De studio van Armin

Origineel geplaatst door divinio
Zoveel heeft hij niet vind ik. Ik had me aan meer verwacht.

Wel allemaal heel netjes. Maar zo kaal eigenlijk. Daar moet wat meer wanorde (=leven) in zitten.

Lijkt meer op zo een showroom studio :)

ieder zijn zin... ik werk toch ook liever aan mn muziekjes in een netjes onderhouden kot waar ik alles weet liggen en staan.
In tegenstelling tot de schilderkunst ;)

Origineel geplaatst door sander
Hij heb wel cassettebandjes in z'n studio liggen.

Die vette tapecompressie hoor je in iedere track van hem.

:D Alleen de Roland JD 9090 ken ik niet.. [zelfde rack als Virus C; bovenaan]

Oh haha, ik had dat rackje met die virus en novation nog niet eens gezien joh.

Mja zo komt ie wel in de buurt van alle stndaard synths. Weinig uitheems ertussen.

Armin steeds met zijn soundcraft Ghost? Ik had nochthans gehoord dat hij digidecimaal was overgeschakeld op zo'n wit sonybeest...niet dus...of oude website? :confused:

Origineel geplaatst door Prophet
Armin steeds met zijn soundcraft Ghost? Ik had nochthans gehoord dat hij digidecimaal was overgeschakeld op zo'n wit sonybeest...niet dus...of oude website? :confused:

Was dat niet die studio van Ferry Corsten?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Was dat niet die studio van Ferry Corsten?

Idd, stond in de interface...

Welke synths zou hij dan 'moeten' hebben?

Buchla200e?
V-synth?
Gleeman?
Synthi?
Moroco?

Me dunkt dattie genoeg heeft om iets geinigs in elkaar te knutselen.
Alle syntheses zijn wel zo ongeveer dubbel vertegenwoordigd.

Valt me tegen van de mensen die hier aanmerkingen op hebben dat ze niet beseffen dat je helemaal geen 10x10 studio vol met 'rotzooi' nodig hebt om leuke deuntjes te maken.

Die cassettebandjes zijn volgens mij gewoon datjes hoor. :P

Origineel geplaatst door fuse
Welke synths zou hij dan 'moeten' hebben?

Buchla200e?
V-synth?
Gleeman?
Synthi?
Moroco?

Me dunkt dattie genoeg heeft om iets geinigs in elkaar te knutselen.
Alle syntheses zijn wel zo ongeveer dubbel vertegenwoordigd.

Valt me tegen van de mensen die hier aanmerkingen op hebben dat ze niet beseffen dat je helemaal geen 10x10 studio vol met 'rotzooi' nodig hebt om leuke deuntjes te maken.

Die cassettebandjes zijn volgens mij gewoon datjes hoor. :P

Nah bedoelde gewoon dat ik wel had verwacht dat iemand zoals hij (die fulltime met muziek bezig is) wat meer zou experimenteren met synths i.p.v. gewoon alle mainstream modellen in zijn rack te hangen.

Het is geen ramp ofzo! Tis gewoon allemaal vrij gewoontjes.....

> iemand zoals hij (die fulltime met muziek bezig is)

Van Buuren vertelde laatst bij 538 zijn resischema, dat gaat echt van Japan naar Ibizia naar Dance Valley naar de States, en dat allemaal in een week. En dan moeten er tussendoor nog wat plaatjes uitgekakt worden, vind het echt knap dat iemand die discipline op kan brengen.

ps,

IK ben ooit in de 'studio' geweest van Lemon8. Daar stond een Yamaha 01v, twee modules en een keyboardje en dat was alles. Maar wat 'ie eruit haalde!

Origineel geplaatst door Acidfever
Nah bedoelde gewoon dat ik wel had verwacht dat iemand zoals hij (die fulltime met muziek bezig is) wat meer zou experimenteren met synths i.p.v. gewoon alle mainstream modellen in zijn rack te hangen.

Het is geen ramp ofzo! Tis gewoon allemaal vrij gewoontjes.....

wat maakt een synth nou weer mainstream? als armin gewoon aan de knoppen van zijn andromeda gaat draaien hoor je na 2 tellen al niet meer uit welke synth het kwam. dus wat maakt het uit of je experimenteel bent met " veel verkochte synths" of dat je een buchla neerzet en er standaard arp geluidjes uit tovert omdat de rest toch niet muzikaal bruikbaar is in het betreffende genre...

ik vind armin een van de beste producers en dj's van dit moment, ik luister veel naar ASOT en hij pikt echt altijd geweldige platen. De sound en de melancholische feel van zijn eigen platen vind ik ook super. Armin en ook Ferry zet ik boven Tiesto inzake producing en DJ, maar das ook een kwestie van smaak. het is toch gewoon gaaf dat hij ook gewoon in zijn omgebouwde zolderkamertje zit te hobbyen zonder techneuten etc.. en dan succes ermee hebben, petje af, dat zou ik wel willen hoor, alleen heeft de een wat meer talent en motivatie om door te gaan dan een ander.

Niet om lullig te doen ofzo, maar volgens mij heeft de gemiddelde studio geen TC fireworx, andromeda en een minimoog voyager staan. Misschien geen mega-exotische apparaten, maar toch....................................... leuk speelgoed!!! :D :D :D :D

Origineel geplaatst door synthmann
wat maakt een synth nou weer mainstream? als armin gewoon aan de knoppen van zijn andromeda gaat draaien hoor je na 2 tellen al niet meer uit welke synth het kwam. dus wat maakt het uit of je experimenteel bent met " veel verkochte synths" of dat je een buchla neerzet en er standaard arp geluidjes uit tovert omdat de rest toch niet muzikaal bruikbaar is in het betreffende genre...

ik vind armin een van de beste producers en dj's van dit moment, ik luister veel naar ASOT en hij pikt echt altijd geweldige platen. De sound en de melancholische feel van zijn eigen platen vind ik ook super. Armin en ook Ferry zet ik boven Tiesto inzake producing en DJ, maar das ook een kwestie van smaak. het is toch gewoon gaaf dat hij ook gewoon in zijn omgebouwde zolderkamertje zit te hobbyen zonder techneuten etc.. en dan succes ermee hebben, petje af, dat zou ik wel willen hoor, alleen heeft de een wat meer talent en motivatie om door te gaan dan een ander.

En hier sluit ik mij volledig bij aan.

Zijn ASOT sets geven mij persoonlijk altijd een heel goed gevoel (ik moet het volume steeds harder zetten).
Hij heeft er toch weer iedere week erg lekkere platen tussen zitten.
De producties die hij zelf maakt sluiten hier perfect bij aan. Al maakte hij alles op n C64 met de sid, wat maakt het nou uit welke apparatuur hij gebruikt. Hij kan er steeds weer gevoel in leggen en dat is voor mij datgene wat telt.

Armin: :halleluja :dj: :okdan: :biertje:

Origineel geplaatst door synthmann
ik luister veel naar ASOT en hij pikt echt altijd geweldige platen.

Kunnen wij belgen dit ook ergens horen?

Op een streaming of zo?

In z'n studio met gewone synths staat ook nog oa een Liquid Channel, Drawmer, DP/4, Neumann mics. En of een echte MS20 (niet aangesloten) of een Korg Legacy controller.

En wat er in die G5 van hem zit weet je ook niet, maar als daar een TDM systeem of Kyma of zoiets bij zit heeft hij genoeg experimenteer dingetjes.

Origineel geplaatst door fuse
In z'n studio met gewone synths staat ook nog oa een Liquid Channel, Drawmer, DP/4, Neumann mics. En of een echte MS20 (niet aangesloten) of een Korg Legacy controller.

En wat er in die G5 van hem zit weet je ook niet, maar als daar een TDM systeem of Kyma of zoiets bij zit heeft hij genoeg experimenteer dingetjes.

Zoals ik zal zei vond ik z'n FX rack wel aardig ingericht.

Als hij een Kyma systeem had had je de unit wel zien staan en ik denk dat je zoiets ook wel aangeeft als je de rest ook laat zien. TDM, tja zou kunnen, hij draait logic op z'n G5 (staat er gewoon bij) en die kan natuurlijk met TDM omgaan. Maar dan ook weer. Als hij een HD systeem heeft dan zag je dat wel in een rackje zitten.

Origineel geplaatst door Alan
En hier sluit ik mij volledig bij aan.

Zijn ASOT sets geven mij persoonlijk altijd een heel goed gevoel (ik moet het volume steeds harder zetten).
Hij heeft er toch weer iedere week erg lekkere platen tussen zitten.
De producties die hij zelf maakt sluiten hier perfect bij aan. Al maakte hij alles op n C64 met de sid, wat maakt het nou uit welke apparatuur hij gebruikt. Hij kan er steeds weer gevoel in leggen en dat is voor mij datgene wat telt.

Armin: :halleluja :dj: :okdan: :biertje:

Ik ken overigens heel zijn stijl niet. Aangezien er een vergelijking wordt gemaakt met Ferry Corsten en Tiesto denk ik dat ik dan al genoeg weet.

Dat is gewoon totaal mijn smaak niet! hehe

Wel aardig?

Dus je vindt de Buchla 200e ook wel een geinig syntje?

Heerlijk die oeroude hollandse nuchterheid. :)

Back