Veel schema's vintage gear

tof man..

tof man..

schema's voor mijn prophet 600!!Altijd handig!Bedankt voor de tip...:okdan:

Graag gedaan.. Overigens nog een vraagje:

Ik heb zelf nog nooit een DIY projectje gedaan, maar heb in de loop van de jaren wel het een en ander aan schema's verzameld.. mu leek het me wel een leuk idee deze een keer te gaan aanbieden onder een apart linkje op mijn website. Echter weet ik niet hoe het zit met rechten van die schema's. Mag je die zomaar aanbieden? ook als ze van de originele auteur afkomstig zijn?

volgens mij doet vooral roland moeilijk,was story met 303 site..Ze bieden nu trouwens alles zelf aan.Ik denk dat je je zou kunnen beperken tot schema's van echte vintagebakken..ik heb ook al zeker 2gb aan manuals en schema's.Anders heb je erg veel serverruimte nodig...
Er is zeker behoefte aan,ook voor reparaties en voor het nageslacht.Er zijn ook veel bedrijfen die synths maken verdwenen.Deze manuals kun je natuurlijk gewoon opslaan,daar wordt niemand slechter van lijkt me.Het zou toch zonde zijn als sommige apparaten niet meer gerepareerd of gecallibreerd kunnen worden.Er is echter al heel veel op het net te vinden er was hierook een thread over een tijd geleden...links kun je ook daar posten dan blijft het ook bewaard en bij elkaar.
:okdan:

Roland schematuur

Roland schematuur

Ik heb ALLE schema's van alle Rolandapparatuur van het prille begin tot ongeveer 2002.
Helaas staat alles staat op papier.
Misschien is er iemand op het synthforum met een grote scanner (A2) en kunnen we alles voor het nageslacht bewaren.
Laat me maar weten.

Greetz,

Mike

Re: Roland schematuur

Re: Roland schematuur

Origineel geplaatst door Mike Philco
Ik heb ALLE schema's van alle Rolandapparatuur van het prille begin tot ongeveer 2002.

Dat is heel fijn.. ik zoek nog een schema van mijn Roland HP-S1000 Stage Piano. Roland heeft me al meerdere links gestuurd waar ik het beestje moet kunnen vinden, maar die links zijn steeds hartstikke dood.

can you help? ;{

Hmmm,....ik had eigenlijk verwacht dat er enthousiaster op zou worden gereageerd.
Ik doe niet aan losse uitleen, nee,...gewoon alles in één keer onder de scanner en PDF'jes van maken of zo.
Kan een ieder die geinteresseerd is er gebruik van maken.
Das toch super,...of niet dan ?

Greetz,

Mike :yamaha:

Back