powercore virus vraag

freekcoppens

Ingeburgerd
Hallo,

weet iemand of de Powercore Virus een 'gator' functie heeft. Want een enkele sound heeft het wel en de ander weer niet.
Als iemand of deze er op zit, waar kan ik deze vinden en hoe zet ik deze uit/aan?

Freek

ik bedoel de functie die bij de vanguard trancegate heet. Het zorgt er zeg maar voor dat een monotome sound gaat 'trillen'. Het loopt een stuk beter zeg maar. Snap je zo wat ik bedoel?

Bedoel je niet arpeggiator :confused:

Een aantal sounds in mijn Virus C die overeenkomen met het trancegate effect zijn óf gewoon patches met een arpeggiator óf patches waarbij bv het filter of volume gemoduleerd wordt met een LFO zodat je een vergelijkbaar effect krijgt.

Dus hoe boots je dat na:
1. Zet de arpeggiator aan
2. Hang bv een blokgolf LFO aan het filter

thanks ik zal het proberen. Maar een geluid met een arpeggiator is toch heel anders dan die gator functie die in vanguard zit. De arpeggiator functie zit namelijk ook in vanguard en dat is iets heel anders. Maar ik ga het in ieder geval proberen. :mexico:

Zet je Arpeggiator Mode op Chord. Wellicht is dat wat je bedoeld. Tenminste zo werkt dat hier bij mij op de Virus B.

Origineel geplaatst door freekcoppens
De arpeggiator functie zit namelijk ook in vanguard en dat is iets heel anders.
Ja en nee :) De arpeggiator functie van Vanguard is zover ik weet nogal standaard, HI-LO en dat soort dingen. Maar de Virus bevat behalve dat ook complete ritmische patronen als arpeggiator. Sommigen kan je zien als vervanging voor de trancegate.

Voorbeeld:
_ = rust
* = noot
| = 1 tel/beat

|*_*_**__|*_*_**__|*_*_**__|*_*_**__|

Hopelijk is dat een beetje duidelijk :D Bovenstaand pattern kan (afhankelijk van de sound) heel erg lijken op het trancegate effect.

ik heb de powercore virus pas net, moet er dus flink mee oefenen om het allemaal ff helemaal door te hebben. Vind het een beetje onduidelijk waar ik de arpeggiator aan ken zetten etc...

Kan me niet voorstellen dat er geen goede handleiding bij zit want bij de hardware virus zit echt een prima handleiding waarin je dit soort zaken allemaal kunt vinden.

eeehhh rauzi, als ik het zelf kon bedenken zou ik het niet vragen. Geef dan geen antwoord als dat het enige is wat je ken bedenken!:(

Back