Installatie probleem Midi Controller

Noob_Robert

Nieuwkomer
Hallo ik ben nieuw op dit forum. Ik heb hier wel vaker rondgesnuffeld, maar ik heb nu pas een account aangemaakt omdat ik een probleem heb. Sinds een maand ben ik wat met reason beginnen te kloten. Nu heb ik gisteren een 2e hands midi controller aangeschaft, namelijk de Evolution mk-361C. Nu komt het probleem: als ik alles geinstalleerd heb werkt het keyboard gewoon niet =( Iin de manual staat dat ik eerst in het programma soundstudio moet proberen of hij werkt, maar daar doet hij het al niet, terwijl ik wel een midi input heb namelijk MPU-401. Als ik gewoon wat wil spelen doet hij niks :stupid Wat doe ik fout? Ik heb hem gewoon in de games/joystick aansluiting zitten, zoals ook in de manual staat dat dit kan.. Kan iemand mij verder helpen, ik ben een noob op dit gebied, dus alle hulp is welkom 8)

k eerste logische stap

je werkt me zo een gameport adaptor naar midi he.

Zit de OUT op je kabel op de IN van je controllerkeyboard
en omgekeerd ook de OUT van de controller op de IN van de kabel ?

Origineel geplaatst door DJDM
k eerste logische stap

je werkt me zo een gameport adaptor naar midi he.

Zit de OUT op je kabel op de IN van je controllerkeyboard
en omgekeerd ook de OUT van de controller op de IN van de kabel ?

Ja een einde is rond en gaat in het keyboard, en het andere deel gaat toch in de computer? Zo staat het in de handleiding.

inderdaad, maar je moet zeker zien dat de out van je kabel op de IN van je controller zit en omgekeerd.

Veel mensen die die fout maken in het begin hoor

Origineel geplaatst door DJDM
inderdaad, maar je moet zeker zien dat de out van je kabel op de IN van je controller zit en omgekeerd.

Veel mensen die die fout maken in het begin hoor

Dat zit wel goed volgens mij, want in de controller zit alleen een midi out.

zo ongeveer, snap ie?

Attachments

• pc2midicable.jpg
    pc2midicable.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 142
Ok, ok, heel flauw "Ï know"

Nou, ff denken.

Altijd lastig om van een afstand te zien wat er bij je fout gaat. Leg eens precies uit hoe je het geheel hebt aangesloten, dan praten we verder...

Ik neem aan MIDI CONTROLLER --->MIDI OUT---> MIDI IN (PC) via gameport.

Je moet in het desbetreffende software pakket WEL je midicontroller (ingang) selecteren.

Origineel geplaatst door astronaut
Ok, ok, heel flauw "Ï know"

Nou, ff denken.

Altijd lastig om van een afstand te zien wat er bij je fout gaat. Leg eens precies uit hoe je het geheel hebt aangesloten, dan praten we verder...

Ik neem aan MIDI CONTROLLER --->MIDI OUT---> MIDI IN (PC) via gameport.

Je moet in het desbetreffende software pakket WEL je midicontroller (ingang) selecteren.

Nou eerst heb ik de controller aangesloten via de gameport, daarna heb ik de cd rom geinstalleerd met alle programma's. Allemaal zoals hier staat beschreven:
http://www.evolution.co.uk/pub/manuals/keyboardquickstartdutch.pdf

Nu heb ik ook een midi input namelijk de MPU-401 zoals ook in de manual staat. Ik ga naar het programma sound studio en wil gaan spelen met mijn controller zoals ook in de manual staat, maar het lijkt wel of hij niets doet :confused:
Ik heb al de laatste drivers van mijn soundcard geinstalleerd. Soundcard is C-media (ja ik weet dat het prul is, maar ik ben een beginner en kan altijd nog een betere kopen).
Ik hoop dat je nu iets meer weet.
En ja de controller staat aan ;)

He wacht even, ik neem aan dat je die USB kabel er ook bijgeleverd hebt gekregen?

Zo ja, dan wordt het verhaal een stuk simpeler.

He wacht even, ik neem aan dat je die USB kabel er ook bijgeleverd hebt gekregen?

Zo ja, dan wordt het verhaal een stuk simpeler.
`

Dat is juist het probleem, die zit er niet bij ;{
Maar ik zat eraan te denken om er morgen ff een te kopen.
Ik heb wel een USB kabel, maar niet zo'n dunne die in de controller gaat.
Is dit eigenlijk een normale usb kabel voor een controller, en hoeveel kost zo'n kabel?
Alvast bedankt voor de moeite 8)

Ja, je moet wel de USB kabel gebruiken ipv die andere kabel.
die drivers zijn juist voor het hele usb verhaal.
Maar die andere kabel zou het overigens wel moeten doen als je die mpu-401 in je muziekprogramma kiest.
Of is dat het.. dat je het vergeten bent te selecteren in je muziekprogramma??

Origineel geplaatst door Kenny
Maar die andere kabel zou het overigens wel moeten doen als je die mpu-401 in je muziekprogramma kiest.

Nee ik heb hem wel geselecteerd in het muziekprogramma, maar er gebeurt niks. Ik denk dat ik morgen toch maar even zo'n USB kabel moet gaan kopen.
Of kan het ook aan mijn (slechte) geluidskaart liggen?

Origineel geplaatst door Kenny

Yep klopt!!

Kom morgen ff een USB kabe kopen. Heb je ook geen adapter meer nodig. Werkt veel beter.

Ik hoop overigens wel dat je (wat eenvoudige) geluidskaart ASIO ondersteund. Maar dat is een probleem voor morgen ;). Toch blijft het vervelend dat het niet werkt via die MPU-401. Ook vreemd...

Yep klopt!!

Kom morgen ff een USB kabe kopen. Heb je ook geen adapter meer nodig. Werkt veel beter.

Ik hoop overigens wel dat je (wat eenvoudige) geluidskaart ASIO ondersteund. Maar dat is een probleem voor morgen ;). Toch blijft het vervelend dat het niet werkt via die MPU-401. Ook vreemd...

Hoe weet ik of mijn geluidskaart ASIO ondersteund?
Ik zal jullie morgen wel informeren of hij het met USB kabel wel doet.
Alvast bedankt voor jullie moeite 8)

Nou ik heb een USB kabel gehaald en hij doet het nu :D
Hij doet het zelfs in Reason *D
Bedankt voor de hulp :halleluja

Back