Origineel geplaatst door trash
Qwa klank wel, omdat het bij jou gewoon statisch klinkt, al moffelt het oversturen van je setje wel wat weg natuurlijk.
Maar laat het maar eens zonder oversturing horen, dan val je meteen door de mand.
De sampleset heeft meer dan 20 hihat samples, een hele serie snare samples, en die heb ik zelf gesplitst in een noise gedeelte en de basis van de sample.
Voor geinteresseerden... dat heb ik als volgt gedaan:
De snare samples in cooledit (nu audition) geladen, en met noise reduction een gedeelte weggehaald. Dat is de basis van de sample.
Daarna nog een keer dezelfde sample ingeladen, en daarna juist het weggehaalde gedeelte overgelaten. Dat is de noise layer van de sample (het nummer begint met deze).
Als je die twee tegelijk afspeelt dan klinkt het als het origineel, maar door de splitsing kun je ze ineens wel onafhankelijk van elkaar instellen. Dat ging prima met een low budget samplertje (awe32).
Gevolg is dat ik in de sampler de noiseverhouding kan instellen (volume en lowpass) voor de snares.
Dus zelfs "droog" is er als het goed is weinig van de horen. Helaas heb ik geen awe32 meer, dus ik weet niet of ik het nummer nog op dezelfde manier kan afspelen.
----
Maargoed, als je alsnog graag het verschil tussen een echte 808 en een sampleset wilt horen, dan kan ik wel een sequencer maken waarbij ik de samples niet afwissel maar steeds dezelfde afspeel op het zelfde niveau.
Na wat geanalyseer kun je dan zeggen: "ja, ik hoor een verschil".
Nou, boeien.