Phony
Gegeristreerd lid
Hallo, ik kon in de search en op internet niet veel vinden hierover, maar ik heb eigenlijk een hele simpele vraag.
Hoe maak ik zweverige, lichte pads? (met de Subtractor in Reason, maar ook in het algemeen). Van die zweverige evolving pads die je bij progressive vaak hoort. lekker spacen
Ik begin met 2 zaagtandjes, krijg er leuke pads mee, maar ze zijn allemaal zo zwaar, wollig en brommerig. Met de filter krijg ik het laag er wel mooi uit, maar t blijft een zware pad.
en ik wil t niet van samples halen, maar per se zelf maken
(al zijn er hele mooie samples te vinden btw)
Voor in Reason mogen alle tips btw (ook Malström etc). Maar ik denk dat dit meer een algemene theoretische vraag is, die niet zozeer soft/hardware gerelateerd is
Alvast bedankt!
edit: beetje zoals dit: PAD
Hoe maak ik zweverige, lichte pads? (met de Subtractor in Reason, maar ook in het algemeen). Van die zweverige evolving pads die je bij progressive vaak hoort. lekker spacen
Ik begin met 2 zaagtandjes, krijg er leuke pads mee, maar ze zijn allemaal zo zwaar, wollig en brommerig. Met de filter krijg ik het laag er wel mooi uit, maar t blijft een zware pad.
en ik wil t niet van samples halen, maar per se zelf maken
(al zijn er hele mooie samples te vinden btw)Voor in Reason mogen alle tips btw (ook Malström etc). Maar ik denk dat dit meer een algemene theoretische vraag is, die niet zozeer soft/hardware gerelateerd is

Alvast bedankt!
edit: beetje zoals dit: PAD

nu de basissound nog 

Nu nog ff prutsen om ze luchtiger te krijgen