GeitenBreijer
1 knar
Voor jou dus niet voor anderen wel, prima toch? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Arv, wat ik me nog afvroeg, dat sampletje wat je eerder had gepost, is dat rechtstreeks uit een 808 zonder eq of andere effecten?

Origineel geplaatst door Arv
Het grote voordeel blijft dat het een drummachine is waar alles "klopt". Je drukt op "start", punched wat simpele 16e hats, wat drums en voila, instant electro.
Het is inderdaad waar....toen ik voor het eerst op start drukte van m'n 909 werd het gerucht
reëele praat! Als je houdt van de sound wat house house maakt heb je hiermee de sound in huis.Zonder FX of wat dan ook...gewoon zo drooog als gort! Heb/ had goede samples van de 808/909 maar die hebben het idd. gewoon niet!
Peersoonlijk vindt ik de 808 wat electronischer klinken, meer voor electro of hip hop.
De 909 is meer recht toe recht aan, house georienteerd.
Ik hou me met meerdere muziek stijlen bezig en als je bijvoorbeeld die outhentieke blues of jazz of wat voor sound dan ook wil hebben weet je ook prercies om welke sound het gaat...welke sound bepalend is voor die specifieke stijl.![]()
Origineel geplaatst door MULDER MAN
je kan ook je 808 opnieuw uitvinden zoals de amerikaanse hip hop boys nu doen (nee niet lil john)... ik weet niet door wat voor een gruwelijke compressie ze die kick halen maar het slaat echt alles opzij. Zo kan dat oude besje met nieuwe manieren van engineeren weer helemaal mee in deze tijd. Ik denk dat dat wel belangrijk is om er lol mee te houden.
ik heb een keer bij boemtjsak met een 808 gespeeld en ik zat minuten lang naar dezelfde loop te luisteren, met samples bijna niet na te maken vind ik, je hoort het wel wanneer iets 808 is en wanneer gesampled.
de 808 is ook een sexy-ding vind ik alleen al die machine in marvin gaye tracks of isley bros tracks.