[House] Diana Ross - My old piano (Consumer remix)

vette filterhouse! groovey beats. erg netjes! releasen die handel?!?!

Ik wil net zeggen, "Le Knight Club" ofzo, klinkt zeker niet verkeerd. Alleen:

1. Heb ik een probleempje met de bas, die is een beetje ver weg gestopt en moeilijk te horen (op mijn monitors). Die kan
2. Ook drukt de beat soms wel erg veel weg van de rest. Zoals in 2.24. Daar lijkt het even zachter te gaan met de stem waardoor het een beetje lijkt alsof het al gaat 'afbouwen'.
3. Er is niet echt een 'echt' hoogtepunt. Je hebt wel dat stuk war de 'originele' stuk waar de stem voor een stuk niet meer zo 'geknipt' maar verstaanbaar engels is. Dat lijkt het hoogtepunt, maar misschien kun je dat iets meer accentueren. Zoals al eerder gezegd echte filterhouse maar je hebt zover geen gebruik gemaakt van de echte filterhouse truuk, dus alles door een filterbak trekken. Misschien is dat een idee om het meer te accentueren.

Als je zou kijken naar deze punten is het zeker release waardig. Ik denk als je dit op stuurt naar een beetje houselabel dat ze het zeker interessant zullen vinden. Sample clearen is misschien wel een probleem, maar als dat voor elkaar is dan heb je iets moois in handen. Misschien een idee om hierna eens een meer onbekend 'disco' plaatje op te knippen, voor meer originaliteit en eenvoudiger clearen van de samples. (Kijk op rommelmarkten naar oude Disco verzamel plaatjes met daarop meer obscure disco) Maar al met al zeer mooi gedaan, en het verrastte me echt (als groot daft punk/le knight club/oude cassius liefhebber.)

Respect!

:halleluja

Kai Hugo

mmm I Like Diana Ross ..

Klinkt zeker ni slecht maar sluit me aan bij kaihugo

Er is niet echt een 'echt' hoogtepunt. Je hebt wel dat stuk war de 'originele' stuk waar de stem voor een stuk niet meer zo 'geknipt' maar verstaanbaar engels is. Dat lijkt het hoogtepunt, maar misschien kun je dat iets meer accentueren

Is zeker ni slecht gedaan en der zijn beslist labels die dit soort werk willen voor hun label ..
money.gif

Groenten,
Com8

@kaihugo: willen je puntjes van kritiek nu nét de zaken zijn die ik zelf minder vond aan de track - het gebeurt wel meer. Er zit inderdaad iets te weinig laag in de track. Dat kwam omdat ik geen bass vst gevonden heb die perfect aansloot bij de originele sample. Ik heb er veel uitgeprobeerd. Wie dus weet welke vst zich goed leent voor die typische disco baslijn sound, mag het me zeggen! En inderdaad, er zit net iets te weinig verhaal in en er ontbreekt misschien een meer nadrukkelijke break of climax. Ik wilde niet nog meer loops uit het originele nummer halen waardoor alles misschien net iets te loopy klinkt voor dit soort house. En je merkt goed op dat ik nauwelijks gefilterd heb. Ik was dan ook niet echt van plan van een echte filter house plaat te maken - ik filter trouwens bijna nooit - maar het had hier en daar misschien wel voor een meerwaarde gezorgd.

Bedankt voor je moeite!

Mmm, bass..

Wat gebruikte je nu voor de bass? Ik denk dat als je wat je nu had iets harder zette het al iets beter zou zijn? Anders een Minimoog proberen (kheb geen ervaring met de pluginversie maar ik heb vaker gehoord dat die ook goed is.) Ik vind die mini's enorm lekkere bassen maken voor dit soort dingen. Maar zoals al gezegd de bas die je nu hebt is niet slecht alleen misschien een beetje zacht. Misschien kun je de beats iets zachter zetten en de bass harder.

Wat ook wel eens helpt is de bass door een gitaarversterker gooien (desnoods ook een VST), waardoor deze iets beter doorkomt maar wel rauwer is.

Ik zou zeggen experimenteer, en desnoods door de beat en bass samen als groep door effecten (compressors etc) te gooien zodat ze meer samengaan. Ook met een lekkere EQ het midden een beetje opdraaien zou al veel schelen. En anders een mini oid. proberen. Of wat ook wel eens lekker kan snijden is een MS20 (denk aan mr oizo - flatbeat). Toevallig zijn ze allebei wel virtueel te vinden..

(Ik luister hem nu al voor de 6e keer ofzo... :walker: )

Kai Hugo

Laatst gewijzigd:
Ideetje: (:D nu ik toch zo actief bezig ben)

Misschien kun je het in het midden iets meer afbouwen, zoals je ook dat einde hebt gedaan. Gewoon minimaal en erg leeg houden. Dan alles laten terug komen. Zorgen dat je daarvoor 'nog niet heel de sample hebt weggegeven'. En na de 'break' natuurlijk de sample helemaal weggeven. Voila: je hebt al heel wat meer verhaal.

Kai Hugo

Alle bass die je nu hoort komt maakt onopzettelijk deel uit van de samples die ik heb gebruikt. Ik heb moog modular, v-station, novation bass station, Malstrom en oddity geprobeerd. Ik heb er niet echt problemen mee om een goeie baslijn in mekaar t ze zetten maar het resultaat was telkens dat het karakter van de originele baslijn helemaal verloren ging zodat ik het basspoor er uiteindelijk helemaal uitgegooid heb. De software equivalent van Minimoog heb ik niet maar ik veronderstel dat die niet veel meer kan dan moog modular?

Hmm, misschien kun je die dan aandikken? De originele. Een idee zou zijn, de samples met de bass pakken, alles een beetje van het hogere wegfilteren en dan die bass oppompen, EQen en harder zetten. En ook de beats ietsje zachter. Dit tezamen met de meer minimale break zal al iets veel beters geven. Ik hoor het graag..!

Kai Hugo

Ter verduidelijking van het type baslijn heb ik vlug nog even een van de (originele) loops in bijlage meegestuurd.

Attachments

• international.wav
    707,6 KB · Bekeken: 101
Vette track! Niets geen filterdisco, vette cut'n'paste house.

Als je die vocal nog wat meer door elkaar husselt kan 'ie zo naar todd edwards en consorten toe. Iets rauwer en je hebt een oldschool dj sneak hit te pakken :{

over die baslijn: vaak wordt dit inderdaad gedaan door een hele dikke low-pass filter over een loop uit het origineel te gooien, en dan met een goeie eq zo inmixen dat er wel ruimte overblijft voor de kick. Of de melodie van de baslijn meespelen met een sublaag sine. die hoor je niet als lossen baslijn, maar dikt het wel aan. Zoals je zegt klinken extra synthbassen vaak een beetje overbodig.

Over de opbouw: lekker laten zo. het probleem met de meeste house-platen is dat ze altijd willen pieken. Er juist onder dj's juist een heel groot gebrek aan, zoals ik dat noem, 'doorgroove' plaatjes. Dit is een perfect voorbeeld van zo'n track. Kabbelt lekker door en kan je als dj nog een heleboel aan toevoegen, door de manier waarop je 'm in en uitmixt en evt. met live effecten bewerkt. Ook niet filteren dus. Dj's moeten ook nog wat werk hebben ;)

Volgens mij ligt het niet aan mijn audio setje hoor, maar de kick en de hats komen irritant hard door.
lijkt wel of deze totaal op de voorgrond zijn geplakt en de rest naar achteren is geduwt.

Voor de rest een lekker plaatje. Ik ga ém draaien in de studentensoos als het mag :)

ja vet, lijkt erg op Cassius, ik vind zelf die bassdrum te agressief, persoonlijk vind ik dat het grootste bezwaar, het verbaast me ook dat niemand dat nog genoemd heeft. Het is een hele meppende kickdrum die de flow uit het loopje weghaalt. Als je het in een club draait, gaat ie daardoor niet werken (ik spreek uit ervaring)

Verder vet loopie, ik hoor slechtere platen op feestjes dus een release lijkt me wel te doen als je nog een paar vette nummers hebt, en nog wat werkt aan de mix.

Origineel geplaatst door bobaphat
ik vind zelf die bassdrum te agressief, persoonlijk vind ik dat het grootste bezwaar, het verbaast me ook dat niemand dat nog genoemd heeft.

Misschien moet je de vorige reactie eens goed lezen dude!

Origineel geplaatst door kaihugo
Anders een Minimoog proberen (kheb geen ervaring met de pluginversie maar ik heb vaker gehoord dat die ook goed is.) Of wat ook wel eens lekker kan snijden is een MS20 (denk aan mr oizo - flatbeat). Toevallig zijn ze allebei wel virtueel te vinden..

de plugins kunnen dat niet

Blijft hoedanook fonken dit!
Lekkere sloerigerakkert! !!!
Hoor ik de sample nu ïnternational funk zeggen...hmmmm ja ...;)

Goede plaat!
Ik ga er nu erg chill op na een aantal broeskies!

meeerrrr...

En trouwens ..lekker zo laten..geen gemierenneuk over freq.
Als het een goede feel geeft aan de synthofiliacs op dit forum ...tsja dan hoef je echt niet meer te kutten met je mix :)
Ik denk dat juist het actiefe bestaan van mid freq's de dans bevordelijkheid doet massiviseren! Die lage freq's zijn bij bedenkelijke situ's wel met een dj mixah te capturuh..mits de dj...
perfectioneren kan je beter niet doen als je zulke tracks laat vloeien :halleluja

erg lekker nummer..ik vind de bas persoonlijk goed zo...past goed bij de droge
sound van je nummer...

ja lijkt idd op cassius .. en idd de drums zijn te aanwezig .. ik hoor die stem helemaal niet ! en dus heeft boba gelijk dat het in een club niet gaat werken omdat alles wat te aanwezig naar voren komt en de rest snel weg zakt omdat op hoger volumes die drums alles weg drukken .. betere balans in je mix aan brengen

ik hoor ook een hele andere tekst trouwens dan old piano ... wel iets met boy enzow !

Back