Hercules DJ console

ramonster

Nieuwkomer
Hallo,

heeft iemand ervaring met de Hercules DJ Console, als mixer en 'belangrijker' als geluidskaart.
Hoe zijn de drivers, de lattency etc.

Groeten,

Ramonster

mindgrooves

Ja, had ik inderdaad ook al gezien.
Had alleen de specs nog niet bekeken van dat ding.

Ramon

ik heb die hercules nog niet in actie gezien, maar die behringer wel. en ik moet zeggen: zag er prima uit, voelde lekker aan vooral die draaischijfjes. en alles reageerde ook erg vlug (pc <->behringer)

ik heb in de Mac store gespeeld met de Hercules en bij de Mac versie krijg je daar Traktor DJ bij, ik vond die combinatie erg fijn en intuitief werken, ik heb geen DJ ervaring, maar kon er zo mee aan de slag hoe het er in de winkel stond. Je hebt de muis echt niet meer nodig, zelfs tracks selecteren gaat met de hercules erg fijn. De behringer heb ik nog nooit geprobeerd maar ik heb de handleiding even doorgenomen op internet en hij is alleen voor windows en ik vind em er wat onoverzichtelijk en druk uitzien in vergelijking met de hercules. als ik een keer centjes over heb ga ik zeker de hercules halen om mijn iTunes collectie op iBook lekker te kunnen mixen :D

Heb dik 1.5 jaar geleden een Hercules gehad. Toen was driver implementatie vrij brak. Tegenwoordig zit erook goede ASIO drivers bij, en sturen de controllers ook sysex.

Tja het heeft een hoog speelgoed gehalte, maar netzoals Yamaha met de DJX bewees is het onwijs gaaf stukje techniek voor de prijs/prestatie. Had ik 5.1 geluid al genoemd?
Gewoon kopen.

ik mis het deejayen ook, en denk dat ik binnenkort toch ook wel eens een dj-controller ga aanschaffen...

elektrovolt, waar zag je die behringer? messe?
zijn die play knopjes etc van dat zacht rubberachtig matriaal?
zou er mac support komen?

(kakker)ik snap niet waarom behringer die bakjes niet buspowered maakt :confused: (/kakker)

Origineel geplaatst door Maks
ik mis het deejayen ook, en denk dat ik binnenkort toch ook wel eens een dj-controller ga aanschaffen...

zijn die play knopjes etc van dat zacht rubberachtig matriaal?
zou er mac support komen?

(kakker)ik snap niet waarom behringer die bakjes niet buspowered maakt :confused: (/kakker)

en weet iemand of je een pc-editon dj-console (ik zou er soms eentje 2dehands kopen) op mac kunt gebruiken? zijn het enkel de drivers, of is er veel meer anders?

Origineel geplaatst door Maks

ik zag ze alletwee bij de computer/muziekdag bij feedback in rotterdam... die lastige M-audio gast wilde de Hercules niet uit de doos halen terwijl hij ons zowat DWONG om M-audio spullen te kopen:S
de Behringer stond aangesloten en kwam vrij behoorlijk over, zeker voor een behringer ding.

ik snap niet waarom behringer die bakjes niet buspowered maakt :confused:[/B]

opzich snap ik het wel, althans... het gebeurt vaak dat een of ander usb ding zoveel stroom uit je usb trekt dat je pc moeilijk gaat doen...

Ik heb een hercules DJ console gehad, het mixen crashte snel, ging niet echt lekker.
Latency, in cubase had ik veel latency, heb het ding verkocht voor €15,00

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Ik heb een hercules DJ console gehad, het mixen crashte snel, ging niet echt lekker.

Die latency problemen schijnen in latere driver versies te zijn opgelost.

iemand ervaring met de kontrol:dj?

http://www.gearjunkies.com/product_info.php?cPath=4_10099&products_id=13350

http://www.kontrol-dj.com/html_eng/

dit wordt em wel voor mij denk ik...
lekker sturdy compacte profi 'open source' bak met alles erop en eraan... breed uitgetrokken twin cd-system gevoel... portable.... bus powered....usb, midi in/uit... knoppen door Ecler

ik zat toch met het idee mijn emagic a62M up te graden, en voor een m-audio 1814 te gaan.
deze heeft a/b pfll-switch
:okdan:
kdj_front_image.jpg

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Cyber_MSD

hehehe ik had hem ook ... al was ik zo dom om niet tekijken of ie ook voor mac was
dus verkocht voor het zelfde bedrag ..

ik zou trouwens niet gebruik maken van de interne mixer .. die klinkt veel minder dan als je het analoog op je hardware mixer doet .. ( weer dei summing bussen he ..) althans dat heb ik bij traktor !

Back