Korg microkorg en Juno D

Okmeister

Do what you wish!
Ik ben lekker aan het musiceren geslagen met mijn oude Roland E70 en wat VST's in cubase SX. Ik heb een laptop met een m-audio audiophile firewire eraan. Werkt perfect, met een zeer lage latency.

Nu gaat dat best lekker, maar ik mis wat. Na wat research kwam ik op de volgende synths uit:

-Roland Juno D. Een basis synth met een hoop sounds die te editten zijn. Zijn de drumsets oke?
-Korg microkorg. Een leuk aparaat voor analoge shit en een vocoder. Zijn die kleine toetsen niet te klein?

Dan ben ik rond de 850 euro's kwijt, das mijn budget. Is dit een goed idee om aan te schaffen?

Alvast bedankt!

Okmeister.

Die microkorg is zeker leuk.
Juno d...no way...lijkt me echt een gare synth..hij is ook heel lelijk.
Als je echt drums wilt zou ik voor iets dedicatets gaan:..drumstation,jomox....
Alesis micron is ook leuk misschien?
K-station?
Waldorf Micro Q!

Iets ECHT analoogs....Korg ms-10,Waldorf pulse?

succes

ik zou als ik jou was gaan voor een K-station en een alesis MIcron of een Korg micro

Ik kan prima werken met de microKORG. Je moet het niet hebben van het klavier, nee. Maar wat wil je er mee doen? Ik lees dat je het gebruikt in combinatie met je computer.... Dan maakt het klavier toch niet uit?

Mijn mening: ik kan prima spelen op mijn mk en in combinatie met de computer is hij ook prima.

Maarja, al dat geneuzel over dat kleine klavier... Hij heeft 4 polyfony for christ sake. Het is ook niet de bedoeling dat je er een compositie van Beethoven op gaat spelen. :confused: Voor een synth waar je maximaal 4 toetsen tegelijk in kan drukken vind ik het kleine klavier prima! :okdan:

Greets!

Nou die korg, die is vet! De nadelen lijken me duidelijk, 4 voice polyfonie, klein klaviertje. Ik zou er niet mee beginnen als ik jou was, ik vind het persoonlijk meer een synth voor erbij, omdat ie zo weinig poly heeft. Die Juno-D heb ik persoonlijk niet gehoord, maar Roland kennende zijn de drums shit, dus daarvoor zou ik hem niet kopen. Heb net wat demootjes geluisterd, het zijn voornamelijk oude bekende drumsoundjes die ook in bijv de mc-505 zitten, en dat is niet echt positief. Op het internet zijn gratis veel betere samples te vinden.

Aangezien het je eerste 'synth' hardware wordt zou ik ook beginnen met 1 apparaat ipv van 2. Het liefst ééntje met veel knoppen, zodat je gemakkelijk kan leren hoe een synth in elkaar zit. Je kan het beter leren met schuifjes en knopjes dan menuutjes.

Als je budget zo rond de 850 euro is, zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een JP-8000, een hele gave synth, zeer geschikt voor een beginner en toch vrij uitgebreid. Je zou ook kunnen denken aan een novation ks-4/5, die zijn ook erg pikant geprijst, maar persoonlijk vind ik deze synths wat mager van klank. Wel goede instapsynths door de vele knopjes.

Verder voor niet synth sounds als pianootjes en dergelijken zou je kunnen denken aan een Roland JV module, die zijn er echt in alle vormen en maten (verschil in polyphonie, hoeveelheid sounds enz.) en ze zijn nog uitbreidbaar met expansion cards ook. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Maar voor alles geldt natuurlijk dat je het zelf moet beluisteren! Voor 2ehands apparaten die niet meer verkrijgbaar zijn is dat wat lastig maar dr zijn vaak wel geluidsvoorbeelden te vinden op 't net. Succes ermee!

Nou,

ik heb een beetje rondgekeken en gesnuffeld en ik ben tot de concusie gekomen: geen Juno D en Microkorg.
Ik heb zojuist een Micron en een K-station besteld. Allebei lekker met normale toetsen.

Die Juno D viel inderdaad af, ik heb hem geluisterd en ik was niet echt overtuigd. Microkorg, tja die komt ooit misschien ooit nog wel eens. Je MOET toch een keuze maken.

Ik zal ze van de week wel binnenkrijgen en mijn vingers jeuken om ermee aan de slag te gaan. Als ik weer vragen heb, dan horen jullie het wel.

Nog bedankt voor jullie reacties, Okmeister.

Ik heb laatst even zitten spelen met een juno d.
Vond het helemaal niks Roland heeft een general midi
bakkie voorzien van toetsen en er een legendarische
naam op geplakt in de hoop dat mensen hem kopen.
Niet doen dus. Kan je idd beter een synth kopen
die wat meer moderne geluiden aanboord heeft.

Je verhaal klopt inderdaad.

Ik heb een paar dagen geleden mijn Micron en K-Station binnen gekregen. Ik ben er erg tevreden mee en de bediening valt mee.

Okmeister.

Back