Sherman QMF

dione

hardkoor
ff patsen hoor...:peukie:...:

stukje 303 door een QMF gehaald,door 2 van z'n 4 filters...en daarna een beetje via Midi met filtertje geklooid...

drums komen uit 808 en 909....

(tis geen serieuze poging om een track te maken hoor,was gewoon de QMF aan het testen...)

Attachments

• 303qmf.mp3
    938,1 KB · Bekeken: 109
lucky you man !!! :D

klinkt lekker dit...

moet eerlijk zeggen heb me sherman nog nooit met midi aangestuurd :D

Klinkt erg lekker!

Zijn dit alleen de filters of zit er ook nog modulatie oid op (kheb zelf nog nooit zo'n Sherman gebruikt)?

Origineel geplaatst door bouncemasters
lucky you man !!! :D

klinkt lekker dit...

moet eerlijk zeggen heb me sherman nog nooit met midi aangestuurd :D

Dan zou ik dat maar eens snel gaan uitzoeken! dat midi is echt handig.

Je kan envelope 1 + 2 apart aansturen en dan voor elk een korte of lange trigger (als ik me niet vergis)

Lekker ding hè die QMF Dione 8~

Whaaah! Meneer met de Holy Setup .. dit vind ik godsgruwelijk wreed!

/me maakt asap een afspraak bij Heer Noid. :D

Re: Sherman QMF

Origineel geplaatst door dione
ff patsen hoor...:peukie:...:

stukje 303 door een QMF gehaald,door 2 van z'n 4 filters...en daarna een beetje via Midi met filtertje geklooid...

drums komen uit 808 en 909....

(tis geen serieuze poging om een track te maken hoor,was gewoon de QMF aan het testen...)

Dat is dom want dit klinkt echt koel vind ik.
Gewoon een Chemical Beat track vixxen man voor de nieuwe E-Noid EP ofzo :)

heb je filter wel getriggered met note on en off ?
dan wordt het pas echt leuk .. zo hoor je nooit het echte karakter van het filter natuurlijk
ik neem aan dat je gewoon die 303 door het filter heb geflikkert en wat met midi op gevoel wat paramters aangestuurt ?

of te wel .. dit kan ook gewoon met een vst filter ! :D

wauuwww heeeel vies :D

Klinkt wel gruwelijk ja, maar dat mag ook wel zeg! :okdan:

Mijn sherman heeft geen midi:

prototype.jpg

Maar das dan ook weer het andere uiterste.

zeg, zou je eens dit loopje door je sherman willen halen en dan eens wat aan de knoppen draaien? ik heb echt benieuwd wat het resultaat gaat zijn. dan kunnen we eens duidelijk het verschil tussen niet gefilterd en wel gefilterd horen. :)

Attachments

• untitled.mp3
    596 KB · Bekeken: 99
isniezot > het is gewoon een 303 loopje waar ik niks aan verander....gewoon standaard loopje,resonance vol maar cutoff niet ver open...
het enige wat ik verander is de cutoff2 van de Sherman met het modulation-wheel (en een heel klein stukje cutoff1,net voor de beat er in komt,met pitchbend)....maar omdat het vervolgens weer door de tweede gaat (en dubbel overstuurd dan) klinkt het zo....geen eq gebruikt verder, beetje galm uit de PCM 90

sander02 > ja hijs lekker.....ik zeg wauw..:D

spdk > das nog eens oldskool...:okdan:

Origineel geplaatst door isnieZot
zeg, zou je eens dit loopje door je sherman willen halen en dan eens wat aan de knoppen draaien? ik heb echt benieuwd wat het resultaat gaat zijn. dan kunnen we eens duidelijk het verschil tussen niet gefilterd en wel gefilterd horen. :)

ik zal het s proberen,heb nu alleen ff geen tijd...maar is wel beter denk ik,ik had bij mn voorbeeld eigenlijk ook ff het originele loopje moeten laten horen...

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Verschil is alleen dat een VST niet zo'n klank heeft ;)

das de pcm 90 .. niet de sherman .. en idd een pcm 90 sound krijg je niet uit een vst nee

;) :P

Back