Een Vlaamse Groet

J

jerogent

Guest
Hallo zeg,

ik ben Jeroen, een 31-jarige trambestuurder in Gent. Ik mag best graag naar verschillende soorten synthesizermuziek luisteren en dat is de schuld van mijn cd-verzameling van Synthesizer Greatest. In Belgie hadden ze in de jaren 90 twee soorten verzamelingen in de winkels liggen: de Beneluxserie en de franse serie. Ik begon met die Benelux, maar ja, die stopte al vrij snel, terwijl die franse serie maar door bleef gaan. Tja, toen ben ik maar overgelopen en ik luister ze af en toe nog steeds, want tis toch een stukje nostalgie voor mij.

ha nog een belg zie...Welkom!
Ja er lopen hier en daar nog wat belgo's rond op dit forum.(ik ben ook belga)
En eigenlijk ben je op het juiste forum terecht gekomen, namelijk in Holland! Wat dan vooral je synthesizer greatest betreft, want die zullen waarschijnlijk geproduced zijn door èène meneer Ed Starink, niet? (kijk eens achteraan op de hoes) en dan is een synthgoerroe van Nederlandse bodem ;)

Welkom

Origineel geplaatst door Bartology
:biertje: Welkom!!!

..maak je zelf ook muziek?

Nee, kmaak zelf geen muziek, daar heb ik helaas niet het fingerspitzengefühl :dj: en ook nie de apparatuur voor.

Origineel geplaatst door Prophet
ha nog een belg zie...Welkom!
Ja er lopen hier en daar nog wat belgo's rond op dit forum.(ik ben ook belga)
En eigenlijk ben je op het juiste forum terecht gekomen, namelijk in Holland! Wat dan vooral je synthesizer greatest betreft, want die zullen waarschijnlijk geproduced zijn door èène meneer Ed Starink, niet? (kijk eens achteraan op de hoes) en dan is een synthgoerroe van Nederlandse bodem ;)

Klopt bijna, kben echter een Hollander uit Groningen in België en heb voor het eerst deze muziek gehoord in 1989, tevens het productiejaar van de eerste Synthesizer Greatest.
En ja, klopt, alle cd's van Synthesizer Greatest en Synthétiseur die ik heb, komen van Arcade en zijn gecomponeerd door Ed Starink.
Samen met m'n broer heb ik trouwens een info-website gemaakt over deze Synthesizer-serie:

www.synthesizer-greatest.info

Laatst gewijzigd:
Welkom landgenoot :doei:

ik vond het wel leuk om een overzicht op 1 site van die synth klassiekers te vinden.

Ik zou zeggen: begin er gewoon aan en stel zelfs vast of je het in je hebt.
Begin met iets klein: een groovebox Roland MC-505, Emu Command Station
of een Yamaha RM1x/RS7000 en een Midi-keyboardje en voor 400¤ ben je vertrokken!

Origineel geplaatst door synthpower
:Z :r :gaap:

de officiële site [ http://starink-world.net ] is beter! :duivels:

groet - synthpower

Dat je de fansite StarinkWorld beter vindt als onze beperktere site synthesizer-greatest.info, dat is uiteraard je goed recht. In feite zijn we begonnen als aanvulling op deze officiele Ed Starink-fansite, waarbij onze infosite uitgebreid ingaat op een zeer beperkt onderdeel van deze fansite: puur "Synthesizer Greatest". De meeste informatie en tips hebben we dan ook te danken aan de webmaster van StarinkWorld.

Wij willen onze synthesizer-greatest.info ook relatief eenvoudig houden, om het voor onszelf overzichtelijk te laten. Het ligt ook niet in onze bedoeling om te gaan concurreren ofzo.*D

Back