Behringer MX8000 naar (welke) Digitale Mengtafel of dergelijke?

M.Whitman

Stamgast
Beste Synthfreaks,

alhoewel ik best tevreden (lees ; prijs /kwaliteit) ben met mijn MX 8000 wou ik toch overwegen een digitale mengtafel aan te schaffen of zelfs te mixen in de pc zelf.

Ik ben een complete noob op gebied van digitaal mixen maar ik wel wel veel inputs.(minimum 16 dacht ik?)
Een Juno60,DX7,Juno106,OberheimMatrix6,Emu6400Ultra(16outputs),Sh32,Jv1080,JP8080,Korg Poly 800,Nova Drumstation zijn de hardwaar dus ik weet dat een patchbay of zoiets noodzakelijk is...

Oh ja,mijn geluidskaart is nu een GINA 24 (4in,8out).

Alvast bedankt

HA ik had een paar weken terug dezelfde gedachtes en ben er eindelijk mee doorgegaan. niet 1 moment spijt van gehad.. ik had er veel eerder aan moeten beginnen. ik heb ook een mx8000 en ben overgegaan op de 01V96v2. de tascam (ben het type vergeten) lijkt speelgoed vergeleken met de 01V96v2. maar goed dat is mijn mening. aangezien je redelijk veel spullen hebt zou ik je adviseren niet naar een kleinere digitale mixer te gaan. je gaat jezelf dan in de vingers snijden.

Wat zou je eraan uit willen geven, en hoe wil je hem gaan gebruiken? Veel digitale mixers hebben standaard 12, 16 en soms 24 analoge ingangen. Vaak wel uitbreidbaar dmv. expansion boards (insteek-kaarten) zodat je meer ingangen kunt maken. Mogelijke opties: Behringer DDX3216, Yamaha 01v96, Tascam DM24. Heb zelf nu de Behringer. Leuk ding voor weinig geld. Daar kan ik je meer over vertellen. Werk ook veel met de 01v96. Wel een stuk duurder maar ook betere kwaliteit en mogelijkheden...

Back