mpc2000 samplen

bob303vs909

Ach und Weh
hmmm..heb net een mpc2000xl, waar ik erg blij mee ben...wat een heerlijk ding. maar kwam toch achter een gemis. als je hem als standalone sequencer gebruikt met wat modules eraan en een midikeyboard, kun je dus niet de geluiden van je modules samplen omdat ie dan de midi routing uit zet...any way to work around this problem???

audio apart opnemen en vervolgens in de mpc samplen.... Da's 't enige wat je rest voor zover ik weet. Een van de weinige minpunten van de mpc.

is opzich geen tekortkoming
tis geen harddiscrecorder
als je losse geluiden uit je module wilt kun je ze gewoon los opnemen of met keyboard triggeren en samplen in je mpc
als je je midi partijen wilt opnemen neem dan een harddiscrecorder of DAW (voor loops ook heel makkelijk om vandaaruit die zooi naar je mpc te sturen)

Het is inderdaad jammer dat de sequencer niet kan blijven spelen in 'sample' mode. Je zou dan ook de outputs terug kunnen samplen door externe effecten. Jammer maar helaas. Mijn oplossing was om er 'n SP1200 naast te zetten - ik sample regelmatig m'n synths of de ene sampler in de andere. Als ik 'n synth sample dan trigger ik 'm vaak gewoon met 't toetsenbord; het echte sequencen doe ik dan met de samples.

overigens geldt deze beperking niet voor álle mpc's. De mpc1000 en volgens mij de 4000 ook, kunnen wel samplen als de sequencer loopt. Ik vind het echter geen beperking dat je niet kunt samplen en sequencen tegelijk. Vaak dan maak ik een loop of audiofragment dat ik toch eerst wil bewerken met m'n compu. Vervolgens gaat het dan alsnog terug naar de mpc. Maar het is natuurlijk wel een soort van work-around.

Je kan ook gewoon een RS 7000 van yamaha aanschaffen...die kan dat allemaal wel.

maar goed, er zit dus niets anders op dan de module direct en niet vie de mpc met midi aan te sturen en dan te sampelen....

maar verder een erug fijn apparaat. ik heb zelden zo'n intuitieve interface meegemaakt. super helder, gemakkelijk, logische...afijn....jullie kennen hem...

Origineel geplaatst door bob303vs909
bla bla bla...sukkel opmerking...

En waarom dan wel?

Ik heb toevallig een Rs7000 en voel me helemaal niet aangesproken. Maar ik hou ook niet van trolls zonder onderbouwing!

Dusssssss, waarom zou dit een sukkelopmerking zijn? De opmerking op zich is namelijk correct....de Rs7000 kan dat inderdaad wel gewoon!

Call me weird maar ik neig altijd om voor de underdog te zijn! hehe

Omdat het een zinloze opmerking is in deze threat.
Als je het begin zou lezen, stel ik een vraag die betrekking heeft op mijn zojuist aangeschafte mpc...wat heb ik dan in godsnaam aan een opomerking dat ik beter een rs7000 kan kopen????

Maw, zinloze en nuteloze opmerking die geen betrekking heeft op deze threat....en ik maak er een opmerking over om dit soort zinloze vervuiling tegen te gaan...

So, back on topic please!

Origineel geplaatst door bob303vs909
Omdat het een zinloze opmerking is in deze threat.
Als je het begin zou lezen, stel ik een vraag die betrekking heeft op mijn zojuist aangeschafte mpc...wat heb ik dan in godsnaam aan een opomerking dat ik beter een rs7000 kan kopen????

Maw, zinloze en nuteloze opmerking die geen betrekking heeft op deze threat....en ik maak er een opmerking over om dit soort zinloze vervuiling tegen te gaan...

So, back on topic please!

Als je dat in eerste instantie had gereplied had ik die vraag niet hoeven stellen toch? :)

En zoals het mij overkomt kan de mpc dus niet tegelijker tijd samplen en midi sequencen? Of zit ik nu helemaal verkeerd?

ha boyss..

Sorry dat ik mijn enthousiasme over mijn eigen recent verworven rs7000 niet onder stoelen of banken heb gestoken. inderdaad weinig relevante opmerking.... het was niet de bedoeling om hiet het klimaat te verzuren.
ik gebruik zelf de mogelijkheid om de eigen sequence te samplen heel veel.

eerst bouw ik loops, die sample ik, en daarvan maak ik dan de uiteindelijke opbouw.

het lijkt me een dan ook een waardevolle functie.

veel plezier met je mpc. maak goeie muziek

groet

cgholland

Als ik het goed begrijp, kan ik dus met zowel een RS7000 als een MPC1000 geluiden uit m'n externe synth samplen terwijl die synth gesequenced wordt door diezelfde RS7000 of MPC1000?

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Als ik het goed begrijp, kan ik dus met zowel een RS7000 als een MPC1000 geluiden uit m'n externe synth samplen terwijl die synth gesequenced wordt door diezelfde RS7000 of MPC1000?

ja :eureka:

Back