Mackie 32-8 of toch digitaal voor 2000 euro?l

musica

Trance is my middle name
Hi,

Ik weet dat er veel threads zijn over welke mengtafel nu het beste is, maar een antwoord op mijn vraag kan ik toch niet vinden...
Ik kan waarschijnlijk een Mackie 32-8 kopen voor iets meer dan 2000 euro. Zelf werk ik met een Yamaha 01v. Ik zit er aan te denken om over te stappen naar een andere (digitale) mengtafel, maar ben tot de conclusie gekomen dat als je echt een betere digitale mengtafel wil, je toch echt meer uit moet gaan geven dan 2000 euro. Een tweedehands 02r kost ongeveer 2000 euro, maar heb in alle threads gelezen dat een 02r niet echt betere geluidskwaliteit bied dan een 01v. Het liefst blijf ik digitaal mixen, maar ben op zoek naar beter geluid. Is het verstandig om dan over te stappen naar de Mackie (en dus weer analoog) of kan ik beter doorsparen voor een betere digitale tafel (01v96, Tascam DM24,......)? Ik produceer dance/trance. Het gaat mij dus echt om de geluidskwaliteit en niet op opties als meer microfooningangen etc..

thanx...

2000 voor een 02r?

Waar?

Maar ik denk toch dat je zelf eerst maar eens rond moet gaan luisteren om te kijken welke sound je zoekt.

t.o.v. de oude yamaha's klinken de nieuwe 96khz heel goed,
die DM 24 van tascam is ook een dijk van een mixer (zou ik nemen)
en op dit moment al op sommige plaatsen voor 2695 E tescoren

Back