synth of keyboard

All Eyez On Me

Nieuwkomer
Als je een pc gebruik & natuurlijk benodigde programmas kun je het dan een keyboard gwn niet programmaren dat je bijvoorbeeld x geluid speelt , ipv zelf uit te synthizer te laten komen ? Of zijn da "de geluiden" inde synthizer speciale geluiden ? kun je zelf geslecteerde geluiden niet virtueel inladen en afspelen ?Kan ik dat allemaal niet via de computer regelen, zelf andere geluiden maken en de keyboard gwn als parktisch te gebruiken ? om gewoon je eigen gemakkelijker te maken . ik vraag dat want ik wil iets kopen om op pc gemakkelijker te werken en synths kosten zo te zien veel meer dan keyboards ? wat raden jullie mij aan ? keyboard of synth ? en welke , alleen maar een ideetje geven . ( zodat het verschil tussen een synth / keyboard duidelijker wordt )

alvast bedankt

In een keyboard zitten kant en klare geluiden. Deze zijn niet te veranderen.
In een synth zitten ook kant en klare geluiden, maar deze zijn heel makkelijk drastisch te veranderen met filtercutoff enzo.
In een oude/vintage synth zitten zelfs helemaal geen presets.

Het zijn dus heel verschillende dingen.

Wil je aan de geluiden gaan prutsen koop een synth. Wil je alleen maar muziek spelen zonder de geluiden te veranderen koop een keyboard.

Wil je een synth met keyboard mogelijkheden en wil je ook nog geluiden veranderen en niet perse een PC gebruiken: koop dan een workstation (Motif, Triton, Fantom) :biertje:

ik denk dat jij met 'keyboard' (en met je hele uitleg trouwens) nog iets anders bedoelt...

je hebt

1) synths (al dan niet met een keyboard eraan vast; zonder keyboard wordt er eerder naar gerefereerd als soundmodule) : deze bevatten geluiden die je kan bespelen, veranderen, ...

2) midi-klavier , zonder geluiden maar dient enkel om aan te sluiten op een computer zodat je hier Software Synths mee kan aansturen : deze klavieren zijn uiteraard veel goedkoper maar bevatten dus geen geluiden (nee, je kan geen geluiden 'downloaden' naar dit klavier, dient énkel ter aansturing).

midi-klavier is uiteraard véél goedkoper dan een synth...maar je kan er niks mee als je't niet aansluit aan jouw computer

een populair 'instap' midi-klaviertje : 'Oxygen 8' van M-audio (googlen maar) met 25 toetsen en een 8 tal knoppen waarmee je allerhande parameters van je softhsynth kan aansturen.

aan jou de keuze

seiko dat wou ik dus weten en allemaal bedankt voor de reacties.ik ga dan een midi-klaviertje halen want het is goedkoop en ipv een synth te betalen ga ik gewoon software synths besturen met midi-klaviertje.daarop komt het toch uit en het is toch bijna zelfde of niet ? + komt er dan goedkoper uit

Het scheelt veel of je dure plugins koopt, voor een dure plugin betaal je meer dan een goedkope synth.

er zijn ook gratise synths op internet enzo daar van wil ik gebruik maken , er was een rusische site bijvoorbeeld met vanalles.

russische site he? Dan zijn het waarschijnlijk wel gewoon illegale gekraakte plugins natuurlijk :)

zie je wel , niet illegaal maar gratis , ik ga binne paar dagen een midi-keyboard kopen endan kan ik aan de slag :D

Back