Emu 1212m

DJ Dragonfist

Nieuwkomer
Heey,

Ik heb nu al een tijde wat een emu 1212m soundcard, hij deed het eerst fatsoendelijk tot me geluid op een gegeven moment wegviel en een luide piep klonk waarna de pc volledig vasthing.. Nu, elke als ik muziek afspeel of iets ook maar geluid maakt op de pc gebeurt hetzelfde... Ik ben wat gaan kijken ernaar, ook met mensen die daar wel wat vanaf weten, maar zonder resultaat.. Misschien dat iemand hier raad op weet?

Mzzl,

Wouter

Re: Emu 1212m

Origineel geplaatst door DJ Dragonfist
Heey,

Ik heb nu al een tijde wat een emu 1212m soundcard, hij deed het eerst fatsoendelijk tot me geluid op een gegeven moment wegviel en een luide piep klonk waarna de pc volledig vasthing.. Nu, elke als ik muziek afspeel of iets ook maar geluid maakt op de pc gebeurt hetzelfde... Ik ben wat gaan kijken ernaar, ook met mensen die daar wel wat vanaf weten, maar zonder resultaat.. Misschien dat iemand hier raad op weet?

Mzzl,

Wouter

Kaart zit goed in het PCI slot?
Drivers zijn up to date?
Wanneer is het probleem ontstaan (was het toevallig warm) ?
Zijn er optisch gezien geen brand of schroeiplekken?
Verplaats de kaart eens van PCI slot.

Ja kaart zit er goed in, het was niet bijzonder warm en nee ook geen brand of schroeiplekken.. ik heb de kaart nu denk ik net 4 weken en deed pas 2 dagen geleden opeens zo raar...

Ik zal dat verwisselen dan wel eens proberen

Mzzl,

Wouter

tja...
Om zoo snel al tot garantie over te gaan vind ik nog niet egt iets... ik laat binnekort nog iemand kome die er wel raar mee weet.. hopelijk.. maar bedankt;)

als je er zelf aan begint wel uitkijken he!
want dat is voor een winkel vaak een goede reden om je garantie in te trekken!

tsja meneer had u maar meteen ermee terug moeten komen...

haha ja, alleen doe ik het echt niet alleen hoor :) daar kijk ik wel mee uit :P

Er is trouwens nog 1 ding dat heel erg dom is ja.. Ik had nog geen geld voor nieuwe computer en heb het dus op de gewone huiscomputer''gedaan.. waar natuurlijk al veel meer dingen opstaan, daardoor kan ie waarschijnlijk niet werken door tekort aan geheugen denk ik...

Origineel geplaatst door DJ Dragonfist
haha ja, alleen doe ik het echt niet alleen hoor :) daar kijk ik wel mee uit :P

Er is trouwens nog 1 ding dat heel erg dom is ja.. Ik had nog geen geld voor nieuwe computer en heb het dus op de gewone huiscomputer''gedaan.. waar natuurlijk al veel meer dingen opstaan, daardoor kan ie waarschijnlijk niet werken door tekort aan geheugen denk ik...

Frisse windows install als je een muziek pc gaat configureren is altijd een goed plan.

En hoe is het nu met je EMU?

Ja ik heb eigenlijk de laatste paar dagen bijzonder weinig tijd gehad om er nog naar te kijken, maar wat ik dus ga doen is gewoon een nieuwe pc kopen.. Het enige wat ik nodig heb is de kast de rest heb ik.. maar dat duurt weer even want ik moet eerst weer even werken :P

In iedergeval beide bedankt de adviezen en moeite ;)

Mzzl,

Wouter

nog algemene tip ... problemen oplossen in Windows is vaak een hell. Wat je beter kan doen is even backupje draaien met Norton Ghost en hele PC gewoon opnieuw installeren. Sluit je in ieder geval software problemen uit en scheelt je echt uren werk.

Back