Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Ik had het gisteravond.
Een *vriend* van me dacht me leuk een klap op mijn linker oor te geven, Het ging ruim 30 seconden alleen maar "pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep" Ik was behoorlijk pissig op hem, Moet ik me nu zorgen gaan maken?

En het geluid hier is niet veel harder dan 100 dcb

daarom verbaas ik me soms over mensen op dit forum die gewoon doorgaan en vooraan gaan staan bij concerten
Als een discotheek een kunstgalerij was zouden ze daar bij de deur staan om je zout en cocktailprikkers in de ogen te smijten.

Hey allemaal, Ik kan mischien sommige mensen gerust stellen in verband met dit vervelend gedoe,...sinds begin Oktober 2008 heb ik ook een Tinnitus in mijn linker oor, overbelasting van de gehoorzenuw dus. Dit ging gepaard met helse zenuwpijnen die je kan vergelijken met tandzenuw pijn,.. mijn binnen oor leek helemaal gezwollen en drukkend, Ik werd er heel angstig van en hoorde gepiep en een mistig wirwar van hoge frequentie geluiden rond de 10Khz alsof ik 100 m van een veld stond vol sprinkhanen ;p...Nu is het Oktober 2009 en Ik heb sinds 3 weken geen piep meer, maar de ruis blijf ik wel horen, dat is met ups and downs, maar verdraaglijk, Ik kan zelfs terug met muziek bezig zijn en de hoofdtelefoon gebruiken wat voordien zeker niet meer kon, zelfs niet op laag volume. Het is echt iets heel bizar, maar bij mij toch een herstel, dus er is hoop dat je er toch van af geraakt.
Tinnitus hoeft niet altijd te wijzen op gehoorschade. Het kan ook wijzen op een tekort aan bepaalde vitaminen (vooral B12 en D) of bv. hyperventilatie.
Ik heb zelf een tijd chronische tinnitus gehad door vitamine B12 en D tekort (de andere vitaminen waren voldoende aanwezig).
@Toyless: vitamine B12 staat erom bekend dat het bij tekort de zenuwen overgevoelig maakt.