[de grote sounddesign games]

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
ok dit zijn de regels:

- de eerste poster in deze thread (ik dus) geeft een onderwerp of geluid dat een willekeurig iemand van op het forum moet maken met zijn geliefkoosde synth.

- de persoon die dit gemaakt heeft mag het geluid dan in deze thread posten. (en ook met een beschrijving) en mag dan op zijn beurt ook een onderwerp geven voor de volgende persoon.
en dit gaat zo altijd maar door.

- de persoon die het eerste met het geluid komt mag een nieuw onderwerp kiezen. anders loopt het allemaal een beetje door elkaar. als er mensen zijn die het beter kunnen dan de eerste persoon dan mogen die hun resultaat natuurlijk ook posten.

- de geluiden moeten allemaal met een synth gemaakt worden. geen samples dus. tenzij je je eigen gesynth geluid sampled en vervormd in een sampler. dat mag wel. effecten zoals, delay, reverb,... zijn toegelaten

- hou de onderwerpen ook haalbaar als het kan. maar het mag ook niet TE makkelijk zijn.
bv: een omvallende boom, olifant, voorbij rijdende trein, een machine die stilvalt, druppende kraan....

Laatst gewijzigd:
het eerste onderwerp is:

een machine die in een fabriek staat en die na enkele seconden vast loopt. en daarna moet er een alarm klinken dat er dus een error gebeurt is.

ik ga dit geluid ook ff maken gewoon om dus een voorbeeld te hebben van hoe we te werk gaan. maar dus de eerste die met dit geluid kan komen mag dus een nieuw onderwerp kiezen.

Wow! Gaaf idee, ga vanavond meteen aan de slag!

Vraag ik me 1 ding af, isnie... moet het één synth patch zijn? of mag het ook een 'samengesteld' geluid wezen...

Origineel geplaatst door Hanz
Wow! Gaaf idee, ga vanavond meteen aan de slag!

Vraag ik me 1 ding af, isnie... moet het één synth patch zijn? of mag het ook een 'samengesteld' geluid wezen...

je mag zoveel synths en effecten gebruiken als je wil. je mag ook alles opnemen en daarna is stukjes snijden en herschikken. het maakt niet uit zolang jij zelf alle geluiden gemaakt hebt.

Duidelijk... en het zou leuk zijn om te lezen hoe het geluid nou precies is gemaakt, natuurlijk! :)

ok ik zal dan mijn poging maar posten.
gemaakt in absynth 3.0. met die envelopes en wat FM synthese kan je makkelijk iets maken wat toch op een machine lijkt. ik heb vakantiejob in een fabriek gedaan dus ik had inspiratie genoeg.
kheb dus eerst een patch gemaakt daarna de geluiden opgenomen en dan wat herschikt. om het te doen haperen enzo. het "alarmsysteem" is vrij makkelijk te maken eigelijk. gewoon eender welk geluid quantizen op 1/64 en je bent er.

Attachments

• machinebreakdown.mp3
    347,6 KB · Bekeken: 112
Nou, hier is mijn fabriekje die een verbouwing ondergaat,

Alles gemaakt in Cubase met VST's, geen hardware dus,
het lage gerommel zijn wat sinussen en filter, uit een CM101
Het schurende geluid is een ruis met filter en wat LFO uit een JX16
De beukende, timmerende en ratelende geluiden zijn een Drummatic, een soort FM bel uit FMHeaven en nog wat ruisjes uit ook een JX16 en A1
En de soort van explosies komen ook uit een ruisende JX16, vervolgens zijn alle geluiden door de quadrafuzz gegooid, dat is ook het enigste effect.

Nou lijkt mijn het geluid van een inslaande komeet wel leuk, je moet hem wel ruim aan horen komen, dus niet alleen een explosie

Nou laat maar horen:D

Origineel geplaatst door richard2000
Nou, hier is mijn fabriekje die een verbouwing ondergaat,

hahaha, zeer cool gedaan :okdan:

Nou lijkt mijn het geluid van een inslaande komeet wel leuk, je moet hem wel ruim aan horen komen, dus niet alleen een explosie

dit kan wel interessant zijn. ik ga ook een poging wagen denk ik.
even kijken of ik nergens nog armageddon kan vinden op video :D

Hmmm, ik ben al een aardig eind maar nog niet helemaal tevreden.
Heb mezelf tot doel gesteld alléén de Microwave te gebruiken.

Origineel geplaatst door isnieZot
gemaakt in absynth 3.0. met die envelopes en wat FM synthese kan je makkelijk iets maken wat toch op een machine lijkt. ik heb vakantiejob in een fabriek gedaan dus ik had inspiratie genoeg.
kheb dus eerst een patch gemaakt daarna de geluiden opgenomen en dan wat herschikt. om het te doen haperen enzo. het "alarmsysteem" is vrij makkelijk te maken eigelijk. gewoon eender welk geluid quantizen op 1/64 en je bent er.

Deze vind ik erg goed!!! 8o)

Origineel geplaatst door isnieZot

Hihi, erg leuk als je tegelijkertijd naar je avatar kijkt :)

Ff voor de duidelijkheid, alle geluiden die in jou stukje zijn gebruikt zijn opgewekt m.b.v. synthese? Lijkt net echt!

Geld trouwens ook voor die van richard2000, ook erg sterk!

Leuk topic dit trouwens!

Bijna net zo spannend als vroeger in de klas briefjes doorgeven :D

Origineel geplaatst door forcesupreme
Hihi, erg leuk als je tegelijkertijd naar je avatar kijkt :)

Ff voor de duidelijkheid, alle geluiden die in jou stukje zijn gebruikt zijn opgewekt m.b.v. synthese? Lijkt net echt!

yup volledig opgewekt met synthese
hier nog eentje die ik net gemaakt heb.

Attachments

• machinebreakdown3.mp3
    356,4 KB · Bekeken: 124
ff voor de duidelijkheid. richard2000 heeft de nieuwe opdracht gegeven:

dus de eerste die met dit geluid komt mag de nieuwe opdracht geven.

die van richard 2000 is ook koel! Alleen mis ik de reverb in het alarm...tblijft een fabriekshal he...of hep je de machien in un klein kuthokje gezet?
kdoet je ut in ieder geval niet na,

maar ga door met deze thread. is machtig idee man

hier is je komeet!!!!!! :okdan: gemaakt met alleen mijn neptune. voor de rest alleen maar effecten! (filterfactory en wat pitch en amplification effecten in de comp) het stukje komt uit een experimenteel nummer van mij die een jaar of 5 oud is. met een beetje knip en plak werk en wat pitch en eq gebeuren in de comp is het dit geworden. het geluid komt uit de neptune :D

nou mag ik een onderwerp kiezen! :mega:

ha! ik vind amerikaanse auto's helemaal geweldig mede door het heerlijke geluid wat uit de motor komt... je voelt hem al aankomen? maak het geluid na van een wegrijdende amerikaanse V8! wereld uitdaging om DAT uit je synth te krijgen! niet? :halleluja

Attachments

• komeet.mp3
    765,3 KB · Bekeken: 120
Dit is mijn V8.

Gemaakt met m'n Roland Juno-60 en verder niets.

Attachments

• v8.mp3
    446,7 KB · Bekeken: 104
Back