underworld in HMH

Yes!
Denk wel dat ik ga. De laatste keer vond ik ze goed, maar die keer daarvoor in de HMH was legendarisch. Misschien dat ze dat nog eens kunnen herhalen.
Kaarten zullen wel hard gaan? Binnenkort maar ff bestellen dan.....

Volgensmij zijn de tickets vanaf morgen te bestellen, ik ben in ieder geval aanwezig op 6 november in keulen!

Da's mij iets te ver.:)
We gaan maar weer eens naar de bierhal.
Sfeer is zo zo, maar over het algemeen is het geluid goed en de logistiek eromheen goed geregeld.

Spelen ze wel echt?

Spelen ze wel echt?

Gaan ze dan wel echt spelen dan? Want ik heb een keer op tv een optreden van Underworld op Pinkpop gezien en daar was alles - hoewel de muziek me best beviel - geprogrammeerd. Toch gaven ze aan dat er nog van alles kon misgaan: "Stel je voor dat de mengtafel het niet doet" of "stel dat we onze dag niet hebben". Nee, dat moest er nog bijkomen, dat je alle risico's kunt uitsluiten. Een muzikant moet zweten; Faithless bewijst dat het ook live kan.
:(

Faithless al eens op pinkpop gezien? is ook elke keer weer verassend inderdaad ;)

Re: Spelen ze wel echt?

Origineel geplaatst door Akikaze
Gaan ze dan wel echt spelen dan? Want ik heb een keer op tv een optreden van Underworld op Pinkpop gezien en daar was alles - hoewel de muziek me best beviel - geprogrammeerd. Toch gaven ze aan dat er nog van alles kon misgaan: "Stel je voor dat de mengtafel het niet doet" of "stel dat we onze dag niet hebben". Nee, dat moest er nog bijkomen, dat je alle risico's kunt uitsluiten. Een muzikant moet zweten; Faithless bewijst dat het ook live kan.
waarschijnlijk is het enige dat ze doen is op 1x op enter drukken en vervolgens de faders op hun mikser een milimeter heen en weer schuiven met een begeleidend dansje.. heb het nooit echt een boeiende act/(muziek) gevonden, maar iig stukken meer live dan Junkie XL, die sluit zijn ms20 niet eens aan :bekdicht:

Origineel geplaatst door chrizz
Faithless al eens op pinkpop gezien? is ook elke keer weer verassend inderdaad ;)

Ik vind faithless echt een zeikband. Het enige nummer wat me vroeger kon boeien was insomnia. De rest is allemaal overgewaardeerde meuk..
Ze zijn bijna de huis-band van Pinkpop. Als die Maxi Jazz een scheet laat op het podium gaat iedereen al uit zijn pannetje. bizar.

Origineel geplaatst door Arv
Ik vind faithless echt een zeikband. Het enige nummer wat me vroeger kon boeien was insomnia. De rest is allemaal overgewaardeerde meuk..
Ze zijn bijna de huis-band van Pinkpop. Als die Maxi Jazz een scheet laat op het podium gaat iedereen al uit zijn pannetje. bizar.

Je haalt me de woorden uit de mond. Ik heb het na Insomnia ook nooit zo begrepen. Beetje geforceerd zweverig en vaag doen...

Over Underworld, heb ze inmiddeld 4x live gezien. Voor de eerste keer had ik niets met de betreffende stijl, maar het optreden heeft mij overtuigd dat het mogelijk is dance muziek op een gave manier live neer te zetten. Ze werkten toen nog met meerdere MPC's. Volgens mij bepaalden zij hiermee de opbouw van de nummers, hier zag ik ze althans mee bezig. Dit deden ze op een DJ-achtige manier, beetje inspelen op het publiek en zo. Ook speelden ze sommige dingen live in (of ze deden het goed alsof). De laatste keer dat ik ze gezien heb was op Sziget, 2 jaar terug. Ook leuk, maar ik vond het minder 'live' aanvoelen. Die kutlaptops op het podium vind ik toch een beetje een afknapper. Dat had ik ook meyt Daft Punk live.

Dieptepunt (live) was trouwens Prodigy op Lowlands enkele jaren terug. Diep en diep en diep triest. In mijn tienerjaren mijn idolen, maar na dat optereden heb ik nooit meer een nummer van ze gedraaid!

Origineel geplaatst door Kraan
Dieptepunt (live) was trouwens Prodigy op Lowlands enkele jaren terug. Diep en diep en diep triest. In mijn tienerjaren mijn idolen, maar na dat optereden heb ik nooit meer een nummer van ze gedraaid!

Dat is voor mij wel een beetje de reden waarom ik niet snel naar die recente concerten van oude bands wil. Je komt wellicht gedesillusioneerd weer thuis. Heb het wel is gehad..

J...

Prodigy op lowlands was voor mij ook echt een afknapper, was al niet bepaald fan maar dit was echt slecht... alsof ze helemaal doorgesnoven en naar de klote waren..
Qua electronica live vind ik toch nog steeds de oude live-sets van Acid-Junkies de betere die ik ooit heb mogen aanschouwen (op dance gebied dan)..
En faithless is idd voer voor popiejopie-rockers en huppeltrutjes..

Origineel geplaatst door Arv
Dat is voor mij wel een beetje de reden waarom ik niet snel naar die recente concerten van oude bands wil. Je komt wellicht gedesillusioneerd weer thuis. Heb het wel is gehad..

In mijn geval niet zozeer oude bands, tijd terug nog een fantastisch optreden van Peter Gabriel gezien. Ik ben eerder schuw voor optredens van acts die louter en alleen synthgeorienteerd zijn. Naast DJ Shadow en Underworld kan ik me hierin zo 1,2,3 weinig goeds voor de geest halen.

Semi-synthgeorienteerde acts doen het bij mij daarentegen vaak erg goed. Soms zelfs beter dan op cd.

Enkele voorbeelden:

Air (Gezien in Oosterpark/Grun, jaaaren terug)

Zero 7 (Vorig jaar Pukkelpop (kutfestival btw.))

Moloko (Werchter, +/-4 jaar terug (topfestival, aan die Belgen ligt het dus niet)). Niet zo'n heel representatief filmpje wat mij betreft trouwens.

[Edit] Aanvulling: DJ Shadow was vorig jaar op Pukkelpop vrij matig, de goede ervaring waar ik het over heb was zijn optreden op Lowlands, enkele jaren terug. Het jaar dat Lowlands zijn dieptepunt beleefde met de programmering van Dj Tiesto.

Als ik dan toch aan het aanvullen ben: Yonderboi en Royksopp (goed gespeld?) vond ik ook zeer de moeite waard.

Idd Royksopp live was/(is?) erg goed. Booka Shade vind ik live ook te gek.
En Underworld zetten, vind ik, wel een goede show neer, ook mooie beelden erbij, etc...
Faithless ben ik niet zo over te spreken. Snap niet waarom die gasten vaak in 1 adem genoemd worden met bijv. Underworld.....

Origineel geplaatst door Akikaze

[geobsedeerde underworld fan-modus]

Weet niet wat je bedoelt met "echt spelen"... een drumstel op het podium of zo a la Faithless? Dat vind ik niet passen bij een band als underworld. Het geluid is immers oorspronkelijk ook niet met een drumstel gemaakt.
Wat dat betreft is alle live dance muziek voor een groot deel geprogrammeerd (het wordt uiteindelijk toch door sequencers afgespeeld) maar bij underworld weet je in elk geval altijd wel dat ze geen setlist hebben, en dat ze wel degelijk live invloed kunnen uitoefenen op de structuur van tracks. (alles staat als losse lagen in de computers, en dit kunnen ze live door elkaar gooien) Dit is dus zeker niet "geprogrammeerd". Ik heb underworld een stuk of 8 keer live gezien en elke show was weer anders. En dan bedoel ik niet het verwisselen van twee liedjes maar echt andere setlists, variaties op tracks, mixen van tracks etc. Wel wordt er de ene keer meer geimproviseerd dan de andere, maar dat ligt ook een beetje aan of ze op een festival staan met een set van 1.5 uur of dat ze in een club voor een publiek van alleen die-hard fans een set van 3 uur spelen.

hier nog een link naar een artikel wat ik hier ook al eens eerder heb gepost. Is misschien wel interessant voor degenen die het nog niet gelezen hebben:

link

Ik ga ze trouwens a.s. zaterdag zien in Knebworth in de UK, en in september in Central Park, New York, maar denk dat ik deze HMH gig toch ook nog wel ga zien :) (en wie weet nog een paar andere gigs in de tour)

Ben zeer benieuwd naar eventueel materiaal van het aankomende nieuwe album...

[/geobsedeerde underworld fan-modus]

Laatst gewijzigd:

Zo das me een beslissing :D
Hun eerste cd's draai ik nog regelmatig, erg gaaf, vooral experience vind ik nog steeds tijdloos.
Maar heb dan ook nooit een live optreden van ze gezien.

Orbital in 1992 in de effenaar in eindhoven, heb ik fijne herrinneringen aan, verder heb ik niet echt iets live's gezien.

Origineel geplaatst door trash
Zo das me een beslissing :D
Hun eerste cd's draai ik nog regelmatig, erg gaaf, vooral experience vind ik nog steeds tijdloos.
Maar heb dan ook nooit een live optreden van ze gezien.

Orbital in 1992 in de effenaar in eindhoven, heb ik fijne herrinneringen aan, verder heb ik niet echt iets live's gezien.

Was geen beslissing, sindsdien is het er gewoon niet meer van gekomen. Ik zal ze binnenkort weer eens opzetten.

Orbital heb ik nooit live gezien (en zal dus ook nooit meer gebeuren). Aan de ene kant spijt me dit als zeer groot Orbitalliefhebber (met name Insidesliefhebber), maar aan de andere kant ook niet. Ik vind Orbital namelijk vooral gaaf vanwege de perfectie van hun geluiden en de details. Konden ze dit live ook zo overbrengen?

@ King of Snake: Volgens mij bedoelt Akikaze juist wat Underworld doet. Niet live 'spelen', maar wel live de handen uit de mouwen steken. Ik doelde met The Prodigy op een optreden waar ALLES door middel van midi aangestuurd werd en er niets uitgevreten werd. Ja, wat arrogante vervelende opgefokte hoofden op het podium, die om het minste of het geringste weer afdropen. Underworld is een complete tegenstelling, omdat zij live hun nummers in elkaar zetten. Uiteraard met de reeds bestaande patterns e.d. Hierdoor wordt prima op het publiek ingespeeld, wat voor een prima samenspel zorgt. Ik ben absoluut geen rampende stampende danceliefhebber en al helemaal geen dansliefhebber, maar Underworld vind ik helemaal te gek en doet zelfs mij swingen.

Dus Akikaze: koop die kaarten maar. Vrijwel gegarandeerd een feestje. Als het je niet bevalt vraag je je geld terug bij King of Snake. :)

Hoe zit het overigens met acts als Groove Armada en Leftfield? Ook 2 acts die ik nog nooit live gezien heb, maar zich wel vaak vertonen op festivals en tourtjes. Zit dat live een beetje goed in elkaar?

Was geen beslissing, sindsdien is het er gewoon niet meer van gekomen. Ik zal ze binnenkort weer eens opzetten.

Orbital heb ik nooit live gezien (en zal dus ook nooit meer gebeuren). Aan de ene kant spijt me dit als zeer groot Orbitalliefhebber (met name Insidesliefhebber), maar aan de andere kant ook niet. Ik vind Orbital namelijk vooral gaaf vanwege de perfectie van hun geluiden en de details. Konden ze dit live ook zo overbrengen?

:D ik heb nooit een plaat of album van hun gehad, weet ik dus niet, het live optreden was voor mij vooral gaaf om de sfeer.

Maar nu even on-topic..

Maar nu even on-topic..

Vrijdag 9 November 2007 staan ze er weer ! :)

INFO

Denk wel dat ik weer es ga kijken/luisteren/etc. :biertje:

bad compagney /oplowlands en aphex twin wasdat weekend er ook ,..muziek was erg vettjes ,..of hoeverre t live was

toen ik voort eerst ronisize zag met represent ...nog voor die rapper erby
]vondt ik t wel erg oplevend en tog strak en gelikt
d&b viel ik toen wel aardig voor

dead silence syndicate band all live elecytronics/ drums midi bass ...cello

wat verder info
live d& b band [helaas bestaat alles uit djs daaron in d&b land lijkt wel
:halleluja

check live clip

http://www.deadsilence.co.uk/downloads/dssb/film/suicideBomba_frenchTek.wmv

ohhh faith less dat gaat toch nergens over ...die horen op dat flevo eo festival ...
:D
net wat arv zei ,...; asdie maxi[zeg maar mini] jazz...een scheet laat gaan ze juichen ???
heb vorig jaar op tv molokko gezien die waren verbysterend goe d
die toetsen gast springen opzn hammond

Hoe zit het overigens met acts als Groove Armada en Leftfield? Ook 2 acts die ik nog nooit live gezien heb, maar zich wel vaak vertonen op festivals en tourtjes. Zit dat live een beetje goed in elkaar?

Leftfield bestaat al een hele tijd niet meer, maar schijnt live erg goed geweest te zijn. Groove Armada heb ik een tijdje terug eens op Lowlands gezien, maar kan me echt niet meer herinneren wat ik ervan vond. Ik stond ook ergens helemaal achteraan dus heb sowieso niet echt kunnen opmaken hoe live het was. Volgens mij is dat wel weer meer met een hele band op het podium dus niet echt een electronische live act a-la orbital/underworld.

Back