FutureRetro Revolution

ik heb een deep bass nine, en die doet alles fout..

vet jongen!

dr zit allemaal funk in :D

de instant funk nine, hoef r niets voor te doen

hehe

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door trash
Que?
Als je zelf een 303 lijn maakt kun je toch ook al horen hoe die funkt?

Geloof me die funk leg je er zelf in, en niet andersom.

deels mee eens... er kan ook wel degelijk funk in een machine zitten zeg maar...

Origineel geplaatst door barn
deels mee eens... er kan ook wel degelijk funk in een machine zitten zeg maar...

Denk je dat echt ja? Vind je een 303 dan altijd goed klinken bijvoorbeeld? Veel acid vind ik echt ongelooflijke bagger en vind ik vaak niets meer dan gewoon een random geprogrammeerd acidlijntje dat qua noten misschien wel bij elkaar past, maar wat gewoon nergens naartoe gaat en gewoon saaie troep is en maar goed moet klinken omdat het uit een 303 komt en dus dan ook gelijk acid is.

Juist die acid die ik wel goed vind, vind ik goed omdat de bassline goed geprogrammeerd is met de juiste melodie, etc. Volgens mij komt dat dan meer doordat de persoon de bassline goed geprogrammeerd heeft ipv dat de machine van zichzelf "funkt". Die persoon zorgt voor de "funk" en de machine is slechts zijn tool om dit voor elkaar te krijgen. Maar dat een machine van zichzelf funk heeft vind ik onzin.

Ik moet je gelijk geven iedergeval.
Jaren geleden toen ik nog veel vinyl kocht werd je erg moe van platen die later toch maar bagger waren.

Persoonlijk vind ik het maken van een goed klinkende bassline nogal lastig en vaak is het meer geluk dan wijsheid.

Ik zou zeggen veel plezier ermee !!!

Ik heb em inmiddels al een maandje of 9 (regnummer 10!) en heb er geen spijt van dat ik em gekocht heb !

Had wel wat last van kinderziektes, zoals een volumeknop die al snel begon te kraken, soms last van een vastloper bij aansturen via midi en het beschermglas van de display die er spontaan vanaf viel...deze zaken werden overigens snel weer opgelost!

Hij is overigens niet alleen klein, maar ook erg licht van gewicht!

Als enig nadeel vind ik dat er nogal een low-budget adapter is meegeleverd...mag eigenlijk niet voor dat geld....

Nogmaals veel plezier ermee!1

Grt. cTn

hebben jullie ook een mooie foto voor de grote

Origineel geplaatst door dr.DRé
hebben jullie ook een mooie foto voor de grote
system.jpg

mooie foto wel van schneidersbuero...:D

en rechtsonderachter staat ie...

kun je een beetje zien hoe groot ie is in verhouding...

Haha, dat pianomeubel ziet er lachuh uit. :)
Moet er alleen nog ff een Doepfer Masterkeyboard ingebouwd worden.

Ik heb de demo gisteren beluisterd en ik vind dat de Revolution aardig in de buurt van de echte 303 komt. Wel vind ik de klank wat ´harder´en ´raspender´dan een echte 303. Een TB klinkt wat ronder en softer en ook de resonantie klinkt iets anders. Net als veel andere clones heeft de Revolution een wat schellere, meer piepende resonantie.

Toch vind ik het een toffe bak, vooral vanwege de sequencer. Nu nog een keer goede demo´s van de x0xb0x. :)

Net als veel andere clones heeft de Revolution een wat schellere, meer piepende resonantie.
Dat komt waarschijnlijk omdat de 303 een 18dB filter heeft en de meeste andrere synths naar keuze 12 of 24.

Ik heb zojuist ook een revolution binnen, oude versie nog. in tegenstelling tot andere posters hier vind ik'm juist groter dan verwacht. :D

Na eerste, erg korte, test. supermachine!! hele fijne sequencer (daar heb ik'm eigenlijk voor gekocht, orb is te duur, mobius uit de roulatie) en hij klinkt zoals het moet. misschien nog wel fijner dan m'n eigen 303 die helaas wat dunnetjes klinkt vergeleken met andere 303's.

Na de afgelopen tijd wat Revolution filmpjes op Youtube te hebben gezien, ben ik er toch ook wel voor warmgelopen, al moet ik er wel bij zeggen dat ik het uiterlijk niet echt super vind, maar dat is voor mij minder belangrijk.
Waarschijnlijk ga ik in maart volgend jaar naar Miami en Curacao, dus als ik wat geld over hou kan ik misschien relatief goedkoop (vergeleken met europa) een Revolution scoren en in de handbagage meenemen..

Ik vind de klank prima en dicht genoeg bij de originele 303 komen zover ik op de youtube filmpjes kan beoordelen, en klinkt gewoon goed op zichzelf. Ik ben dus NIET per sé op zoek naar de ultieme 303 kloon. Zoals de Revo klinkt vind ik gewoon prima, heeft nagenoeg dezelfde knarsende knorrende filter envelopes. En dat allemaal in een metalen behuizing en nieuwere electronica dan de 303. Ik zeg een prima alternatief! :okdan:

Misschien kennen jullie al, die revo klinkt toch wel lekker hoor... In mijn oren hebben de 303's hier alleen wat meer warmte op ongeveer 200 Hz, maar verder top!

hij klinkt zoals het moet. misschien nog wel fijner dan m'n eigen 303 die helaas wat dunnetjes klinkt vergeleken met andere 303's.

even nog terugkomen op deze uitspraak van me. heb m'n 303 nu door een buizencompressor gegooid en nu klinktie echt geweldig. daar kan de revo dan toch weer niet tegenop.
ben zeker niet ontevreden met de revolution maar de 303 ligt gewoon makkelijker in de mix en klinkt soepeler.

Back