hdmess

sander

_
Wat doe je als je geen nieuwe nummers meer kan maken, dan ga je zoeken op je hardisks naar *.wav en dan knip je maximaal 2 min uit die bestanden en die stop je achter elkaar in 1 mp3 met steeds een sec rust en dan in totaal 15 min. En dit zijn nog lang niet alle nummers die ik vondt.
Nou jij het zijn eigelijk geen van allen nummers, maar allemaal test opnames van een paar minuten of slechts een halve minuut, etc. Alleen om ideeen vast te leggen en die ik nu niet meer na kan maken. Nou ja in de meeste gevallen wordt het erg lastig. Das best balen, want er zitten toch wel een paar juweeltjes bij :engel:

Voor alles fans 8)

http://www.smeyer.cistron.nl/sm_hdmess.mp3

Ik vind het toch altijd knap dat jouw platen net klinken alsof ze uit '88 komen. :)

En er zitten inderdaad een paar mooie stukken tussen... ook wat mindere. ;)

Waar sequence jij ook al weer op? Een MPC?

gewoon die seconde rust eruit halen en alles aan elkaar doormixen...
dan maak je gewoon een klassieker zoals ehm...... stairway to heaven of bohemian rhapsody ofzo :D

zitten iig leuke dingen tussen!

Origineel geplaatst door OnAcid

Waar sequence jij ook al weer op? Een MPC?

Ja, ik gebruik de mpc voor midi loopjes. Maar in een aaantal van de stukkies die je hier hoorde zit ook wat "druk maar op een willekeurige toets en hoop dat het goed past" gehalte in. Dat geeft soms best verassende resultaten. Ook al druk je wel eens op een misser. En verder nog juno arpeggiator en 101 sequencer. Die trigger ik dan weer met een drummachine.

So, hier zitten inderdaad vette dingen tussen. Als je zei dat het uit een stoffige kelder opgeviste Virgo tracks waren dan had ik je geloofd!

Ken het werk van Virgo niet zo(of misschien ook wel), maar als ik zie 1987 trax dan heb ik wel het idee dat ik dat goed kan vinden. Thanks voor luisteren in iedergeval.

zitten wel gave stukjes tussen
vind vooral die bassline vanaf 6:40 en 7:50 heel cool :okdan:

Origineel geplaatst door Bahamut
zitten wel gave stukjes tussen
vind vooral die bassline vanaf 6:40 en 7:50 heel cool :okdan:

Jep die vindt ik zelf ook relax. Eigelijk in de 2de versie klinkt het gaver. Daar is alles een stuk omlaag gepitched, klinkt het wat dieper. Maar dan komt dat lead geluid niet helemaal lekker uit de verf. Das ook een heel vaag stukkie toetsenspel met foutjes erin en een beetje uit sync zeg maar. Als je dat dan omlaag pitched, klinkt het nog vager.

Back