Stylus RMX is superlatief goed!

Origineel geplaatst door synthmann
thanx voor de mixing tips, ik heb in de overige drumloops ruimte in het laag gemaakt zoals aanbevolen voor de kick, en bij de kick zelf (met freeware "drumsynth" gemaakt en tot wav geexporteerd http://www.sonicspot.com/drumsynth/drumsynth.html)
ook wat eraf gehaald wat de 909 kicks zijn echt bruut uit dat progje.

hier is dan de soundbite. het ruwe begin van een track zeg maar, de "lead" is ff vlug ingeklopt en staat wat hard hoor ik nu. deze ga ik zeker tot een track afmaken, hehe.

http://www.gerards-productions.nl/musicfiles/techtrance.mp3

Met alle respect, als ik dit hoor ren ik niet echt naar de winkel om dit product te kopen. Dit soort beats programeer je in Ableton Live in een paar minuten. Heb je misschien een meer overtuigendere demo?

Origineel geplaatst door Special K
Ach ja das waar ook! De masteringsengineer maakt er een vette track van! Helemaal vergeten!

moet mijn in luttele minuten in elkaar gezette thuis-hobby beat dan net zo vet klinken als die van de nieuwe afgemixede, gemasterde geweetikveelwatte tiesto???? dat kun je toch niet vergelijken! als daar geen duidelijk verschil in zou zitten waren alle mastering studios overbodig.

en dan nog heb ik het over "mijn nieuwe beats MET STYLUS, tov (ten opzichte van) mijn oude beats zonder stylus, en dat alles over MIJN speakers)

en als je dat nou nog niet snapt dat je appels met peren aant vergelijken bent dan is het gewoon argumenteren tegen de bierkaai in. dan moet je eerst maar eens een zin leren ontleden.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Met alle respect, als ik dit hoor ren ik niet echt naar de winkel om dit product te kopen. Dit soort beats programeer je in Ableton Live in een paar minuten. Heb je misschien een meer overtuigendere demo?

als ik weer eens in groningen ben kom ik graag langs om te kijken hoe je dat doet.serieus, dan wil ik ook ableton. de mp3 weergave op mijn stereotoren is trouwens niet zo gedefinieerd en gerafineerd in detail als over mijn studiio speakers, laat staan hoe het klinkt over bijv. de nieuwe genelecs, dan zit je echt met je oren te flapperen van genot.gaat het maar eens beluisteren in de winkel.

Appels met peren vergelijken?? Volgens mij zijn we appels met rotte appels aan het vergelijken.

Een beat is een beat.
De ene pompt,
de andere niet.

Schilder die tekst maar op een tegeltje voor in je toilet.

Wat denk je nou? Dat een masteringsstudio alles vetter kan maken? Tot een zekere hoogte jah! Maar het is hetzelfde als met EQ-en. Een frequentie die er niet is, kun je ook niet versterken!

Je gebruikt het masteringsproces alleen maar om je eigen floppy beats te verdedigen.

Appels met peren vergelijken?? Volgens mij zijn we appels met rotte appels aan het vergelijken.

Een beat is een beat.
De ene pompt,
de andere niet.

Schilder die tekst maar op een tegeltje voor in je toilet.

Wat denk je nou? Dat een masteringsstudio alles vetter kan maken? Tot een zekere hoogte jah! Maar het is hetzelfde als met EQ-en. Een frequentie die er niet is, kun je ook niet versterken!

Je gebruikt het masteringsproces alleen maar om je eigen floppy beats te verdedigen.

die floppy beats zijn voor mij een hele stap vooruit ten opzichte van mijn oude beats, en dat is alles wat ik wil aangeven, en daarom vlamt het ineens uit mijn speakers zoals ik dat eerder nooit hoorde. dat het voor jou niet klinkt zoals het jouw smaak gerieft dat kan best maar dan moet je dat ook zo formuleren, dan moet je zeggen: "leuk voor je synthmann, maar naar mijn idee mis ik nog dit en dat". waarom zou het meteen aan ieders smaak moeten voldoen en bij iedereen moeten vlammen en daarij moeten klinken als bestaande releases?? dat pretendeer ik niet en ik ben duidelijk geweest in het scheppen van een relativerend kader namelijk voor de laatste keer:

bij mij thuis
op mijn speakers
tov mijn oude tracks

dan vlamt het, naar mijn smaak. ik heb het dus niet over jouw huis, jouw speakers of een vergelijking met bestaande platen. dan moet je dat er ook niet bijhalen. lees nou maar eens terug van bovenaan en misschien snap je dan dat ik vanuit een duidelijk kader iets neerzet vanuit een persoonlijk enthousiasme en aan afzeiken en irrelevante vergelijkingen hebben we dan niks, lever dan gewoon opbouwende kritiek. is dat nou zo moeilijk te begrijpen of ben ik nou zo slim?

Ok ok ok, misschien ben ik niet zo fijn geweest met mijn kritiek. Maaaaaar leg mij de link tussen superlatief en relatief dan eens uit. Want de titel van deze thread doet toch echt vermoeden dat we het hier hebben over een product wat is uitgetest door iemand die al jaren ervaring heeft met het maken van beats en nu met recht kan zeggen dat dit product de overtreffende trap is voor alles wat er ooit op gebied van beats maken beschikbaar is geweest.

Ok ok ok, misschien ben ik niet zo fijn geweest met mijn kritiek. Maaaaaar leg mij de link tussen superlatief en relatief dan eens uit. Want de titel van deze thread doet toch echt vermoeden dat we het hier hebben over een product wat is uitgetest door iemand die al jaren ervaring heeft met het maken van beats en nu met recht kan zeggen dat dit product de overtreffende trap is voor alles wat er ooit op gebied van beats maken beschikbaar is geweest.

okey, dat kan ik wel doen. Mijn ervaring is zo'n 15 jaar met synths en zoals je ziet zijn dat veel programmeerbakken en minder kant en klare presetbakken, ik noem een doepfer:
Roland Juno 60 (x2)
Roland Juno 106 (x3)
Yamaha CS5
Yamaha DX 21
Yamaha RM1X
Yamaha DX200
Novation K-Station
Korg X5
Korg Prophecy
Korg MS10
Korg MS20
Roland Alpha Juno 2
Korg Minipops 35
JoMoX Airbase 99
Emu Xl-7
Alesis Andromeda
MOOG Taurus II
Nord Rack II
Eminent 310 Unique
Doepfer A100
Roland Sound Canvas SC155
Roland AXIS
Korg SQD1
Doepfer MAQ 16/3
Roland JSQ-60
Jen SX1000

ik ken mijn synthjes dus wel, als hobbyist. en ik weet hoe ik sounds moet programmeren en hoe moeilijk dat kan zijn en dan weet ik de kwaliteit en diversiteit van de sound in Stylus enorm te waarderen. Over grooves maken weet ik een stuk minder en vanuit die wetenschap blaast Stylus mij werkelijk uit de sokken. ik vind dat woorden te kort schieten om aan te duiden hoe goed ik Stylus vind klinken, grooven en hoe makkelijk het werkt. Je pakt een paar elementen op welke BPM dan ook, alles wordt gesync aan het tempo van de host zonder rare pitch effecten, je voegt er iets aan toe, haalt iets weg, alles on the fly, er zitten filters, adsr's, effect racks in met insert, masters en auxen. Dit alles stel je in no time naar eigen smaak in en dan heb je van die basis elementen in no time je eigen groove staan met je persoonlijke tintje. Ik kan er gewoon complexere drumloops mee maken dan ooit tevoren en voor mij is dat een enorme vooruitgang. en het is voor mij absoluut de overtreffende trap tov alles wat ik ooit met drums deed. de sound van de jomox uit mijn lijstje was natuurlijk moddervet (voor mij dan) en onvergelijkbaar maar ik heb uiteindelijk liever Stylus omdat ie mij inspireert.

fijn dat we mekaar begrijpen kerel:biertje:

als je de draad van bovenaf leest wordt het allemaal genoemd. alles behalve kick, lead en bassline sequence die in het midden start is Stylus, dus ook de sequence in het begin en de noises en drums die iedere 4 maten erbij komen.

misschien vindt niet iedereen het bijzonder maar ik vind dat in ieder geval wel en ik denk dat het een inspirerende tool kan zijn voor anderen die net als ik geen zin en geen ervaring hebben om urenlang naar een drum-grid te staren en iedere 32ste tel hi-hat, bongo, snare, conga, cymbal en noise van een juiste swing, velocity en pan waarde te voorzien zodat het op het eind een beetje lekker grooved.

Dan luister ik liever door 50 stylus grooves, pak hier een hi hat, pak daar een noise, pak nog een conga erbij, doe mijn eigen EQ settings, voeg noten toe of verwijder er een paar (allemaal mogelijk) en pas het met een filter, adsr of effect binnen of buiten Stylus aan naar mijn wensen en creeer zo mijn drum tracks.

Juist ja. Ik vroeg het alleen maar...je hoeft niet meteen in de verdediging te schieten.

Origineel geplaatst door Nolet
Juist ja. Ik vroeg het alleen maar...je hoeft niet meteen in de verdediging te schieten.

excuus.ik zat nog in "defense mode"

\
DEFENSE MODE OFF.
:D

Das een aardig waslijst ouwe!

Ik weet ook zeker dat een nieuw product je enorm kan inspireren. Maar ook dat je op dat moment in een soort extase raakt van het eerste wat je ermee aan het doen bent. Sinds kort werk ik samen met een zangeres en het eerste liedje wat we hebben opgenomen klonk op het moment helemaal fantastisch. Waarom? Simpel, omdat er ineens een nieuw element in je muziek bij was gekomen. Ik heb het later nog eens vergeleken met reeds uitgebrachte muziek die er een beetje op leek. En toen kwam ik weer met beide benen op de grond en kon ik weer objectief naar het nummer luisteren. En wat bleek, het was gewoon bagger. Dus daarom zei ik dat je het eens moest vergelijken met bestaande muziek om weer objectief te kunnen luisteren.

Das een aardig waslijst ouwe!

Ik weet ook zeker dat een nieuw product je enorm kan inspireren. Maar ook dat je op dat moment in een soort extase raakt van het eerste wat je ermee aan het doen bent. Sinds kort werk ik samen met een zangeres en het eerste liedje wat we hebben opgenomen klonk op het moment helemaal fantastisch. Waarom? Simpel, omdat er ineens een nieuw element in je muziek bij was gekomen. Ik heb het later nog eens vergeleken met reeds uitgebrachte muziek die er een beetje op leek. En toen kwam ik weer met beide benen op de grond en kon ik weer objectief naar het nummer luisteren. En wat bleek, het was gewoon bagger. Dus daarom zei ik dat je het eens moest vergelijken met bestaande muziek om weer objectief te kunnen luisteren.

okey dat snap ik, in dat perspectief heb je daar gelijk in. en dat kan bijzonder nuttig zijn als je ambities hebt om in hetzelfde genre of aangrenzend genre actief te worden, dan is het wel essentieel inderdaad om je aan de huidige standaard te meten.

maar deze ouwe :D heeft een paar jaar geleden de conclusie getrokken dat zijn echte talenten elders liggen en maakt muziek voor zijn eigen lol zonder ambitie. als ik het maar leuk vind en alles wat meer is is mooi meegenomen. en toch wil ik stiekem dat het beter en beter gaat klinken ;) dus opbouwende kritiek is altijd welkom.

thanx voor het aangeven van jouw referentiekader, nu kan ik je opmerking begrijpen.

wat is stylus RMX precies ....

Wat kan ik ermee ? Ik krijg dit niet helemaal helder.

Origineel geplaatst door jaccis
wat is stylus RMX precies ....

Wat kan ik ermee ? Ik krijg dit niet helemaal helder.

google is your friend ;)

als ik weer eens in groningen ben kom ik graag langs om te kijken hoe je dat doet.serieus, dan wil ik ook ableton. de mp3 weergave op mijn stereotoren is trouwens niet zo gedefinieerd en gerafineerd in detail als over mijn studiio speakers, laat staan hoe het klinkt over bijv. de nieuwe genelecs, dan zit je echt met je oren te flapperen van genot.gaat het maar eens beluisteren in de winkel.

Blij dat je tevreden bent met je nieuwe sound! Uiteraard ben je altijd welkom in Grou, maar kom dan a.j.b. naar Fryslan en niet naar Groningen :D. Wil nog wel even heel helder stellen dat mijn opmerking over de beats in deze demo gaat, niet over de rest. Respect!

HEy ..

Ik wil je niet afkraken etc ...
Heb laatst Stylus RMX uit kunnen proberen .
Was toch wel nieuwsgierig geworden na het lezen van een aantal reviews .
Het is toch niet meer dan een luxe loopplayer met fx en wat xtra funkties .
Wat ik wel leuk vond is dat je midifiles zo uit Stylus je seq in kan slepen .
Ik had het idee dat ik op een gegeven moment ook wel alle loopjes gehoord had ..
Dan kan je xpanders kopen ....
Niets voor mij dit .
Volgens mij ben je uren bezig om loopjes bijelkaar te zoeken
en dan nog een een beetje aan te passen zodat ze niet te herkenbaar zijn .
Zelf een beat in elkaar tikken gaat bij mij in ieder geval sneller .

Back