De studio van Armin

bombario

Gepokt en gemazeld
Op de vernieuwde website van Armin van Buuren staat een erg leuke virtuele rondleiding door zijn studio, ziet er erg gelikt uit en hij maakt er gelukkig geen geheim van wat hij gebruikt. Vind het trouwens sowieso bullshit waarom dat je dat zou willen verbergen, Royksopp heeft er ook een handje van. Maar goed, da's een andere andere discussie :) De link:

http://stage.arminvanbuuren.com/?id=5

Zoveel heeft hij niet vind ik. Ik had me aan meer verwacht.

Wel allemaal heel netjes. Maar zo kaal eigenlijk. Daar moet wat meer wanorde (=leven) in zitten.

Lijkt meer op zo een showroom studio :)

Ik begrijp het wel dat niet iedereen uit de doeken doet wat hij gebruikt.. Je wil toch je eigen 'sound' beschermen. Zo voorkom je toch dat er veel clones en wannabe peoples onstaan.

Dat vind ik niet.

Jij en ik gaan niet dezelfde songs maken met hetzelfde keyboard ter beschikking. Laat staan met verschillende keyboards.

Het is niet het keyboard dat het liedje maakt maar het is de persoon die het uit het keyboard haalt.

Niet?

ik denk dat 90% van de dance met een paar verschillende bakken wordt gemaakt....

dus waarom niet vrijgeven?

Misschien niet vrijgeven omdat sommige artiesten willen benadrukken dat het gaat om de muziek en hoe t klinkt en om niks anders. Ik vind dit geen stomme gedachte.

Mwa niet willen zeggen wat je gebruikt is echt onzin. Zou een gitarist dan ook zijn gitaar moeten afplakken en zijn FX pedalen moetn afdekken zodat je niet kunt zien wat hij gebruikt omdat iemand anders hem dan naspeelt?

Het gaat erom dat je je eigen sounds creeert, als iemand je exact wil nabootsen wordt je toch wel gesampelt.

Ik moet zeggen dat ik Armin zijn apparaatkeuze vrij suf vindt. (Sorry mijn mening, maar ik hou wel een beetje van hier en daar een aparte bak ertussen).

Gewoon standaard wat door de vakliteratuur als dikke bakken worden gezien (Andromeda, NL3, Moog Voyager, JP8080).
Zeker als je een aparte sound zou zoeken is het toch leuker om wat meer te experimenteren?

Enige wat er voor mij een beetje uitspringt als originele apparatuur (dus op eigen smaak gekozen) zijn de yamaha TX81z en zijn effecten rack.

Aan de andere kant bewijst dit wel gewoon dat bekende producers ook gewoon met de gear werken die wij ook ter beschikking kunnen hebben (al moeten de meeste van ons wat langer sparen).

Origineel geplaatst door Pjotr G
Misschien niet vrijgeven omdat sommige artiesten willen benadrukken dat het gaat om de muziek en hoe t klinkt en om niks anders. Ik vind dit geen stomme gedachte.

Hiermee ga ik wel akkoord. Niet omdat men bang zou zijn je sound te stelen

Nou, dat iemand met dezelfde apparatuur dezelfde muziek maakt als jij is natuurlijk klein.. Er komt nog wel wat meer bij kijken dan apparatur alleen.

Maar als je nou een vette sound hebt.. waarom zou je dan iemand in de goede wijzen? Als mensen fotos willen zien van geile apparatuur checken ze toch gewoon de sound van een fabrikant?

Ik wil het ook graag weten hoor, daar niet van.... :-)

Acid, je vergeet die andere "standaard dikke bak" en Armins favourite Virus C en A

Origineel geplaatst door Alex Omega
Acid, je vergeet die andere "standaard dikke bak" en Armins favourite Virus C en A
Welke standaard dikke bak? En ik zag helemaal geen Virus staan, viel me al tegen...hehe

> Maar als je nou een vette sound hebt.. waarom zou je dan iemand in de goede wijzen?

Omdat internet en dit soort forums vol staan met relevante info en tutorials die je op weg helpen die goeie sound te maken, bijvoorbeeld. Bovendien weet ik van Van Buuren dat hij zijn geluiden zelf programmeert, met vette bakken alleen ben je er dus nog niet.

In de stelling van Pjotr kan ik me wel vinden, dat droeg Royksopp ook aan. "Als je weet hoe ze het doen gaat de magie eraf." Het is net googechelen :)

Aan de andere kant: als je weet wat iemand gebruikt weet je ook weer wat je niet moet gebruiken als je op wilt vallen. Gary Numan zei dat ooit leuk in Future Music: Gebruik synthesizers die niemand gebruikt en process je helemaal suf.

- en zo wordt het toch 'die andere andere discussie' ;) -

Origineel geplaatst door bombario
> Maar als je nou een vette sound hebt.. waarom zou je dan iemand in de goede wijzen?

Omdat internet en dit soort forums vol staan met relevante info en tutorials die je op weg helpen die goeie sound te maken, bijvoorbeeld. Bovendien weet ik van Van Buuren dat hij zijn geluiden zelf programmeert, met vette bakken alleen ben je er dus nog niet.

In de stelling van Pjotr kan ik me wel vinden, dat droeg Royksopp ook aan. "Als je weet hoe ze het doen gaat de magie eraf." Het is net googechelen :)

Aan de andere kant: als je weet wat iemand gebruikt weet je ook weer wat je niet moet gebruiken als je op wilt vallen. Gary Numan zei dat ooit leuk in Future Music: Gebruik synthesizers die niemand gebruikt en process je helemaal suf.

- en zo wordt het toch 'die andere andere discussie' ;) -

Niemand zegt toch hoe hij zijn sound maakt? Er wordt alleen gezegd waarmee........
Zoals je zelf al aangeeft is een dikke bak nog geen garantie voor vette sounds. Dus het kan helemaal geen kwaad te zeggen wat je hebt staan. Als je 5 synths hebt staan weet niemand welk geluid je waarmee hebt gemaakt.

Ik heb met verschillende producers die ik goed vind gemaild of gebeld en als ik vroeg hoe een bepaald geluid gemaakt was kreeg ik elke keer gewoon duidelijk antwoord inclusief tips & tricks hoe dit te bereiken.

Er is ook nogal een verschil tussen een exact geluid willen namaken of gewoon een techniek willen beheersen lijkt me. Het boeit me geen fuck om exact geluiden te hebben die andere producers maken maar soms kom ik er gewoon niet uit hoe iets wordt gedaan en dan schaam ik me niet om eens te vragen hoe dat gedaan wordt.

Origineel geplaatst door Acidfever

Er is ook nogal een verschil tussen een exact geluid willen namaken of gewoon een techniek willen beheersen lijkt me. Het boeit me geen fuck om exact geluiden te hebben die andere producers maken maar soms kom ik er gewoon niet uit hoe iets wordt gedaan en dan schaam ik me niet om eens te vragen hoe dat gedaan wordt.

En hier draait het allemaal rond volgens mij. Dit is wat velen willen weten.

Welke standaard dikke bak? En ik zag helemaal geen Virus staan, viel me al tegen...hehe

waarschijnlijk onmiddelijk verkocht toen die hoorde dat de TI eraan kwam ;)

Origineel geplaatst door divinio
En hier draait het allemaal rond volgens mij. Dit is wat velen willen weten.

Laat even duidelijk zijn dat het mij gaat om de aanpak en niet het specifieke eindresultaat. Een specifiek geluidje uit een nummer wat al eens gedaan is heb ik geen interesse in.

Re: De studio van Armin

Origineel geplaatst door bombario
Op de vernieuwde website van Armin van Buuren staat een erg leuke virtuele rondleiding door zijn studio, ziet er erg gelikt uit en hij maakt er gelukkig geen geheim van wat hij gebruikt. Vind het trouwens sowieso bullshit waarom dat je dat zou willen verbergen, Royksopp heeft er ook een handje van. Maar goed, da's een andere andere discussie :) De link:

http://stage.arminvanbuuren.com/?id=5

Ach, het enige dat hij nodig heeft is een verzameling standaard trance-samples.

Origineel geplaatst door Acidfever
Laat even duidelijk zijn dat het mij gaat om de aanpak en niet het specifieke eindresultaat. Een specifiek geluidje uit een nummer wat al eens gedaan is heb ik geen interesse in.

Dat bedoelde ik ook Acid

Was ik zo onduidelijk? :D :D

Back