Iemand ervaring met de RNC compressos?

Hallo iedereen,

Toch even commentaar.

Als je een 909 "vet" wilt laten klinken dan heb je juiste een "langzame" attack nodig. De originele attack van het geluid zelf is prima. Je wilt juist de decay van de kick wat harder hebben. Dus compres je die met een langzame attack en een release tijd (als je dance maakt dan) die er voor zorgt dat de kickdecay of voor de volgende basnoot is uitgestorven.

Als nog meer "druk" in je nummer wilt hebben gebruik je op je bas 2 compressoren. De eerst om de bass lekker compact te maken. Een de tweede getriggerd door de sidechain van het kanaal waar de kick zit. Dan vloeit de bas mooi om de kick heen.

Daarna nog multiband compressen (lichtjes) en je track klinkt lekker vet. Het is ook aan te raden om sublaag weg te draaien van je eindmix omdat de versterkers in de club of op de party din minder te doen hebben en dus harder kunnen. Het kost veel meer vermogen om sublaag te versterken dan gewoon laag of mid of hoog.

En een compressor als aux send, tja.... :-)

Groeten

Jazzyd

p.s. Jenner heb je TG-77 nog??

hehehehe :D

ik heb die composers zelfs niet aangesloten op dit moment
maar dit weekend heb ik tijd
ga ik nog effe wat insert kabels solderen.

Ik kan me nog wel herinneren dat, juist wat jij zegt over dat laagfundament, ik dat ook miste bij die composers.

maar ik ga ze zeker weer eens proberen.

ik doe compressie vooral op gehoor en let nooit echt op de meters. (wel bij de dbx maar alleen zodat hij net over de treshhold heen hobbelt)
Ik begreep, voor de goede orde, natuurlijk wel hoe ze de wave tegen het dakkie aandrukken.

ik gebruik compressors juist voor meerdere geluiden tegelijk maar dat is omdat ik die compactheid wil en compress me kicks en bass dus in de mix ipv indivdueel. (snares is een heel ander verhaal btw )

kan ik ergens naar je resultaten luisteren ?

check mijn werk op www.mp3.com/reflexii

ik heb hier ook op meerdere manierne met compressie gewerkt.

Origineel geplaatst door jazzyd
Hallo iedereen,

Toch even commentaar.

Als je een 909 "vet" wilt laten klinken dan heb je juiste een "langzame" attack nodig. De originele attack van het geluid zelf is prima. Je wilt juist de decay van de kick wat harder hebben. Dus compres je die met een langzame attack en een release tijd (als je dance maakt dan) die er voor zorgt dat de kickdecay of voor de volgende basnoot is uitgestorven.

Als nog meer "druk" in je nummer wilt hebben gebruik je op je bas 2 compressoren. De eerst om de bass lekker compact te maken. Een de tweede getriggerd door de sidechain van het kanaal waar de kick zit. Dan vloeit de bas mooi om de kick heen.

Daarna nog multiband compressen (lichtjes) en je track klinkt lekker vet. Het is ook aan te raden om sublaag weg te draaien van je eindmix omdat de versterkers in de club of op de party din minder te doen hebben en dus harder kunnen. Het kost veel meer vermogen om sublaag te versterken dan gewoon laag of mid of hoog.

En een compressor als aux send, tja.... :-)

Groeten

Jazzyd

sjeez weer een 'brood' producer erbij

nou dit word weer raden wie het is ! :D

maar zeker wil dat wel werken met die sidechain daarvoor zit ie er ook op. Daar kan je nog veeel meer truken mee uithalen

maar ik wil toch wel een vol geluid en het mooiste resultaat dat vind ik toch wel met zo'n min mogelijk compressie.

kan jij iets noemen wat je dan gemaakt hebt ?

ga ik wel zoeken !

He MadR,

Wat ik gemaakt heb. Wat in ieder geval bekend is is alweer zo'n 10 jaar geleden en die mix sux :-)

Daarna veel engineering werk in duitsland gedaan en nu sinds een paar maanden weer back on track. Ik ga weer lekker vette techno maken. Binnenkort kun je wel wat beluisteren. Ik post wel een link.

Moet nog even mijn publisher achter de hielen aan zitten om te kijken waar het uitgebracht gaat worden.

Greetz

He MadR,

Wat ik gemaakt heb. Wat in ieder geval bekend is is alweer zo'n 10 jaar geleden en die mix sux :-)

Daarna veel engineering werk in duitsland gedaan en nu sinds een paar maanden weer back on track. Ik ga weer lekker vette techno maken. Binnenkort kun je wel wat beluisteren. Ik post wel een link.

Moet nog even mijn publisher achter de hielen aan zitten om te kijken waar het uitgebracht gaat worden.

Greetz
dat raden laat ik dan maar achterwegen hahaha !

maar ik ben erg benieuwd want eerlijk gezegd

ik erger me al 10 jaar aan de meeste slechte mastering ter wereld (ja de nederlandse ja )

ik zet nog eens echt VET amerikaanse disco vinyl op
das is pas vet !

en eh stel je eens voor bij nieuwe leden
en voeg daar ook je kitlist bij want mijn nieuwsgierigheid is ALWEER gewekt :)

zo nu weer ontopic !

Hee die Jazzyd,

zit ik me uiteraard af te vragen hoe jij weet dat ik een TG 77 had, maar als ik het goed heb: J.D., wonende te B.B.R.T.I.O.W.S.T.I.N.O. ? :) :) Heel leuk om je weer eens te spreken zo !!!

Hallo iedereen,

Toch even commentaar.

Dat is weer de hele andere kant uit. Je krijgt dan een golfvorm met zo'n mooie deuk ergens halverwege. Daar heb ik er een van in gebruik nu. Werkt UITSTEKEND ! Voordeel daarvan is dat je de compressor, i.c.m. een 808/909 kik dan, als een soort parametrische toonregeling gaat gebruiken, gezien het toonhoogteverloop dat een 808/909 voor je neus tovert. Hierbij wordt met een beetje pielen ergens tussen 200 en 400 Hz een beetje eruitgehapt, wat je natuurlijk ook met je EQ zou kunnen doen.

Toch moet je uitkijken met het werken met een langzame attack. Ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik geen 909 heb staan, dus ik moet het doen met de sampels die op onverklaarbare wijze op mijn harddisk zijn verschenen :). Met het origineel in de vingers kan een zaak natuurlijk anders worden.

Als nog meer "druk" in je nummer wilt hebben gebruik je op je bas 2 compressoren. De eerst om de bass lekker compact te maken. Een de tweede getriggerd door de sidechain van het kanaal waar de kick zit. Dan vloeit de bas mooi om de kick heen..
Helemaal eens . Je krijgt een mooie druk en tegelijkertijd een soort rhytmisch effect ! Maar nu sleep jij ineens meerdere compressorz erbij, da's niet eerlijk :)

Daarna nog multiband compressen (lichtjes) en je track klinkt lekker vet. Het is ook aan te raden om sublaag weg te draaien van je eindmix omdat de versterkers in de club of op de party din minder te doen hebben en dus harder kunnen. Het kost veel meer vermogen om sublaag te versterken dan gewoon laag of mid of hoog..
Minder sublaag is ook helemaal eens. Heb ik hierboven al aangegeven, maar ik had het omschreven als "de kick iets hoger pitchen" . Stomweg alle sublaag eruit draaien is ook linke boel. Gezien het toonhoogteverloop van de 808/909 zaag je dan eigenlijk het staartje eraf. Een stukkie kan natuurlijk wel, maar niet de zaak helemaal om zeep helpen natuurlijk.
Ik had de laatste keer dat ik enthousiast bezig was i.i.g. alles onder de 40 Hz eruit gehaald. Jij zou waarschijnlijk nog hoger afkappen ? Ik ga denk ik ook die richting uit. E.e.a. klinkt bij mij thuis op de transmissielijnen wel erg indrukwekkend, maar ik kan me voorstellen dat die BONK ! PA's in de club daarvan in de stress schieten ... :)

En een compressor als aux send, tja.... :-).
Geen liefhebber van ? Moet jij toch wel als studiotechneut ? Verklaar je nader ....

Ha ha, hiermee , en een dingetje uit je post hierboven, verrraad je zo ongeveer wie je bent !
Nee, ik heb de TG niet meer. Ik zat op een dood spoor en ik werd niet goed van al die menu's. Er kwam toen een Yamaha FM freak langs die hem prachtig vond en hem direct heeft meegenomen, inclusief kaartjes :) . Voor de centen heb ik een Juno gekocht. Zo goed ?

Groeten,

Paul.

ik filter tegenwoordig alles onder de 40Hz eruit om geen problemen te krijgen met allerlei subsone rommel

Origineel geplaatst door olafmol
ik filter tegenwoordig alles onder de 40Hz eruit om geen problemen te krijgen met allerlei subsone rommel
Ik heb anders helemaal geen problemen met subsone rommel, maar helaas de meeste muziekinstallaties wel ....

Paul.

JUJ! mbt subsone rommel had ik laatst zon moment waarin de theorie ineens in de praktijk kan worden gebracht...een deuntje dat over mijn tannoy reveals prima klonk met lekker veel bas maar over elke andere PC met boxjes hoorde ik geen kick maar een "krak" ......dat was dus rommel op 20Hz bleek na een freq analyze....filtertje erover en alles klonk weer lekker STRAK! dat zijn toch van die mooie momenten enzo ;)

hehehe is hier weer lekker gezellig :)

de masters in soest halen ook standaard alles onder 80 hz weg
ben ik ook niet helemaal fan van. liefst pas ik het toe op het gehoor en op meerdere speakers

en je hebt transmissielijnen staan Paul ?
toe maar :P
zelfbouw ?
ik moet bij mijn baas ook nog maar eens gaan kijken, die heeft ze zelf gemaakt.

ik heb btw gewoon meerdere speakers staan naast me ns10's en een lange kamer ;)

Ja Madr, in de huiskamer heb ik de Rogers Transmissielijnen staan, versie 5.0. Het is idd een zelfbouwpakket, alhoewel ik ze niet zelfgebouwd heb. Ze zijn trouwens defect, maar niet het laag hoor :)
Dus vertel mij weinig over subsonisch enzo, dat hoor ik dagelijks.

Alles onder 80 Hz eruit is wel heel erg drastisch hoor. Dan hou je GVD geen flikker meer over ! Maar het zou kunnen dat de doorsnee club PA of huiskamersetje daar toch beter mee klinkt. Wat dat betreft is studiotechneut eigenlijk maar een ondankbaar beroep :(

Kun je een plaat noemen van die masters (sukkels) in Soest ?

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ja Madr, in de huiskamer heb ik de Rogers Transmissielijnen staan, versie 5.0. Het is idd een zelfbouwpakket, alhoewel ik ze niet zelfgebouwd heb. Ze zijn trouwens defect, maar niet het laag hoor :)
Dus vertel mij weinig over subsonisch enzo, dat hoor ik dagelijks.
* oh beter ! ik heb er niet zoveel verstand van maar het moet wel goed klinken van wat ik er van heb gehoord.

Alles onder 80 Hz eruit is wel heel erg drastisch hoor. Dan hou je GVD geen flikker meer over ! Maar het zou kunnen dat de doorsnee club PA of huiskamersetje daar toch beter mee klinkt. Wat dat betreft is studiotechneut eigenlijk maar een ondankbaar beroep :(

Kun je een plaat noemen van die masters (sukkels) in Soest ?
* ja mijn plaat op het patterns label, ik was echt zwaar ontevreden maar dat zou ook door mijn mix kwaliteiten kunnen komen. Voor de rest was het een relaxte vent maar hij moest hem opnieuw snijden (eerste keer sprong ie over grrr) en heeft er toen 2 db vanaf gehaald

en ohja ze hebben bijna alles gemastered van
wat van midtown vandaan komt.

record industrie snijdt inmiddels zelf dus dat zou beter kunnen zijn. er komt btw een remix uit van een oud nummer uit van mij. ben erg benieuwd

Paul.

Welke kick ? Van een track van mij ? Binnenkort hoop ik met een nieuwe track te komen, maar dat duurt altijd erg lang bij mij ...

Heel leuk dat je wat releases hebt, gefeliciteerd. Kan ik dat ergens downloaden ?

Paul

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Welke kick ? Van een track van mij ? Binnenkort hoop ik met een nieuwe track te komen, maar dat duurt altijd erg lang bij mij ...

Heel leuk dat je wat releases hebt, gefeliciteerd. Kan ik dat ergens downloaden ?

Paul

jaaa, ik heb 2 tracks geluisterd

iets met lost en radiosnippets

met laatste release staat op

de 2 eerste tracks kwam toen uit op patterns (waar ik dus niet tevreden was over de mastering)

www.mp3.com/reflexii

de rest bestaat uit ongereleasede tracks en probeersels

ik ben benieuwd wat je ervan vind

Hallo MADR, ik heb twee tracks van je gedownload van mp3.com. Het was voor mij even onduidelijk of al die tracks nu van jou waren, maar wel dus.

Volgens mij heb ik "Killerwhale" en "MADR" geluisterd. Het kan zijn dat ik dat laatste nummer zelf een naampje heb gegeven hoor ....

Het is duidelijk dat wij beiden in een hele andere hoek zitten. Jouw muziek is wat "leger" dan die van mij, in de zin van minimalistischer bedoel ik. Beide nummers swingen als de neten, dat is dik voormekaar. MADR vond ik het leukste, wat drukker, iets meer opzwepend.:okdan:

Ik heb de boel alleen nog maar op die spiekertjes van de peecee geluisterd. De boel staat niet op de huiskamerinstallatie aangesloten en ik heb in de studio nog steeds geen internet. Maar de kiksen van MADR leken mij daarop in orde.

PAul.

txs voor je reply !

sommige tracks zijn zeker minimaal van opzet
en ik besteed , anders dan jij niet veel tijd aan het afmaken cq echt een nummer van maken dan jij.

Ik zit nu in de jazzanova hoek

emoticon en heads needs water zijn daar me proeftrackjes

ben met een vag remixje bezig wat ik nu nog effe op de database van DSF zal zetten

Back