen in de zorgsector bij mensen thuis die compleet broke zijn en uitzichtloos .
Dan leert ie wel dat SCAM niet loont!!
En ook dat ie mensen loopt te rippen die er al van alles voor moeten doen ,om iets voor elkaar te krijgen om hun,,Droom"'
te kunen kopen..
Zo........ff me agressie kwijt.............hier kan ik dus echt niet tegen ...die lui.............afschieten naar de maan....:duivels:

Origineel geplaatst door MindBleep
Ik mag het niet zeggen ,maar 99,9% hier op het forum zijn mensen die er hard voor moeten werken ,of lang sparen,of zich de pl@#&@% moeten handelen om iets aan te schaffen .
Als ik zo['n vent in me vingers krijg, mag ie van mij van d rechter 3 jaar lang arbeid krijgen in de zorgsector bij mensen thuis die compleet broke zijn en uitzichtloos .
Dan leert ie wel dat SCAM niet loont!!
En ook dat ie mensen loopt te rippen die er al van alles voor moeten doen ,om iets voor elkaar te krijgen om hun,,Droom"'
te kunen kopen..
Zo........ff me agressie kwijt.............hier kan ik dus echt niet tegen ...die lui.............afschieten naar de maan....:duivels:

Helemaal mee eens, maar dat geldt wat mij betreft voor ALLE vormen van diefstal/criminaliteit/vandalisme. Gewoon met je takken van de spullen van een ander af blijven en als je geld nodig hebt ga je maar werken. Lijkt mij vrij simpel, maar er zijn kennelijk hele volksstammen die er anders over denken.

Tsja, wat betreft internet, ik denk dat je als gebruiker daarvan (en zeker van advertentiesites e.d.) gewoon een flinke dosis gezond wantrouwen moet hebben. Het is een relatief nieuw verschijnsel en sommigen moeten er nog aan wennen misschien, maar daar komt het wel op neer. Maar goed, het is hier op het forum natuurlijk al 10.000 keer gezegd....zolang mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten of simpelweg gevoelig zijn voor een koopje (en wie is dat niet?) doen de bad guys er hun voordeel mee.

Deze advertentie van de ARP 2600 was natuurlijk wel zo overduidelijk niet serieus cq. onbetrouwbaar dat het bijna een lachertje is.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back