[House] Diana Ross - My old piano (Consumer remix)

Gewoon goed. Doet me beetje denken aan de iT cd tracks.

Hij verveelt totaal niet. heel de track blijft het boeiend. Probeer die vocal sample iets meer naar voren te brengen. Voor de rest uitstekend!

Vind em okey klinken, alleen wat werken aan de verhoudingen tussen de beats en de sample zelf, proberen de bass in de original loop iets te boosten met een hoge q factor rond de 150/300 hz.
Verder zou ik het heerlijk vinden als er een break in kwam, ook al istie maar een paar maten kort... dus even geen doorgroove plaatje, maar even die loopsample filteren als high pass... en langzaam het laag er weer bij... heerlijk!!!

kvind hem ook wel goed. alleen die bas moet je toch kunnen fixen. en die stem een tikje meer naar voren.

hij verveelt nooit, er zit zo iets in van: geef me meer.. een soort van constante opbouw
er ontbreekt dus een climax vind ik
ik vind ook dat de kick wat te hard staat en de bass wat te stil
dit is vette house!

Je zoekt een goed basgeluid... Al eens een E-bass geprobeerd (elektrische basgitaar)? Een echte hoeft het natuurlijk niet te zijn, samples bvb of een vst die dergelijke geluiden produceert.

Verder... Vette track! Voor soort Chicago stuff zou ik een gevecht in de platenzaak aangaan.

Het gaat wel wat te snel naar mijn smaak, maar da's persoonlijk natuurlijk.

En zo'n vette kickdrum is typisch voor dit soort house naar mijn mening.

Als groot Carlos Sosa fan deed dit me direct aan hem denken! (dat staat als compliment neem ik aan)

Laatst gewijzigd:
Back