[Yamaha] CS1X

Origineel geplaatst door Bob Modulair

Nou, ik zit nog geen twee dagen op dit forum en word van alle kanten 'afgezeken'.

Dat noemen ze een leerproces. Als je nog eens terugkijkt naar wat je hebt gepost, dan vind je veel antwoorden, Bob. Je kunt niet verwachten dat als je threads post als https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=4848&highlight=TB303
dat dan iedereen even blij is. (zeker omdat veel mensen de TB-303 aanbidden)

De meeste mensen op dit forum hebben ook een mening over bepaalde gear, maar die uiten dat heel netjes en onderbouwen die stelling dan ook heel goed.

Als ik zou zeggen: "Iedereen die een Waldorf Pulse heeft is een kleuter die beter in de speeltuin kan gaan spelen dan muziek te maken", dan ben jij ook niet blij als je een Waldorf pulse hebt, omdat je dan kleuter wordt genoemd. (voorbeeld)

Toegevoegde waarde van zo'n uitspraak is dan ook 0,0.

Je mening mag je hebben, maar respecteer anderen voor HUN mening. Als je iets niet mooi/leuk/goed vind, zeg dat dan op een normale manier en onderbouw je stelling. Dan zullen anderen jou ook respecteren en je niet zo afzeiken.

Origineel geplaatst door DJ41

Dat noemen ze een leerproces. Als je nog eens terugkijkt naar wat je hebt gepost, dan vind je veel antwoorden, Bob. Je kunt niet verwachten dat als je threads post als https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=4848&highlight=TB303
dat dan iedereen even blij is. (zeker omdat veel mensen de TB-303 aanbidden)

Ai ... hij heeft gelijk met zulke threads graasf je je eigen graf maat. Ik zelf ben ook redelijk nieuw en los van het feit dat iedereen me negeert =( wordt ik niet afgezeken.

Tip: blijf wat op de achtergrond en observeer het forum, hierdoor kom je er snel genoeg achter wat je wel en niet kan maken.

Laatst gewijzigd:
CS1x is zeker geen preset-player en kan prima (relatief) geprogrammeerd worden...natuurlijk niet als een fullblown synth maar die zijn vaak ook gelijk een stuk duurder....

Da's rete goedkoop voor een CS1X, maar goed aan het eind van de veiling zal die prijs wel wat veranderen..

PS
Volgens mij is BOB een beetje van het type "knuppel in het hoenderhok". Die kom je vaker tegen op forums.

Origineel geplaatst door Arveyman
Volgens mij is BOB een beetje van het type "knuppel in het hoenderhok". Die kom je vaker tegen op forums.

een van de prettige dingen van dit forum dat dat soort trolls er niet echt zijn (waren?) ...beetje raar om eerst een boel mensen tegen de schenen te gaan schoppen met een nogal bot statement en vervolgens te gaan klagen dat iedereen em afzeikt.....tja....

Offtopic:
Slap geouwehoer oké; Maar ik vind deze threads erg ongezellig worden... Afzeiken van gear op een minder communicatief vaardige manier is natuurlijk de oorzaak; Maar happen ook!

Wat betreft de cs1x:
Als ie awm2 heeft is het gewoon een rompler, en als synth persé niet erg intressant. Als de geluiden hetzelfde zijn als de rm1x, dan zijn ze zéker bruikbaar. Sterker nog, als je bezig bent met muziek maken ipv vreemde onsamenhangende en onbruikbare geluiden te patchen op je modular, dan lijkt me zo'n rompler juist beter! Krijg je meteen wat je hebt!

Nou, ik zit nog geen twee dagen op dit forum en word van alle kanten 'afgezeken'.

Ik heb zelf wel een redelijke set, niet overdreven, maar wel oké:
momenteel:

-Access Virus C
-Waldorf Qkb
-Waldorf MWxt
-Waldorf Pulse
-ARP Odyssey
-ARP2600
-Doepfer A100
-Synton Fenix
-Roland System 100
-Roland Jupiter 8
-Roland JP8000
-SCI Pro1
-Elka Synthex
-MiniMoog
-2 x TB303
-TR909
-TR808
-Sidstation
-Korg Wavestation EX
-Korg DW8000
-Korg Prophecy
-Sherman FB2
- en nog een hele zooi :)

Zeg maar nee, dan koop ik er twee!

Wel een lijstje om je vingers bij af te likken.

Volgens mij valt er aan de CS1x weinig te bedienen. Ja, je kunt met de knopjes de presets wat bijregelen.

De cs1x behandeld de waveforms als een oscilator en het blijft niet alleen bij bijregelen, je kan 4 layers maken over iedere layer kan je filters, envelopes, effecten, panning etc etc instellen daarnaast kan je nog over de gehele voice weer effecten en instellingen heengooien.

En de geluiden die er inzitten zijn ook goed!

Ok het kan een synth zijn die niet jou smaak is maar geloof me het is geen "Een goedkope geluidskaart in een goedkoop plestik jasje".....

Maar goed ik zal er verder geen woorden meer over vuil maken, naar mijn mening is de cs1x en goede synth!

ik heb mijn juno-106 geruild tegen een CS-1x en kreeg er nog 200 euro bij... goeie deal?
er zitten wel een paar brandplekjes op maar dat hoor je toch niet ;-)

enne... ik vind het een gaaf ding en ik denk niet dat ik hem zo snel zal weg doen.
of ik moet een AN-1x tegen het lijf lopen ofzo.

Ik ben inderdaad 'jaren lang' muziekleraar geweest.
Niet alleen kinderen hoor!

[Offtopic]Okee Bob verkeerde start, hebben we allemaal wel eens maar ik zou zeggen 'welkom' in het episch centrum van synthese![/Offtopic]

gr. Mario

Laatst gewijzigd:
Hoi Tron ! Alles goed jongen? :doei:

krz gaat een officieele waarschuwing of temp-ban krijgen

:engel:

Laatst gewijzigd:
bob sonde man je hebt 2 x303 en je vind het niets
doe dan mij of iemand anders er een plazier mee

Ik vind de 303's welliswaar niet de prijs waard waarvoor ze blijkbaar verhandeld worden. Bedoel voor dat geld "maak je heel veel arme kinderen blij"!
Maar ik doe ze ook niet weg, ze zijn best grappig.... en dat geld zegt me niet zoveel!!! Het gaat per slot van rekening om lekker muziek maken en niet om handel drijven.

Het spijt me als ik een aantal van jullie op de p*k getrapt heb. Ieder z'n mening toch? 'kGeef toe, dat die van mij misschien wat (te??) uitgesproken is. Wil niemand beledigen ofzo, maar als ik sommige reakties lees..... Nou ja laat maar. :)

En de 2 de heb je als reserf ofzo Zo van ik pak er een en
die doet niets licht het aan de adapter of aan de 303
even die ander probeeren

Back