serienummers noteren

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
wie noteerd hier eigenlijk allemaal alle serienummers van al je gear i.v.m diefstal verzekering enzo??
zelf moet ik het eigenlijk nog steeds een keer doen.
ook handig is de apparaten open schroeven en een briefje er in stoppen met "dit apparaat is gestolen," en dan je naam adres en tel nummer erbij vermelden.
vergeet het briefje er dan niet uit te halen als je het apparaat weer verkoopt! :D

Ik heb alle serienummers in een spreadsheet staan. Mocht het ooit gebeuren dat er iets gestolen wordt (is één keer voorgevallen), dan kan je op z'n minst dat nummer opgeven en bestaat er nog een kleine kans dat je het ooit terugkrijgt.

Die tip van dat briefje is wel goed gevonden :okdan:

:doei:

Ik heb hier ook het meeste genoteerd staan in een Text-documentje. Je weet maar nooit...:smeris:

Goede tip!

Ik ga dat toch ook maar doen. Die criminele buurt hier. :maffia:

Heeft het openschroeven van een synth niet gevolgen voor de garantie hierop (mits nog van toepassing)?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik heb hier ook het meeste genoteerd staan in een Text-documentje. Je weet maar nooit...:smeris:

En gezorgd dat dat tekstdocumentje ook ergens anders staat dan op de computer in je studio, neem ik aan :D

ik heb ook 'n lijstje, op zowel digitale als papieren media, met alle serienummers van m'n spullen. 't is ondertussen een gewoonte geworden om meteen serienummers te noteren als er iets nieuws de studio in komt, ontstaan in de tijd dat ik nogal regelmatig wat kocht.

Was nog niet bij me opgekomen om dat te doen. Goeie tip!
Je zou dat eigenlijk met alles moeten doen, dus ook bvb van je TV, DVD en zo... die dingen zijn ook niet altijd goedkoop.

Origineel geplaatst door etaoin
En gezorgd dat dat tekstdocumentje ook ergens anders staat dan op de computer in je studio, neem ik aan :D

Speelgoed staat over het algemeen bij ProtoHuman dus dat zit wel goed. Zal het idd toch nog es online zetten op mn stukkie cyberspace.*D

Ik heb alle serienummers van m'n gear genoteerd en met enige regelmaat geef ik updates in deze lijst door aan íjn verzekeringsagent.

groet

Tom

Ik heb een CD met foto,s van m,n serie nummers CD licht thuis en ergens anders ;) Ik heb ook nog een lijst waar later gekochte gear op staat van na het maken van de CD.

Back