HALion 2.0 in Cubase SX 2.0

Travux

Ingeburgerd
Dagdag,
Vorig jaar heb ik een grote aankoop gedaan op studio gebied. Mijn destijds aangeschafte Virus C en Midiman Radium heb ik ondertussen alweer verkocht omdat ik me toch meer wou focussen op het opnemen van audio. Door allerlei redenen ben ik nog niet toegekomen aan het installeren van mijn HALion 2.0. Nu ik dat echter gedaan heb en ik de manual opensla staat daar dat ik het in mijn Cubase SX 2.0 in het VST menu moet selecteren, daar zie ik hem echter niet bij staan!! Mijn LM-4 Mark II ziet ie wel, en ook zijn eigen vb-1, a-1 en lm-7. Als ik echter HALion wil gebruiken kan dat alleen als 'effect', als directX plugin en dan alleen bij audio. Dan kan ik echter HALion niet selecteren als ingang/uitgang/VST instrument, en niet gebruiken bij MIDI. Ben ik misschien iets vergeten of heb ik iets verkeerd ingesteld? Als jullie iets weten dan hoor ik het graag, bij voorbaat dank,
Ruud 8o)

(sorry voor het chaotische gebrabbel, ik was echter net lekker bezig dus ik wil weer aan de gang 8) )

wat specs waar je misschien iets aan hebt:
Cubase SX 2.0
HALion 2.0
LM-4 Mark II
Audiophile 2496
1 gig RAM
80 GB + 120GB HD's
verder nog een hoop aan mic's, effect processoren en mengpaneel/monitoren/versterkers etc.

devices -> plugins

staat ie daar wel?

Heb je de plug wel in je default vst-folder geinstalled?

Nu dus wel, hartelijk bedankt, het zal wel 'voor zich hebben gesproken', maar dan zie ik het dus juist over het hoofd :o: :D

:okdan:.

Als ik het goed begrijp heb je wel een default folder namelijk c:\program files\steinberg\vstplugins ??

Zou ik veranderen naar een andere patitie ivm fragmentatie en prestaties van je OS-schijf :)

Origineel geplaatst door vipal
mikula, hoezo? leg us uit misschien. heb t namelijk net zo (laagje dieper weliiswaar \cubasesx3\)

Hmmm, fragmentatie hoeft niet persé, maar ik doel vooral op grotere sample libs ipv een bescheiden .dll

Neem bijvoorbeeld zero-g of east-west libs. Die stoppen complete sample-cd's in een native-instruments-sampler jasje.
Als je er daar een aantal van op je C schijf zet wordt je ook niet vrolijk.

Nop, alles wat streamt en groot is gaat bij mij sowieso op een aparte HD, mag die lopen buffelen en heb ik mijn OS zo fris als maar kan.

(zelfs documents & settings en alle mogelijke tempfolders gaat bij mij op een aparte schijf, virtueel geheugen een vaste grootte, etc.)

Back