Voor mij ook geen Behringer meer..

Psykiatrisk

Ivo Hartman
Op 24-06-05 heb ik bij Eindhoven Musical Instruments (EMI) een splinternieuwe Behringer SL2442FX-PRO aangeschaft.. Thuis heb ik alles netjes aangesloten waarna ik de mixer aan heb gezet.. Tot mijn verbazing was het linker display zwart en er stond op het rechter display een E1 error code.. Ik pakte er meteen m'n handleiding bij, maar tevergeefs.. Behringer vindt het niet nodig om de error messages uit te leggen in de handleiding.. Toen heb ik meteen de winkel opgebeld en die liet me weten dat het waarschijnlijk om een interne flatcable zou gaan die niet goed aangedrukt zou zijn. Opzich raar dat dit niet wordt gecheckt door behringer, maar in verband met de lage prijs kan ik me daar nog wel in vinden.
De mixer moest terug naar de winkel waar EMI ernaar zou kijken. Ik heb hem daar op 02-07-05 heen gebracht. Het bleek een reparatie die EMI niet zelf uit mocht/kon voeren, dus moest het apparaat terug naar Behringer..
Behringer heeft EMI laten weten dat er een nieuwe regeling is die het volgende inhoudt: Is een kapot apparaat jonger dan een jaar, dan wordt deze automatisch vervangen door een nieuwe. De mixer is vervolgens pas 2 weken later opgehaald door Behringer, wat ik niet al te snel kan noemen, maar dit was buiten mijn weten om..
Tussendoor heb ik diverse malen met EMI gebeld waarna ik kreeg te horen dat het apparaat niet meer op voorraad was bij Behringer zelf. Daar nam ik dan maar genoegen mee, want daar was verder niets aan te doen..

Op 07-08-05 heb ik Behringer in Duitsland zelf een mailtje gestuurd:

-----
hello,

The 24th june of this year, I bought this SL2442FX-PRO mixing desk at Eindhoven Musical Instruments. Serial number: N 0511056244. When I turned the power on, the right display of the two gave an E1 error message. I returned the mixing desk to the shop on the 2nd of july and they returned it to you. There was said that you were going to resend a new SL2442FX-PRO back to the shop. It's now the 7th of august, so I'm waiting for my newly bought mixing desk for over a month now. I wonder how this is possible so I'd like to speak to someone of you.
If possible, I'd like to get my reply in Dutch.
You can also call me on this number: 0031 648156068.

Thank you.

Ivo Hartman.
-----

Een dag later kreeg ik antwoord:

-----
Dear Ivo Hartman,

unfortunately I came to know that this one was credited, because of the dealer did not tell that hjey need a replacement. The credit note was issued on 3rd of August, so they should be of knowledge of this matter.
Ik heb in het engels geantwoord, opdat ik niet zo goed ben in het nederlands, ik hoop je kan mijn beijtje nederlands verstaan.

We hope that we have been able to help you with this information.

Best regards,

Your BEHRINGER Customer Support Team
-----

Dus Behringer die zelf tegen EMI heeft gezegd dat er automatisch een vervangende nieuwe mixer geretourneerd zou worden, vertelde me toen dat ze niet wisten dat er een nieuwe mixer geretourneerd moest worden en ze hebben het geld van de mixer teruggestort op de rekening van EMI.

Afgelopen dinsdag (09-08-05) ben ik opnieuw met EMI gaan bellen die vervolgens Behringer Nederland heeft opgebeld om om opheldering te vragen. Behringer bood hierop zijn excuses aan en erkende dat ze een fout hadden gemaakt. Er zou volgende week nog een nieuwe mixer voor me bij EMI in de winkel staan al wist die man zelf nog niet waar ze die vandaan moesten gaan halen.

Vandaag (11-08-05) was het dan zover, raar om te zeggen, maar eerder dan verwacht werd ik door EMI gebeld dat m'n mixer klaar stond in de winkel. Ik heb hem dan ook direct opgehaald. Thuis weer alles netjes aangesloten en tot mijn grote blijdschap heb ik nou een mixer die het wel helemaal goed doet.

Toch ben ik erg teleurgesteld in het handelen van Behringer.. Ik heb nu onnodig dik een maand op m'n nieuw aangeschafte mixer moeten wachten.

Mijn conclusie is dan ook dat ik nooit meer iets van Behringer aan zal schaffen.

Trek er je eigen conclusie uit en doe er je voordeel mee.

Ivo..

Ik snap niet... de winkel heeft van Behringer het geld terug gekregen maar jou dit niet gemeld, daar kan Behringer toch niets aan doen? Behringer heeft je zelfs nog vriendelijk te woord gestaan terwijl ze in principe deze transactie met de winkel hebben gedaan...

Goedkope spullen hebben in de regel minder testing gekregen dan dure spullen, plus het kan tijdens vervoer gebeurd zijn. Het gaat erom hoe men het afhandelt en volgens mij heeft Behringer dat toch gewoon professioneel gedaan?

grtz
MOSFET

Origineel geplaatst door MOSFET
Ik snap niet... de winkel heeft van Behringer het geld terug gekregen maar jou dit niet gemeld, daar kan Behringer toch niets aan doen? Behringer heeft je zelfs nog vriendelijk te woord gestaan terwijl ze in principe deze transactie met de winkel hebben gedaan...

Goedkope spullen hebben in de regel minder testing gekregen dan dure spullen, plus het kan tijdens vervoer gebeurd zijn. Het gaat erom hoe men het afhandelt en volgens mij heeft Behringer dat toch gewoon professioneel gedaan?

grtz
MOSFET

Behringer heeft na 2 weken pas de kapotte mixer opgehaald.. Dat is te laat.. Ze hebben tegen EMI gezegd dat er automatisch een nieuwe mixer retour zou worden gezonden, wat ze dus niet gedaan hebben.. Ondertussen hebben ze EMI op de hoogte gehouden over dat die mixers niet op voorraad zouden zijn, dus er moest er wel nog 1 retour komen maak ik daaruit op.. Toch maken ze het geld over op de rekening van EMI. Dat EMI dat niet door had, doet niet ter zake, aangezien EMI aan het wachten was op een nieuwe mixer en niet op geld..

Ik was niet de enige die die E1 code te zien kreeg bij een nieuwe SL2442FX-PRO gekocht bij EMI (dus ga eens wereldwijd kijken).. Verder zei ik al dat ik daar niet te zwaar aan til gezien de prijs..

Kortom.. Het gaat mij er niet zozeer om dat ik een kapotte mixer meekreeg.. Dat is jammer, maar niks aan te doen.. Maar dat ik daar langer dan een maand op heb moeten wachten door de fouten van Behringer, vind ik wel erg..

Origineel geplaatst door MrM
Heb je wel plezier van je huidige Behringer?
Of zit je met een gevoel van: 'doet 'ie het (vandaag), of doet 'ie het (vandaag) niet?'

:P

Ik heb em vandaag pas aangesloten.. Ik krijg alleen de AUX send/return nog niet helemaal aan de praat, maar dat kan aan mij liggen.. Daar moet ik dus nog ff naar kijken..

Verder ben ik niet bang dat het apparaat me plotseling in de steek laat.. Ik denk dat dat namelijk met elk merk kan gebeuren..

Tja ik heb ook zoiets gehad bij Conijn muziek in Eindhoven. Gloednieuwe DDX3216 met digitale "tikjes" Heeft meer dan 6 weken geduurd. Het servicepunt had de verkeerde onderdelen gekregen van Behringer.

Ik denk dat dat de keerzijde is van de lage prijs van hun produkten: Als het goed werkt is er niks aan de hand en heb je een leuk apparaat in huis. Heb je echter een probleem, verwacht dan niet de service van een sjiek gerenomeerd merk. (hoewel het natuurlijk overal kan tegen zitten....)

En, ja. Ook een gloednieuw apparaat kan storing hebben terwijl het nieuw uit de doos komt. De test procedure zal bij Behringer minder nauwkeurig zijn dan bijv. Studer.....

:okdan:

ja de service van bv Roland en Yamaha is pas geweldig! :duivels:

Ik heb tot op heden alleen maar te maken gehad met de support van Access en Behringer.

Mijn Virus had een defect, paar mailtjes over en weer met Access support om het probleem vast te stellen. Vrijdag ingeleverd bij UPS donderdag daarna weer terug.

Mijn Behringer mixer had een defect kanaal. Contact met de muziekboer opgenomen. Binnen een week een telefoontje dat ik hem kon komen ophalen.

In beide gevallen werd het probleem dus snel en adequaat opgelost.
De aard van het probleem zal waarschijnlijk een factor zijn, de snelheid van het dealer/winkel personeel en misschien dat de factor pech c.q. geluk zich ook niet onbetuigd laat.

groet

Tom

Re: Voor mij ook geen Behringer meer..

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Op 24-06-05 heb ik bij Eindhoven Musical Instruments (EMI) een splinternieuwe Behringer SL2442FX-PRO aangeschaft.. Thuis heb ik alles netjes aangesloten waarna ik de mixer aan heb gezet.. Tot mijn verbazing was het linker display zwart en er stond op het rechter display een E1 error code.. Ik pakte er meteen m'n handleiding bij, maar tevergeefs.. Behringer vindt het niet nodig om de error messages uit te leggen in de handleiding.. Toen heb ik meteen de winkel opgebeld en die liet me weten dat het waarschijnlijk om een interne flatcable zou gaan die niet goed aangedrukt zou zijn. Opzich raar dat dit niet wordt gecheckt door behringer, maar in verband met de lage prijs kan ik me daar nog wel in vinden.
De mixer moest terug naar de winkel waar EMI ernaar zou kijken. Ik heb hem daar op 02-07-05 heen gebracht. Het bleek een reparatie die EMI niet zelf uit mocht/kon voeren, dus moest het apparaat terug naar Behringer..
Behringer heeft EMI laten weten dat er een nieuwe regeling is die het volgende inhoudt: Is een kapot apparaat jonger dan een jaar, dan wordt deze automatisch vervangen door een nieuwe. De mixer is vervolgens pas 2 weken later opgehaald door Behringer, wat ik niet al te snel kan noemen, maar dit was buiten mijn weten om..
Tussendoor heb ik diverse malen met EMI gebeld waarna ik kreeg te horen dat het apparaat niet meer op voorraad was bij Behringer zelf. Daar nam ik dan maar genoegen mee, want daar was verder niets aan te doen..

-----
hello,

The 24th june of this year, I bought this SL2442FX-PRO mixing desk at Eindhoven Musical Instruments. Serial number: N 0511056244. When I turned the power on, the right display of the two gave an E1 error message. I returned the mixing desk to the shop on the 2nd of july and they returned it to you. There was said that you were going to resend a new SL2442FX-PRO back to the shop. It's now the 7th of august, so I'm waiting for my newly bought mixing desk for over a month now. I wonder how this is possible so I'd like to speak to someone of you.
If possible, I'd like to get my reply in Dutch.
You can also call me on this number: 0031 648156068.

Thank you.

Ivo Hartman.
-----

Een dag later kreeg ik antwoord:

-----
Dear Ivo Hartman,

unfortunately I came to know that this one was credited, because of the dealer did not tell that hjey need a replacement. The credit note was issued on 3rd of August, so they should be of knowledge of this matter.
Ik heb in het engels geantwoord, opdat ik niet zo goed ben in het nederlands, ik hoop je kan mijn beijtje nederlands verstaan.

We hope that we have been able to help you with this information.

Best regards,

Your BEHRINGER Customer Support Team
-----

Dus Behringer die zelf tegen EMI heeft gezegd dat er automatisch een vervangende nieuwe mixer geretourneerd zou worden, vertelde me toen dat ze niet wisten dat er een nieuwe mixer geretourneerd moest worden en ze hebben het geld van de mixer teruggestort op de rekening van EMI.

Afgelopen dinsdag (09-08-05) ben ik opnieuw met EMI gaan bellen die vervolgens Behringer Nederland heeft opgebeld om om opheldering te vragen. Behringer bood hierop zijn excuses aan en erkende dat ze een fout hadden gemaakt. Er zou volgende week nog een nieuwe mixer voor me bij EMI in de winkel staan al wist die man zelf nog niet waar ze die vandaan moesten gaan halen.

Vandaag (11-08-05) was het dan zover, raar om te zeggen, maar eerder dan verwacht werd ik door EMI gebeld dat m'n mixer klaar stond in de winkel. Ik heb hem dan ook direct opgehaald. Thuis weer alles netjes aangesloten en tot mijn grote blijdschap heb ik nou een mixer die het wel helemaal goed doet.

Toch ben ik erg teleurgesteld in het handelen van Behringer.. Ik heb nu onnodig dik een maand op m'n nieuw aangeschafte mixer moeten wachten.

Mijn conclusie is dan ook dat ik nooit meer iets van Behringer aan zal schaffen.

Trek er je eigen conclusie uit en doe er je voordeel mee.

Ivo..

Dan zou ik zeggen. In de toekomst alleen nog maar Behringer. *D

als bij een winkel een product binnen 8 dagen na aankoop niet in orde blijkt, moet de winkel het product direct zelf omruilen voor een ander (lees : nieuw) exemplaar. hebben ze geen voorraad dan moeten ze je gewoon je geld teruggeven, volgens mij.

behringer had hier eigenlijk helemaal niks mee te maken moeten hebben.

ik heb ook eens een kapot behringer mixer (ub1622fx) gehad na hem 2 maanden gebruikt te hebben, 2 dagen na de melding kwam de leverancier hem halen, en nog eens 2 weken later bracht hij een nieuwe thuis. Dus geen klachten over behringer qua service van mij

maar ik ben behringer ondertussen ook beu, ik zal ook niet zo rap nog eens een behringer toestel kopen, maar dan voornamelijk om de kwaliteit.

voor hun geld zijn ze ok, maar ik wil beter. Ik zal wel wat meer sparen voor ik iets koop.

Re: Voor mij ook geen Behringer meer..

Ik vraag me af of nu het probleem bij Behringer zit of bij EMI, want...

Behringer heeft EMI laten weten dat er een nieuwe regeling is (...)/quote]

Heeft EMI je dat verteld? Heb je bewijs dat Behringer dat gezegd heeft?

(...) dan wordt deze automatisch vervangen door een nieuwe.
Ja, daarmee wordt wellicht bedoeld dat hij vervangen wordt, niet gerepareerd.
Maar dat bij het indienen van zo'n exemplaar er automatisch eentje retour gaat, hoeft niet per sé zo te zijn.

(...) Een dag later kreeg ik antwoord: (...)
Prima service, toch?

Behringer bood hierop zijn excuses aan en erkende dat ze een fout hadden gemaakt. Er zou volgende week nog een nieuwe mixer voor me bij EMI in de winkel staan al wist die man zelf nog niet waar ze die vandaan moesten gaan halen.(...)
Nou, eerlijk toch? Tja... vergissen is menselijk, hoor.

Daar kan ik inkomen, alleen zou ik dat niet doen op basis van bovenstaand avontuurtje, maar op basis van de levensduur/geluidskwaliteit van de spullen. :D

Dit had ieder bedrijf kunnen overkomen, zeker een bedrijf in de budgetmarkt.

Behringer

Rocks%20In%20Stream%20-%201024x768.jpg

rocks!

Origineel geplaatst door trash
Behringer
........ wie is er niet groot mee geworden.......

Ok, die termijn van 2 weken voordat het apparaat opgehaald werd bij EMI is enigzins discutabel, maar verder vind ik dat Behringer z'n zaakjes netjes afgehandeld heeft.
Hoewel ik zowel met EMI als Behringer goede ervaringen heb (ik heb trouwens nog nooit iets kapot terug hoeven brengen van Behringer), vind ik het toch ook wel vaag dat EMI een creditering niet bemerkt en doodleuk op een vervangend artikel blijft wachten. Neem van mij
aan dat bij ieder bedrijf de creditnota's als eerste uit de binnenkomende post gevist worden !

Maar toch bedankt voor het delen van je ervaring. Mij sterkt het alleen in m'n idee dat je
van Behringer heel veel krijgt voor het beetje geld wat ze van jou willen, zelfs nette service !

:)

Als je budgetapparatuur koopt moet je geen eersteklas service verwachten. (oei, dat klinkt bot!!) Krijg je die service wel, dan is dat mooi meegenomen. Voor het feit dat je nu geen Behringer meer koopt omdat het fout is gegaan zal Behringer niet wakker liggen. Het defect van je Mixer is gewoon pech. Geniet gewoon van je aanschaf zou ik zeggen! :biertje:

Origineel geplaatst door ZwaarVet
als bij een winkel een product binnen 8 dagen na aankoop niet in orde blijkt, moet de winkel het product direct zelf omruilen voor een ander (lees : nieuw) exemplaar. hebben ze geen voorraad dan moeten ze je gewoon je geld teruggeven, volgens mij.

behringer had hier eigenlijk helemaal niks mee te maken moeten hebben.
Je sluit een de garantie af met de winkel en niet met Beringher, die moet jou een goed product leveren. Je had ook je geld kunnen terug vragen en naar een andere winkel kunnen gaan, die deze nog wel had. Was je sneller klaar geweest. Nu snap ik dat je dit niet zo snel doet maar het had gekunt. Iedereen heeft 7 dagen teruggavenrecht.

Bedankt voor jullie meningen en verhaaltjes.. Ik zie nu in dat niet alleen Behringer fouten had gemaakt, maar EMI misschien ook wel.. Ze geven gewoon elkaar de schuld als je het mij vraagt.. Dat is iets waar je toch nooit achter komt denk ik.. Niet alles was slecht aan de service van Behringer.. Dat ik na een dag al een mailtje terugkreeg bijvoorbeeld ja.. Ik weet ook niet waar het aan lag dat die mixers niet meer op voorraad waren.. Dus daar kan ik ook weinig over zeggen..
Verder zie ik nou ook dat ik niet de enige ben die iets soortgelijks heeft meegemaakt, dus dat het niet alleen bij deze bedrijven voorkomt, maar dat dat regelmatig een probleem is bij grote bedrijven..
Dat ik heb besloten dat ik geen Behringer meer ga kopen heeft er deels ook mee te maken dat ik m'n UB1622FX-PRO al meekreeg van EMI met een gare Phones output.. Die is toen door EMI nagekeken en toen kreeg ik em in dezelfde staat terug met het verhaal erbij dat ie nou niet meer kraakte.. Dat heb ik maar laten zitten omdat ik die output toch nooit gebruikte.. Ik maak em zelf wel een keer open.. Verder is er ook niks mis met die mixer, behalve dat ie flink ruist dan.. En dat vind ik toch een beetje jammer..
Die nieuwe ruist naar mijn idee minder.. Dus ik ben er best wel blij mee.. Maar als er nog een keer een nieuwe komt spaar ik wel wat langer door.. Dan betaal ik wel 2 keer zoveel voor een 'gelijke' mixer van Yamaha ofzo, maar dan heb ik ook een betere kwaliteit waarschijnlijk.. En hopelijk minder gezeik met reparaties als er toch iets kapot gaat..

Nu zijn we het allemaal wel eens denk ik dat Behringer geen TOPmateriaal is, maar voor dat geld, get real... qua prijs/kwaliteit is het het beste dat de muzieksector overkomen is...

Als ik jouw verhaal bekijk, zou ik eerder een andere winkel zoeken ipv een ander mixer merk... Dit is mijn tweede behringer mengpaneel (nu ook zo een mini UB ding) en het werkt perfect voor wat het moet doen, nooit zever mee gehad. het eerste, net hetzelfde, perfect en nooit gedoe, en cheapo... Reden waarom die eerste is verkocht: ik dacht dat ik met muziek als hobby ging stoppen... Ik dacht fout :) :)

Mijn volgende mengpaneel is misschien terug een Behringer, of, als ik de cash vind, een Mackie... maar mijns insziens is er niks fou met Behringer, ze leveren gezien de prijs nog aardige kwaliteit en het feit dat je na een dag al reply hebt van de support vindt ik pesoonlijk puik, hier kunnen aardig wat bedrijven een puntje aan zuigen!

Origineel geplaatst door DirtRider
qua prijs/kwaliteit is het het beste dat de muzieksector overkomen is...

Eigenlijk vind ik dit dus gewoon het beste statement wat ik op dit forum over Behringer ben
tegengekomen.

Natuurlijk is er (geluids-)kwaliteitsverschil met andere merken, maar niemand kan mij wijsmaken dat een 4 keer zo dure Mackie (bijv.) ook 4 keer zo goed klinkt als een Behringer met verder dezelfde specs.

thread-tip: "Wie heeft er niks van Behringer in z'n hok staan ?"
ik denk dat dat een korte thread zou worden......... ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
Eigenlijk vind ik dit dus gewoon het beste statement wat ik op dit forum over Behringer ben
tegengekomen.

Natuurlijk is er (geluids-)kwaliteitsverschil met andere merken, maar niemand kan mij wijsmaken dat een 4 keer zo dure Mackie (bijv.) ook 4 keer zo goed klinkt als een Behringer met verder dezelfde specs.

thread-tip: "Wie heeft er niks van Behringer in z'n hok staan ?"
ik denk dat dat een korte thread zou worden......... ;)

Geheel mee eens. Overal is het spul van Behringer te vinden en ik ben zo ontzettend blij met mijn BCR2000. Mensen tel vooral 1450 euro neer voor een duur merk waarvan het veschil (zeker in het geval van midi) niet hoorbaar is. Viva Behringer en ik denk dat je eerder je vraagtekens moet zetten bij de EMI winkel.

Hoe klinken die monitoren van Behringer eigenlijk? Heeft iemand daar ervaringen mee?

Back