Paul Jenner
Stamgast
Gear: cd met 909 kick ---> compressor--->>> sampler.
Simpel toch ?
Paul.
Simpel toch ?
Paul.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
we willen er na toen dat je de RNC niet moet afzeiken omdat het niet aan het apparaat ligt maar aan de persoon die het gebruikt (sorry maar moet effe !)Origineel geplaatst door Paul Jenner
Uiteraard gaat met compressie de dynamiek omlaag, daarom heten die dingen ook "dynamiekcompressors".
Ik ben zelf overigens wel een voorstander van het apart compressen van bepaalde sounds. Sommige sounds wals ik echt compleet plat. IK moet daarbij zeggen dat ik meestal stukkies muziek maak met een erg drukke bezetting. Iedere individuele sound moet dan krachtig genoeg zijn om zich staande te kunnen houden in een drukke mix, anders krijg je het effect dat alleen de attacks in de mix nog hoorbaar zijn en de sustain / release dus niet.
Alleen kan ik jullie verhaal nu niet meer zo goed volgen: We hadden het over het laten knallen cq. vet laten klinken van een kick. Vervolgens hoor ik iemand klagen dat compressors dynamiek weghalen. Ik begrijp niet meer waar jullie naartoe willen ...
Paul.
Origineel geplaatst door MadR
En fuse meer dynamisch klinken ?
blijft dynamiek verliezen hoor ook als je met de gain alles opkrikt
de enige truuk die ik gebruik is
eq -> compress -> eq
en dat is de enige manier die ik ken om het het echt vetter te laten klinken dan het origineel

Origineel geplaatst door fuse
Dat van het dynamische dat minder word klopt inderdaad ja. Het klinkt harder en dat bedoelde ik. En dus ook vetter.
Maar EQ is ook een soort volumeknop voor een bepaalde frequentie band dus in die hoedanigheid blijft m'n stelling overeind.![]()
Origineel geplaatst door MadR
we willen er na toen dat je de RNC niet moet afzeiken omdat het niet aan het apparaat ligt maar aan de persoon die het gebruikt (sorry maar moet effe !)