sample this!

mikemix

push the button!
Maak (muziek)fragmenten met alleen (een) sampler(s).

Dit is het wel bekende I feel love, gemaakt met een S5000 en S3200XL

Attachments

• love.mp3
    281,7 KB · Bekeken: 93
waarom komt niet alles uit je 5000?

Sound issue?

Origineel geplaatst door Furious5
waarom komt niet alles uit je 5000?

Sound issue?

Doorgaans zitten mijn synth samples in de S5000
en de drums in de S3200XL
En is in dit geval een kwestie van werkwijze.

Ik zou zeggen Furious5, posten maar!

Was geen kritiek hoor..

net als jij ben ik aardig gek van samplers.. al diverse Akai's gehad, het kleintje van Zoom, Yamaha A3000 en nu als enige nog in mijn bezit de A4000..

Ik vind je posts van het ombouwen van akai samplers altijd erg interessant, en ook de bijgaande fotos zijn erg cool....

Ik ben zelf nogal kritisch en heb tot nu toe nog niks gepost van mezelf... Misschien moet ik dan toch maar eens wat online gaan zetten...

Tellen muziekjes gemaakt met alleen samples ook (een zogenaamde MOD) of alleen echte muziek uit dedicated harware samplers. (volgens mij weet ik het antwoord al .. :) )

Origineel geplaatst door demian
Tellen muziekjes gemaakt met alleen samples ook (een zogenaamde MOD) of alleen echte muziek uit dedicated harware samplers. (volgens mij weet ik het antwoord al .. :) )

Ik zou zeggen: geef die S3200Xl eens lekker de sporen, met idd eigen geladen samples....:duivels:

hehe.. ik zie alleen ff niet in hoe ik geluid de sampler IN moet krijgen..

- dough.. samplen dude.. samplen..

Samplen? Kan dat ook? Ik dacht ik sleep een wavje, maar ik heb nog geen Zip

- dough, daarom, samplen dude.. samplen!

Hehe.. okoi :)

Okay, hier bij mijn eerste sample productie. Akai S3200XL only..

Ik ben nog niet verder gekomen dan een loopje te rexen en via midi de sampler in te gooien, beetje met filter knoeien en zo klinkt het dan.

Die envelope follower is een erg leuke optie trouwens op de sampler.

Ik ga nu uit zoeken hoe ik fx-en kan automaten etc.. dan wordt het vast een stuk leuker!

Attachments

• akai_loop.mp3
    545 KB · Bekeken: 103
ik heb nog ergens een ouwe op tape staan , toendertijd met een maat gemaakt van me .
met een akai s2800 en als sequenser:" music station" . dat was toen geloof ik de voorloper van cubase op de peecee ofzowiets. alle samples komen dacht ik van een jungle warfare ceedee .

kep er ff en mp3-tje van gemaakt

jeus , deze stamt alweer uit 1996
(haha en met de klick nog aan , hoor ik nu pas ! )

BASenRAT

Origineel geplaatst door bassio
ik heb nog ergens een ouwe op tape staan , toendertijd met een maat gemaakt van me .
met een akai s2800 en als sequenser:" music station" . dat was toen geloof ik de voorloper van cubase op de peecee ofzowiets. alle samples komen dacht ik van een jungle warfare ceedee .

kep er ff en mp3-tje van gemaakt

jeus , deze stamt alweer uit 1996
(haha en met de klick nog aan , hoor ik nu pas ! )

BASenRAT

8~

Back