Ethereal
Instant Fuck-up
Okdan! Ik weet zelf wel het nodige van MIDI af, maar misschien dat mensen hier nog tips hebben..
Ik wil mijn studio dus even opnieuw gaan patchen kwa midi. Nieuw bureau, nieuwe setup, dus nieuwe midi-chain
Gebruik Logic als sequencer, en heb daar een Yamaha O1X aan gekoppeld. (Die heeft 2x midi in en uit). Ook heb ik nog een gamepoort waar ik dus nog een midi in en uit vandaan kan trekken.
Hieraan wil ik gaan hangen:
Clavia Nord Rack (Midi in en uit)
Yamaha AN200 (Midi in, uit en thru)
Yamaha CS1X (Midi in, uit en thru)
Roland MC-505 (Midi in en uit)
De bedoeling is dus dat ik alles aanstuur via Logic, maar ook dat alles bespeelbaar is via de CS1X. Deze wordt als masterkeyboard gebruikt. Ook wil ik dat ik alle knopbewegingen op kan nemen in Logic.
Mijn gedachte:
O1X uit A -> Nordrack in
Nordrack uit -> O1X in A
O1X uit B -> An200 in
An200 uit -> MC505 in
MC505 uit -> O1X in B
Gamepoort uit -> CS1X in
CS1X uit -> Gamepoort in
Eventueel kan ik dan aan de thru van de AN200 nog mijn Yamaha FB-01 prikken.
Iemand nog tips? Is dit een goeie manier om het aan te sluiten of kan het beter? Ik had eerst de NordRack aan de uit van mijn CS1X hangen en vanaf de NordRack terug naar de O1X, maar dan krijgt Logic de Midi data van de CS1X niet binnen, hetgeen vrij irritant is.
Note: De interne sequencers van de AN200 en de MC505 gebruik ik niet.
Ik wil mijn studio dus even opnieuw gaan patchen kwa midi. Nieuw bureau, nieuwe setup, dus nieuwe midi-chain

Gebruik Logic als sequencer, en heb daar een Yamaha O1X aan gekoppeld. (Die heeft 2x midi in en uit). Ook heb ik nog een gamepoort waar ik dus nog een midi in en uit vandaan kan trekken.
Hieraan wil ik gaan hangen:
Clavia Nord Rack (Midi in en uit)
Yamaha AN200 (Midi in, uit en thru)
Yamaha CS1X (Midi in, uit en thru)
Roland MC-505 (Midi in en uit)
De bedoeling is dus dat ik alles aanstuur via Logic, maar ook dat alles bespeelbaar is via de CS1X. Deze wordt als masterkeyboard gebruikt. Ook wil ik dat ik alle knopbewegingen op kan nemen in Logic.
Mijn gedachte:
O1X uit A -> Nordrack in
Nordrack uit -> O1X in A
O1X uit B -> An200 in
An200 uit -> MC505 in
MC505 uit -> O1X in B
Gamepoort uit -> CS1X in
CS1X uit -> Gamepoort in
Eventueel kan ik dan aan de thru van de AN200 nog mijn Yamaha FB-01 prikken.
Iemand nog tips? Is dit een goeie manier om het aan te sluiten of kan het beter? Ik had eerst de NordRack aan de uit van mijn CS1X hangen en vanaf de NordRack terug naar de O1X, maar dan krijgt Logic de Midi data van de CS1X niet binnen, hetgeen vrij irritant is.
Note: De interne sequencers van de AN200 en de MC505 gebruik ik niet.