Iemand ervaring met de RNC compressos?

Klopt ja, schijnt een hele goeie te zijn.

Tsja ik ben die behringer autocom een beetje zat (ja echt waar) dus dit is zeer zeker een goed vervanger.
Denk dat de winkels waar ze duur muziekspul hebben er wel weg mee weten. Gewoon even rondvragen aan die gasten lijkt me.

Gewoon in de US bestellen, ding klink heel goed (ik heb er 2)
geen probleem ze hebben zelfs tegwnwoordig een Trafo voor europa die je erbij krijgt, perfect spul voor een belachelijke lage prijs.

En veel mooier dan die behringer:-) je zult het verschil wel horen

Thanks!

Nog een hint..

Mocht het via CraZ niet lukken dan moet je eens een mailtje naar PlebWeb sturen. Deze zaak heeft ons de compressor aangeraden en hij kon ze ook leveren voor een nette prijs. Ik weet niet of ie het nu nog steeds doet, maar hem kende.....

http://www.plebweb.nl

Ik heb twee RNC's en bij die vermeende superkwalieiten wil ik toch wel een kanttekening plaatsen:

Het ding is in Supernice mode uitermate geschikt om als "automatische volumeregelaar" dienst te doen. Het geheel werkt dan zonder vervorming of verlies van laag en hoog.

Als je snelle impulsen wilt platwalsen heb je niets aan die supa nice mode, daar is hij dan veels te langzaam voor. Je moet hem dan in de Normal stand zetten en daar treden de problemen op. Het ding is eenvoudigweg niet in staat om in die stand lage tonen (909 / 808 kick, Junobassen) behoorlijk te compressen. E.e.a. gaat dan flink vervormen en je maakt het fudament in het laag kwijt.

Voor de meeste mensen hierzo is het ding dus beperkt bruikbaar.

Voor wie interesse heeft, misschien heb ik er een te koop, nieuw in doos, nooit gebruikt /...

Paul.

oe Paul, heb je dit wel eens op R.A.P gepost? wordt je gelijk virtueel gestenigd ;)

ha ha, ik heb daar weleens voorzichtig een opmerking over gemaakt. Ressultaat was dat men mij wel gelijk gaf, maar vervolgens gewoon verder ging met het ophemelen van de RNC>

Zo zie je maar, er is maar één persoon die kan beoordelen of een bepaald apparaat nuttig is, en dat ben je dus zelf !

Die Amerikanen hebben heus geen ongelijk hoor, want in die supa nice mode heeft de RNC inderdaad z'n kwaliteiten. Hangt er dus vanaf wat voor muziek je maakt. Om een leadsound, welke door een filtertje met resonantie gaat, te compressen, zou ik zeker de RNC inzetten. Voor knallende kiks en bassen kun je het gewoon vergeten, dan werkt een Behringer Composer nog beter. Alleen heeft zo'n Composer soms last van tikjes.

Los daarvan is de Composer helemaal zo'n slecht apparaat nog niet. Zeker voor dat geld, kun je niet verkeerd gaan. Ook beginnende compressor freaks kunnen het vak uitstekend leren op een Composer !

Paul.

En ik wilde 'm JUIST hebben om kicks te laten pompen... of in dit geval verzuipen. :(

Nou ja voor drums gebruik ik nu gewoon software multiband compressie hoor. Daar kun je echt alle kanten mee op en met een beetje feeling klinkt het best wel OK. Zeker als je van strakke digitale compressie houd. :)

Voor kicks moet je dus GEEN RNC nemen.

Software compressie is mooi, aangezien je dan een lookahead tijd kunt instellen. Nadeel van compressie in het digitale domein is wel dat de sound rafeliger en minder gedetaileerd kan worden als gevolg van het verlies aan resolutie. Ik zou de bewerking i.i.g. uitvoeren in 24 bits of 32 bits FP resolutie. Daarna een beetje spelen met dithering om terug te gaan naar 16 bit.

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Voor kicks moet je dus GEEN RNC nemen.

Paul.

Tja daar ben ik het toch niet echt mee eens
als je al een hele vieze kick hebt kun je hem heel goed laten knallen met de RNC, wel ff van de nice stand afzetten.
Kicks echt ass

Maak gewoon beide een wav file van voor en na de compressie. :)

Wij gebruikte vroeger (mijn 909 met oud serienummer) ook de RNC voor de kick. Nu niet meer, want nu is de kick al smerig genoeg.
Ik moet er bij zeggen dat wij weinig compressor ervaring hebben en alleen een RNC hadden, nu ook een Samson, maar die heeft geen regeling voor de attack. Dat is zwaar minder. Maar alles komt goed!

ik weet wel dat Ferenc/I-F (je weet wel onze haagse electro koning) zweert bij de behringer composer, terwijl ie ook behoorlijke esotherische gear daar heeft staan

Origineel geplaatst door krz
En ik wilde 'm JUIST hebben om kicks te laten pompen... of in dit geval verzuipen. :(

Om kick hard te laten pompen kan je een Focusrite Compounder gebruiken .Werk bij mij altijd eigenlijk wel....

Ok thnx, want jij weet ook wel wat ik bedoel aangezien jij refereert aan FEOS. :)

Dan maar ff doorsparen.

Dan moet je wel van een beetje vervorming houden als je de RNC gebruikt. Ik vond het nix in ieder geval ...

PAul.

tja ik ben wel benieuwd welke compressor je gebruikt om toch dynamiek bij je kick over te houden ?

en wat voor ratio gebruik je ? 10:1 ?

je kan leuk vertellen dat het jouw mening is maar zonder context is niks waard !

je site is ook al niet echt informerend over wat voor gear dan wel alles laat knallen?

want klikken levert niks op.

ik zal eens kijken wat voor gear je hebt op je "effe voorstellen" topic

Back