Probleem met Merger/splitter en Airbase

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik heb een probleem met de Midiman Merger/splitter 2x2 en de Jomox Airbase. Als ik de RM1x een leeg pattern neem en daarin alleen een drumloop in maak, en deze via de 2x2 naar de Airbase verstuur, dan reageert de airbase niet op dit signaal. Echter, als ik bijvoorbeelde de Virus op hetzelfde midikanaal zet, dan reageert de Virus wel gewoon.
Het wordt nog gekker: als ik naast de drumloop nog een ander midisignaal mee verstuur (bijvoorbeeld een serie control changes), dan reageert de Airbase wel. Ik dacht eerst dat het signaal uit de 2x2 misschien te zwak was, maar ik heb 't zonet met extra adapter aan de 2x2 geprobeert, en ook nu reageert de airbase niet.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik word zolangzamerhand echt gek van die airbase :(.

Geen reactie....zoals wel vaker als ik vage klachten over de Airbase heb :D.

Ik heb M-audio inmiddels een mailtje gestuurd, misschien weten zij wat.

hmmzz vaag... ligt het misschien niet aan je midi instellingen op je airbase??

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Geen reactie....zoals wel vaker als ik vage klachten over de Airbase heb :D.

Ik heb M-audio inmiddels een mailtje gestuurd, misschien weten zij wat.

Als de Airbase wel midi ontvangt maar er niet op reageert is het dan niet veel handiger om contact op te nemen met Jomox?

Origineel geplaatst door Acidfever
Als de Airbase wel midi ontvangt maar er niet op reageert is het dan niet veel handiger om contact op te nemen met Jomox?
Daar dacht ik ook aan. Maar als ik de 2x2 er tussenuit haal, dan werkt alles wel prima. 't Zal me idd nix verbazen als M-audio zegt dat ik contact op moet nemen met Jomox. Maar ja, Jomox zegt dan natuurlijk dat 't prima werkt zonder 2x2, dus dat ik contact op moet nemen met M-audio....

Ik hoor net van Sly Dog dat de Doepfer MSY2 ook problemen heeft met de Merger/Splitter. Heeft er verder niemand problemen met dit kastje?

Ik heb trouwens nix meer gehoord van M-audio. Alleen een bevestiging dat mijn vraag in behandeling was. En inmiddels al een dikke week verder. :(

Vanmiddag via m-audio.nl op de site van mafico terecht gekomen. Hier stond ook een support formulier. Zag er niet zo fancy uit als bij m-audio.com, maar.... ik kreeg vanmiddag wel meteen een mail terug. Kijk, zo hoort support te zijn. Maar het antwoord ben ik minder blij mee:

Op dit moment heb ik hier geen oplossing voor.
Soms gebeurt het inderdaad dat er midisignalen niet goed worden doorgegeven
en er is niet een duidelijke reden waarom dit misgaat.
Het is nml ook weer niet het geval bij alle apparaten, en merkt dat het vaak
gebeurt als er heel veel midi data wordt gegenereerd.

m.a.w.: bij sommige apparaten werkt dit ding gewoon :kont:. Ik zal morgen feedback wel even bellen, ze mogen 'm terug hebben.

Ik heb net contact gehad met feedback, en ik krijg mijn geld terug. (hopen dat 't es in een keer goed gaat bij feedback...;) ). Nu moet ik alleen nog wel een oplossing zien te bedenken voor mijn MIDI setup. Ik kan alles weer aan gaan sluiten via MIDI thru's, maar dat wordt een hele lange kring, en voor latency is dat niet echt lekker natuurlijk. =(

Back