Oakley 3031 SuperBassLine

TraiZor

Ouwe rot
jah een upgrade van 3030 af.. met nieuwere onderdeeltjes zodat de zeldzame niet meer nodig zijn en dus iedereen ze weer kan maken.

Iemand hier die dit ding al is gemaakt heeft? Ik ben wel geinteresseerd. Deze leek toch aardig op de 303 he? En hoeveel gaat dit geintje me ongeveer kosten?

http://www.oakleysound.com/tb3031.htm

Vraag het eens aan held Twin-x.... Die heeft een 3030... Of eigenlijk twee 3030s..

Tony Allgoods ruled, vooral in combi met die midibox-64..

ik had wel intersse in die Oakley 3031 SuperBassLine ..maar schijnt dat je dat ding zelf in elkaar moet punnikken?
daar ga ik dan met mijn 2 linkse handen...offe kan je ze ook kant en klaar kopen?
ik vind het namelijk een hele goede kloon

nope allemaal zelf solderen. en het is ook geen project voor beginners. ik heb zo ff rondgevraagd en het schijnt dat ie zo'n 200 euro kost met kast en alles.

Origineel geplaatst door TraiZor
nope allemaal zelf solderen. en het is ook geen project voor beginners. ik heb zo ff rondgevraagd en het schijnt dat ie zo'n 200 euro kost met kast en alles.

ik denk dat je meer als 300 kwijt bent. Onderdelen zijn duur in nederland.

Tony gaat een project beginnen zodat je alleen nog maar hoeft te solderen je hoeft niet meer op jacht naar onderdelen aangezien dit erg dramatichs is in sommige landen.

Om m te bouwen heb je wel wat ervaring nodig met het lezen van de schema's en coderingen van de onderdelen.

Solderen kan iedereen neem een 12watt bout en je kunt niks verkloten.

Komt allen op de dsf meeting om de 3030 te bewonderen.

Twin-X: jah ze hebben bij Oakley nou een nieuw project 3031 he! dus dat ze nieuwere onderdelen hebben gebruikt zodat je niet meer op jacht hoeft naar die ouwe.. oftewel ff bestellen en alleen solderen. is helemaal geen kont aan met die PCBs die je erbij krijgt.

maar iig.. 300 euro?? sjeesj.. als ik die sequencer van Fraser erbij koop/bouw komt de prijs in de buurt van een echte 303..

Origineel geplaatst door TraiZor
Twin-X: jah ze hebben bij Oakley nou een nieuw project 3031 he! dus dat ze nieuwere onderdelen hebben gebruikt zodat je niet meer op jacht hoeft naar die ouwe.. oftewel ff bestellen en alleen solderen. is helemaal geen kont aan met die PCBs die je erbij krijgt.

maar iig.. 300 euro?? sjeesj.. als ik die sequencer van Fraser erbij koop/bouw komt de prijs in de buurt van een echte 303..

Een mooi frontpaneel is alleen al 50 euro dan nog een kastje 50 euro 50 euro pcb 50 euro midi to cv zelfbouw enz kijk het gaat heel hard hoor met zelfbouw. Vaak is het niet goedkoper. Maar wel uniek.

Hmm.. nou dan zie ik er toch maar vanaf =(
ik heb ook helemaal geen FX rack enzo dus kan ik me geld maar beter opsparen voor een virus ofzo.. kan je ook leuke 303 geluiden uithalen.

Ik heb Tony ook gemaild.... schijt dat zijn eerste 3031 naar Nederland is verstuurd...... was jij dat Twin-X????

Anyway... Tony stuurd inmiddels de PCB, alle potmeters en de zeldzame onderdelen voor je op..... dus alleen nog maar de standaard dingetjes halen bij Dislplay of Conrad of zo... en solderen maar...

Ik ga er deze week ff eentje bestellen bij hem....alles bij elkaar inclusief verzenden, ongeveer 100 Euro.... dan nog de kast en onderdelen.... like Twin-X zegt.... tis niet heel goedkoop maar zeker leuk om te doen en bovendien vrij uniek!!!

Hij komt binnenkort met een nieuwe tbDAC versie.... dus als je die ook nog inbouwd dan kan je met MIDI aan de gang!!

CP

Origineel geplaatst door Cubik_Planet
Ik heb Tony ook gemaild.... schijt dat zijn eerste 3031 naar Nederland is verstuurd...... was jij dat Twin-X????

Anyway... Tony stuurd inmiddels de PCB, alle potmeters en de zeldzame onderdelen voor je op..... dus alleen nog maar de standaard dingetjes halen bij Dislplay of Conrad of zo... en solderen maar...

Ik ga er deze week ff eentje bestellen bij hem....alles bij elkaar inclusief verzenden, ongeveer 100 Euro.... dan nog de kast en onderdelen.... like Twin-X zegt.... tis niet heel goedkoop maar zeker leuk om te doen en bovendien vrij uniek!!!

Hij komt binnenkort met een nieuwe tbDAC versie.... dus als je die ook nog inbouwd dan kan je met MIDI aan de gang!!

CP

Nope ik heb 2X de 3030 versie dat is de oude.

Je moet de dac bij farnell kopen (midi is een must in dat ding) en de rest bij www.dil.nl moet gaan lukken success ermee.

Origineel geplaatst door Twin-x

Nope ik heb 2X de 3030 versie dat is de oude.

Je moet de dac bij farnell kopen (midi is een must in dat ding) en de rest bij www.dil.nl moet gaan lukken success ermee.

Farnell??? Waarom is tie beter dan??

Tony heeft zijn DAC helemaal afgestemd op de TB3031

Thnx voor de DIL link.....

CP

Origineel geplaatst door Cubik_Planet

Farnell??? Waarom is tie beter dan??

Tony heeft zijn DAC helemaal afgestemd op de TB3031

Thnx voor de DIL link.....

CP

Nee je begrijpt me niet (ligt aan mij ik kan nie zo goed uitleggen)

Ik weet dat de dac is afgestemd enz. Hij laat de midi interface pic door amerikaanse universiteit programmeren. De midi interface heeft een 12bit dac nodig de AD7545 die zijn alleen bij farnell te krijgen (teminste ik kon ze nergens anders krijgen) deze zijn 50 gulden per stuk daar. En je moet als particulier een afname doen van 100 gulden. Dus zo goed is farnell niet. Maar ze hebben wel heel veel.

Bestel het DIL onderdelen boek dat helpt echt bij het bouwen en zoeken van spulletjes.

Ik weet weer wat duur was aan de doe het zelf projecten. ik heb 24 knoppen voor de tb3030 die dingen zijn fucking duur als je iets moois wilt. Vuile afzetters.

Aha..,... je bedoel de onderdelen bij Farnell...... geeft niet hoor.... ben ook een beetje traag van begrip.... *D

De DIL catalogus is inmiddels onderweg....thnx nogmaals...

Morgen gaat het geld richting Tony voor de TB3031, bestel ook meteen de potmeters en de odd componenten erbij..... scheelt weer zoeken.....

CP

Yep cheque is op de post......

Aardige vent trouwens die Tony.... nu maar hopen dat het een beetje snel binnenkomt allemaal en dan bouwen maar...

:)

CP

houd ons op de hoogte cubik! ben wel benieuwd hoe die klinkt en of alles goed te verkrijgen is en hoe duur ie in z'n totaal bij jou zal zijn.

hoi Twin-x,

zijn die 3030 en 3031 vergelijkbaar met een syntecno teebee of zijn de emulaties veel meer a la het origineel? als ik het goed begrijp hebben die 303x klonen geen internte analoge sequencer.

toen ik ooit een echte 303 had samen met m'n teebee was er toch wel een groot klankverschil, voornamelijk door verschil in manier van sequencing. echt vloeiende loops waarin de geluidjes lekker aan elkaar kleven en overlopen, met af en toe een heerlijke accent op een 303 haal je toch niet zo makkelijk en sappig uit een midi gestuurde kloon.

hoe zit het bijv. met de glides en accent? tijdens mijn research naar het echte 303 geluid voor m'n 303tracker projectje constateerde ik een aantal unieke 303 karaktertrekken die robin whittle (devil fish) en anderen ook al aan het licht brachten (zij het soms met andere conclusies). ik kan me ff niet voor de geest halen hoe nu precies zat, maar iig. een glide van noot A naar noot B is time-independent en pre-note op een TB, nl. stel je programmeert een slide op step 2, dan begint de noot op step 1 al te sliden, en zal er voor zorgen dat op het moment dat noot 2 getriggerd wordt, de slide / toonhoogte precies zo hoog is als die bij noot 2 moet zijn. tevens is de accent een rare: volgens mij (ik had destijds honderden samples genomen van de verschillende pot.standen) zat het zo dat accent volume en env mod verhoogt, maar ook nog eens een kleine opwaardse filtersweep aan het begin vh. geluid meegeeft waardoor je dat lekkere wow / pow geluid krijgt. Hoe meer accent, hoe meer extra env.mod / opwaardse sweep / volume.

hoe zit dit met de 303x?

Back