Nieuwe Midicontroller

Koma

Nieuwkomer
Ehej.

Op zoek naar wat info over een midicontroller kwam ik op dit forum terecht. Omdat ik best wel technologie-leek ben lijkt het mij het beste om mijn vraag hier maar even voor te leggen:

Ik ben beatcreator/producer en maak voornamelijk hiphop-related beats. Ik werk momenteel met reason,maar word het een betje zat om constant met de muis te werken. Daarom wil ik een midicontrollertje aanschaffen, samples haal ik tog uit mn pc dus die hoeven er niet in te zitten. Hij hoeft ook niet zo groot te zijn zodat ik ehm gewoon voor me neer kan leggen zonder dat het hele bureau in een keer vol is: 3-of 4 octaven is zat.

ff wat specs:
- ik werk met reason 3.0 (geen idee of dat uitmaakt)
- geluidskaart is: Audiophile 2496 (klik voor specs)

ik hoop iemand mij goede info kan geven over wat ik het beste aan kan schaffen. Andere suggesties zijn altijs welkom

alvast bedankt

pz

Wat wil je allemaal kunnen controllen? (faders, draaiknoppen, buttons, keys etc..)
Wat wil je eraan uitgeven?

Tip: gebruik effe de zoek functie van het forum. Er zijn tal van threads die advies geven over het kiezen van de juiste controller.

Kijk ook even op de websites van Behringer, Evolution, M-Audio, Roland....
:okdan:

Ja ik weet dus niet wat allemaal ogelijk is. het gaat er vooral om dat is samples onder de keys kan zetten en zo mijn drumlijnen/ melodien/whatever kan inspelen ipv "inklikken". Maar ik ben/ga idd ook op zoek in het forum, maar wie weet is het antwoord dichterbij dan ik denk.

Budget is groot genoeg, maar ik heof er gewoon niet zoveel aan uit tegeven.

pz

dankjewel iig, ik zat al te kijken naar die edirol units. Ik besef me eigenlijk nu ook dat ik niet eens weet wat er allemaal te doen is met zon controller. Ik zie het zo: ik plak wat samples onder de keys en speel ze in, maar blijkbaar kan er nog veel meer natuurlijk (nooit over nagedacht). En als ik een controller ophook met reason, dan gaat dat alleen via midi tch? Ik lees ook wel eens iets over usb namelijk. Wie kan mij wat basis info geven over deze contollers ( of een verwijzing naar en pagina waar dat staat?)

pz

nou de basis info kun je vinden op genoemde websites. Je kunt tegenwoordig zowel met midi als met usb een verbinding maken. Je kunt vaak alle verschillende controllers (faders draaiknoppen buttons) toewijzen aan verschillende parameters van je software. Heel veel controllers hebben "presets" voor verschillende softwarepaketten (waaronder Reason).

Uiteraard kun je verschillende samples onder je toetsen zetten. Kwestie van de (software) sampler van bijv. Reason goed programmeren.

De mogelijkheden zijn vaak eindeloos....

Voor gebruik met reason kan ik je echt de Novation RMT25 aanraden. Hele fijne controller met keys, endless encoders, draaiknoppen en sliders.

Je kunt echt werkelijk alles assignen. Vriend van mij werkt met Reason 3 en een RMt25 en die is er helemaal weg van!
Verder is de RMT25 gewoon echt een kwalitatieve controller. Zit goed in elkaar en alles werkt heel fijn!

Novation ReMOTE is the best! Standaard al met templates Reason en vele softsynth/samplers. Aansluiten en direct werken en ook nog geheel naar eigen hand te zetten (ca 150 parameters). Toetsenbord met aftertouch, X/Y pad en Mod/joystick.

is niet de goedkoopste, maar het werkt geweldig

koop een behringer bcr.. werkt met reason 3 perfect. Ik gebruik reason via rewire met cubase en gebruik 2 bcf om te mixen, eq, enz. en de bcr vooralles in reason. Dan heb ik wel een los een midikeyboard erbij.

Back