Roland D-50 VST

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

In het verleden heb ik een Roland D-50 gehad en heb eigenlijk nog steeds een beetje spijt dat ik hem heb verkocht.
Ik vroeg me af of er een een software versie van de D-50 bestaat.
Ik heb het internet afgezocht en las dat er een clone van bestaat voor gebruik in Reaktor. Helaas heb ik die niet kunnen vinden. Weet iemand of er een D-50 bestaat in software en waar ik deze kan vinden?

Groeten,

Rene

Je hebt natuurlijk de Roland VC-1-kaart voor de V-Synth. Het is een volledig softwarematige emulatie maar niet helemaal waar jij op doelt... Die kaart is overigens wel een bijna perfecte nabootsing van de D50. Ik heb zelf tientallen patches direct vergeleken (heb zelf een D50 en een V-synth met VC-1-kaart) en heb maar bij een paar patches een licht verschil kunnen horen.

http://www.roland.com/products/en/VC-1/

Attachments

• roland_vc1.jpg
    roland_vc1.jpg
    19 KB · Bekeken: 112
Kan die D 50 ook in een Roland Fantom XR ???????

Is het een beetje een goede synth ( D 50)

Wat voor soort geluiden ?

Waar voorbeelden te vinden ? Of is iemand zo aardig deze te plaatsen:D

BVD

De D50 voor reaktor is daDigital50. Het is een ensemble gemaakt door Dash synthesis maar Dash lijkt ermee te zijn gestopt.

Mogelijk is dit illegaal nog te vinden maar dat mag hier niet he! :D

Je vindt hier een mp3 waarin ik omstebeurt een geluid op de D50 en op de V-synt speel. Omdat ik het live speel, hoor je wel verschillen in aanslag. Het helpt ook niet dat een van de toetsen op mijn D50 gek doet en te hard klinkt, maar het geeft verder wel een goed idee hoe veel het origineel en de kopie op elkaar lijken. In het algemeen klinken ze zo goed als identiek. Bij bepaalde geluiden hoor je toch lichte verschillen, maar dat valt je alleen op als je ze echt naast elkaar zet. Verder klinkt de VC-1 een stuk cleaner vanwege de betere reverb. Die van de D50 kon nogal ruisen, en daar heeft de VC-1 geen last van.

Dacht ik 't niet ;).
Origineel geplaatst door jaccis
Kan die D 50 ook in een Roland Fantom XR ???????
Nee, want 't is een geheel ander soort kaart :) . Waar 'ie wel in past is een V-synth, een V-synth XT en een Vari-OS (maar dat had je eigenlijk zo kunnen vinden).
Is het een beetje een goede synth ( D 50)
Wat voor soort geluiden ?
Waar voorbeelden te vinden ? Of is iemand zo aardig deze te plaatsen :D
Geen vette trance-geluidjes, helaas.
http://www.synthmania.com/Famous Sounds.htm < daar staan er een paar tussen.

Maarreh... spring je altijd op welke synth er dan ook maar genoemd wordt? En wat bedoel je eigenlijk met een "goede" synth? De user-interface is een treinramp, de kwaliteit van de samples is al lang ingehaald door de JV/XP/SRX serie, en de reden dat mensen die kaart willen is 1) omdat het kan en 2) omdat je dan dat lo-fi eind jaren 80 gevoel weer terugkrijgt met alle populaire sounds (M1's en D-50s zijn nog steeds werkpaarden voor elke band die optredens doet).

Leuk zo'n vergelijking Saskija :okdan:

Ik zelf heb ze niet één op één kunnen vergelijken, maar heb vroeger wel met enige regelmaat op een D50 gespeeld.
Die ervaring deed me bij het uitkomen van de VC-1 onmiddellijk besluiten deze aan te schaffen.
Daar heb ik tot op heden geen moment spijt van gehad en de verschillen die ik nu in de vergelijking van Sakija hoor vind ik te gering om nu nog een 'echte' D50 te willen.

Persoonlijk vind ik de editor ook erg prettig werken in vergelijking tot het programmeren van de D5(met de PG1000 heb ik geen ervaring)

groet

Tom

Origineel geplaatst door Saskija
Je vindt hier een mp3 waarin ik omstebeurt een geluid op de D50 en op de V-synt speel. Omdat ik het live speel, hoor je wel verschillen in aanslag. Het helpt ook niet dat een van de toetsen op mijn D50 gek doet en te hard klinkt, maar het geeft verder wel een goed idee hoe veel het origineel en de kopie op elkaar lijken. In het algemeen klinken ze zo goed als identiek. Bij bepaalde geluiden hoor je toch lichte verschillen, maar dat valt je alleen op als je ze echt naast elkaar zet. Verder klinkt de VC-1 een stuk cleaner vanwege de betere reverb. Die van de D50 kon nogal ruisen, en daar heeft de VC-1 geen last van.

Behoorlijk overtuigend qua vergelijking inderdaad. De VC-1 klinkt wat netter hier en daar en de D50 soms wat voller lijkt wel. Misschien eens een goedkope Varios scoren en dan die kaart erbij kopen. Ik heb de D50 altijd erg goed gevonden. Leuk deze één-op-één test.

De D-50 in de V-synth klinkt zeker erg goed, maar helaas heb ik geen V-synth.
Ik ben echt op zoek naar software. Ik ben wel in het bezit van Reaktor 4, dus hopelijk kan iemand me vertellen waar ik die DaDigital50 kan vinden.
Kan iemand me vertellen of die een beetje goed klinkt?

Groeten,

Rene

Vinden gaat lastig worden want 't lijkt er op alsof elke site die naar Dash wijst (dashvst.com en dashsynthesis.com) uit de lucht is, of is vervangen door een search engine :(.

(voor de echte bikkel : koop weer een D-50, sample 't ding leeg, bouw 'm na in Reaktor. w00t!)

bij die vergelijking welke is de d-50 en welke is de v-synth ?

vind de 1e van die 2 speelsels toch net iets beter klinken iets smeuiger 8)

Wavestation van korg misschien iets voor jou?? Oké geen d50 maar de klank lijkt enigsinds.

De eerste is de D-50, de tweede de V-Synth. Rond de 7-minuten begin ik overigens met een VC-1-geluid dat wel afwijkt van het origineel. Twee van de partials hebben een te laag volume en daarom klinkt de VC-1-versie nogal iel vergeleken bij het originele D-50 geluid.

hoorde het verschil wel voornamelijk aan het begin van je demotje :)

Origineel geplaatst door Unic
als dit een emulator is, dan is het toch best knap dat het zo op elkaar lijkt.

toch??

Inderdaad, dat is bij deze goed geslaagd, maar heb je de 303 voor de Varios wel eens gehoord? Die klinkt als een natte krant. Heeft echt weinig met het origineel te maken en haalt het niet bij andere software clones.

Origineel geplaatst door astronaut
Wavestation van korg misschien iets voor jou?? Oké geen d50 maar de klank lijkt enigsinds.

Ik bedoel dan wel de VST

Back