Ik ben opzoek naar sampel cds met alleen kicks !

Ferry heeft een remiix gemaakt in 1999 van William Orbit in datzelfde jaar.
Triesto in 2004 (hijzelf overigens niet, die doet namelijk niets alleen plaatjes draaien)

Overigens is het allemaal een rip off van het klassieke stuk Adagio for strings van Samuel Barber uit 1936.
Deze versie is toch het mooist, word ook veel in films gebruikt.

o.a. Platoon... de scene met het brandende dorp... hartverscheurend. ;{

Origineel geplaatst door Special K
Layeren!

Je moet gewoon een aantal kicks gebruiken en uit iedere kick de bruikbare elementen halen. Heeft de ene kick lekkere punch maar weinig laag? Combineer'm dan met een diepe kick. Beetje EQ-en en dan het geheel door een compressortje. Dan moet je echt een eind kunnen komen.

kijk hier heb ik teminste wat aan !!!! thx

Origineel geplaatst door Mostatic
Overigens is het allemaal een rip off van het klassieke stuk Adagio for strings van Samuel Barber uit 1936.

Ja, ik moest bijna huilen! =( Allemaal namen die voorbij komen behalve de orginele componist!

On topic: Stomper is een leuk gratis programmatje om kicks mee te beginnen maken. Dan leer je ook een beetje hoe en wat. :eureka:

http://www.lysator.liu.se/~zap/stomper/index2.html

Origineel geplaatst door Mostatic
Ferry heeft een remiix gemaakt in 1999 van William Orbit in datzelfde jaar.
Triesto in 2004 (hijzelf overigens niet, die doet namelijk niets alleen plaatjes draaien)

Volgens mij is adagio 4 strings van tomazzo albinoni?

Origineel geplaatst door Special K
Layeren!

Je moet gewoon een aantal kicks gebruiken en uit iedere kick de bruikbare elementen halen. Heeft de ene kick lekkere punch maar weinig laag? Combineer'm dan met een diepe kick. Beetje EQ-en en dan het geheel door een compressortje. Dan moet je echt een eind kunnen komen.

Hoe zit dat juist met dat layeren, heb er al veel over gehoord, weet ook wel wat het is, maar hoe begin je eraan?
Kan je dit bijvoorbeeld met cubase?

als je wel weet wat t is, is de vraag of je t in cubase kan wel heel raar

t kan zelfs in magix music maker 5 :D

wat een gedoe over die kicks altijd, je weet toch, de snare is t belangrijkste

en als je van die trieste kicks wil neem je toch een 909 oversturen en miss een 808 eroverheen, dan heb je zoveel kick dat ie alles wel wegdrukt en dat je inderdaad 160 bpm nodig hebt om m vaak te horen en dat je er alleen nog maar wat hersenloze geluidjes bij hoeft te stoppen

ik heb wat samples uit de sequential 440.. dat zijn pas kicks ghehe
of de sp-12, das ook bruut

vooral de lengte van je kicks en snares en de afwisseling daarvan zorgen voor t funken

Origineel geplaatst door Yonaz
Hoe zit dat juist met dat layeren, heb er al veel over gehoord, weet ook wel wat het is, maar hoe begin je eraan?
Kan je dit bijvoorbeeld met cubase?

Layeren is op zich best eenvoudig te doen. Ik gebruik altijd Battery van Native Instruments. Je kan hiermee super snel samples inladen, zonder ingewikkeld gedoe. Vervolgens stel je de keyrange van de samples die je gaat gebruiken allemaal aan elkaar gelijk. Hierdoor zullen alle samples afgespeeld worden als je bijvoorbeeld de C1 toets indrukt. Vervolgens stuur je alle samples naar losse kanelen op je cubase mixer. Hierdoor kun je iedere sample los EQ-en, fillteren, compressen, weet ik veel wat je er verder mee wil doen. En dan laat je ze weer terug komen op een group channel, zodat je het volume van de totale kick in 1 keer kunt veranderen, zonder dat je bijvoorbeeld 3 faders moet verschuiven. Ook kun je nu de kick in z'n geheel compressen.

Origineel geplaatst door bombario
Volgens mij noemt hij zich nergens producer, waarom toch weer zo zuur :D

Maarreuh, ik zou hier eens kijken:

http://www.tranceaddict.com/forum/showthread.php?s=&forumid=48&threadid=205705

Zijn trance percussie sample-pack is ook helemaal niet slecht. Als je slim bent spit je trouwens meteen dat hele forum door, er staat vreselijk veel nuttige informatie over de muziek die jij wilt maken. De directe link:

http://www2.tranceaddict.com/forums/archive/forum/48-9.html

De eerste kick uit zijn collectie is een goed voorbeeld van een gelayerde kick. Voor zover ik het kan horen is het een punchy kick met korte release gelayerd met een diepe kick / sinus met langere release.

Origineel geplaatst door AdDM
Volgens mij is adagio 4 strings van tomazzo albinoni?

Ow... ja! :D
Die van Barber, da's een andere...

Toen ik nog met sampels werkte (impulse tracker.....) heb ik veel kick gelayerd. tegenwoordig draai ik net zo lang aan het knopje van m'n airbase tot ik iets acceptabels hoor. Vervolgens met de EQ een beetje bas erbij soms wat mid of erg veel mid erbij. Vervolgens door de DBX (vaak samen met snare en andere drum sounds) en het klinkt als een huis. Vraag me nog steeds af waarom ik ooit heb zitten layeren met die bas drums..... hoewel..... heel af en toe mix ik er een sinusje doorheen.....

Back