Welke VST(i) grootste CPU-vreters enquete

musica

Trance is my middle name
Hi allemaal,

Ik denk dat het misschien wel eens een goed idee zou zijn om ervaringen te delen over welke VST(i)'s het meeste CPU gebruiken in jullie producties. Er zijn namelijk zo veel plugins op de markt, maar als je er een aan wil schaffen blijft het toch vaak maar afwachten wat het daadwerkelijke CPU-gebruik is...(Het is natuurlijk ook afhankelijk van je pc/mac dus misschien kun je ook aangeven welke comp je hebt.)

Om een goed overzicht te krijgen van welke plugins je beter (nog) niet/wel aan kan schaffen lijkt het me mooi om in deze thread alle ervaringen te delen...

Ik zal zelf beginnen natuurlijk :)

P4 3,4Ghz 1mb cache, 1 gig DDR2 RAM
Cubase SX2.2

- Z3ta (geprobeerd maar veel te veel CPU gebruik)
- Korg Legacy (geprobeerd maar CPU sloeg op hol)
- quadrafuzz (indien meerdere tegelijk gebruikt)
- v-station
- D-pole

-GMEDIA Minimonsta (De grootste CPU slurper van allemaal denk ik)

Ik denk dat het er wel vanaf hangt hoe je je pc gebruikt. Ik gebruik mijn pc voornamelijk als geluidsbron en dan is het niet eens zo erg als een softsynth 50% van je cpu verbruikt.

V-station valt bij mij wel mee overigens. Maar ik vindt hem ook niet super bijzonder klinken (net als alle nieuwe novations synths (ze hadden de nova's nooit moeten vervangen).

Legacy loopt bij mij ook best ok hoor. Weet je zeker dat je pc niet van slag is?

P4 2.8 GHz 800FSB 1GB DDR

Korg Legacy valt op zich wel mee, maar een MS20 met een MS20FX erachter trekt al snel 45-50%. Ik kan me voorstellen dat als je een zware VST-host hebt dat dat niet lekker samenwerkt. Ik gebruik 'm meestal stand-alone of in V-Stack.

EmulatorX met de Studio Grand erin is wel een drama als je een beetje iets wilt spelen met een sustain pedaal. De samples zijn dusdanig overbodig lang dat je al snel meer dan 100 stemmen open hebt staan en de boel dramatisch instort.

Origineel geplaatst door Acidfever
-GMEDIA Minimonsta (De grootste CPU slurper van allemaal denk ik)

Arturia MiniMoog V en hun Arp en Moog Modular zijn veel groter cpu vreters dan MiniMonsta ..
Op OSX teminste .
Weet niet hoe het op :r windows draait ..

De grootste slurpers zijn op het moment (met een P4 3.0 HT met 2 gig ram):

Arturia Modular V
Korg Legacycell
Z3Ta

bij mij zijn het vooral aturia moog modular en steinberg the grand die veel vreten

met korg legacy heb ik nog nooit problemen gehad, het is een van de lichtste als je de effecten niet gebruikt (ik gebruik ze nooit)

ik werk op een amd athlon 32 3000+ met 1024mb ddr ram en een asus a7n8x moederbord en een tascam us 122 soundcard op windows xp pro in cubase sx 2.2

Domme vraag zeg.
Reaktor natuurlijk. :stupid

Ik heb gisteren ook eens gekeken naar mijn cpu, maar ik kom niet hoger dan 30 a 40 % cpu, gestest met de zt3a en saxlab. ik merk nu echt een duidelijk verschil met mijn amd 64 3200 vergeleken met mijn p4 1,9 ghz. In rewire modus, zo soepel als een klamme dot!

Re: Re: Re: Re: Welke VST(i) grootste CPU-vreters enquete

Re: Re: Re: Re: Welke VST(i) grootste CPU-vreters enquete

Origineel geplaatst door astronaut
Alles van NI.

Waar, maar je krijgt er ook veel voor terug, en daar gaat het om. Dus het is idd nogal zinloos om vsti's te gaan beoordelen op hun cpu usage.

:stupid

Re: Welke VST(i) grootste CPU-vreters enquete

Origineel geplaatst door musica
Hi allemaal,

Ik denk dat het misschien wel eens een goed idee zou zijn om ervaringen te delen over welke VST(i)'s het meeste CPU gebruiken in jullie producties. Er zijn namelijk zo veel plugins op de markt, maar als je er een aan wil schaffen blijft het toch vaak maar afwachten wat het daadwerkelijke CPU-gebruik is...(Het is natuurlijk ook afhankelijk van je pc/mac dus misschien kun je ook aangeven welke comp je hebt.)

Om een goed overzicht te krijgen van welke plugins je beter (nog) niet/wel aan kan schaffen lijkt het me mooi om in deze thread alle ervaringen te delen...

Ik zal zelf beginnen natuurlijk :)

P4 3,4Ghz 1mb cache, 1 gig DDR2 RAM
Cubase SX2.2

- Z3ta (geprobeerd maar veel te veel CPU gebruik)
- Korg Legacy (geprobeerd maar CPU sloeg op hol)
- quadrafuzz (indien meerdere tegelijk gebruikt)
- v-station
- D-pole

Uhm....ik denk dat jij een probleem hebt met je pc....als je met zo'n systeem cpu-problemen krijgt met Korg Legacy of Quadrafuzz dan klopt er echt iets niet....

Mijn systeem (P4 2,8 ) is een stukje minder als dat van jou,maar ik draai hier bijvoorbeeld :
Korg Legacy Cell,Kontakt 2,Moog Modular V,nog wat andere vsti's,diverse audiosporen,meerdere Quadrafuzz,SIR en meer fx tegelijk,zonder enige problemen....alleen als ik de unison van de Moog Modular extreem gebruik schiet mn cpu echt omhoog...

Bericht door een moderator:
Opgeschoond. Houd het aub een beetje gezellig. En vind je dit geen leuke topic, reageer dan lekker niet...

Re: Re: Re: Re: Re: Welke VST(i) grootste CPU-vreters enquete

Re: Re: Re: Re: Re: Welke VST(i) grootste CPU-vreters enquete

Origineel geplaatst door Flesje
Waar, maar je krijgt er ook veel voor terug, en daar gaat het om. Dus het is idd nogal zinloos om vsti's te gaan beoordelen op hun cpu usage.

:stupid

Dan zijn we het dus eens.

Leuke topic overigens.

Mijn CPU heeft geen U.S. Age.

In navolging op het cpu verhaal dan maar even aangezien je op zo'n hardwareforum niet verder komt die snappen het toch niet! Die z3ta is idd heftig te heftig voor mijn systeem dus bouncen die handel :-)
want dat freezen das toch net niet :-)

Maar hey wat is nu de beste processor voor de muziek? is het amd of intel en nu met die dual core ofzow hoe gaat het dan?

want inmiddels zag ik in het feedback krantje een apple staan met 2 x 2ghz processor kortom 4 ghz!

z3ta+ is echt een heftige CPU-vreter..als ik ook maar 2 toetsen tegelijk indruk kan k ut vergeten.

Maar daarintegen vind ik dat ding wel echt heftig vet klinken .. SUPERDIK EN VET!! :halleluja

Blue VST is ook een goede kandidaat. Bij requirements zou 'min. 1000MHz' beter vervangen kunnen worden door 'min. 3000MHz', zodat je er iig. fatsoenlijk mee aan de slag kunt.
(neemt overigens niet weg dat de klank van het ding wel erg goed is)

Neuron VS schijnt een drama te zijn. 60-70% CPU op een 2.8GHz machine als ie niks staat te doen, volgens één recensie die ik las. Binnenkort (hopelijk) in huis, net als velen hier :D dus dan weten we meer.

Amd64 3000
2x512mb ram

Vanguard doet sinds de laatse update ook af en toe rare dingen met de cpu meter.
Z3ta ook. (Daarom schaf ik binnenkort een notebook aan als extra ondersteuning, naast de pc. Daar draai ik dan Z3ta en Reaktor5 op)
En Reaktor 5 ook. Wel is het meestal afhankelijk van de preset. met sommige presets is er niets aan de hand.

(Pro53, FM7 en synth1 zijn een verademing. Deze gebruiken zéér weinig cpu)

Sommige delay en reverb plugins willen nog wel eens mijn PC om zeep helpen als ik de trails op bijna oneindig instel :-) Ook meerdere instanties van amplifier modelers vreten CPU tijd.

Back