dnbforum.nl producerscompetitie 2005

lafurieetlafoi

Stamgast
het is weer zover! het is inmiddels een jaartje geleden, en het werd weer eens tijd om te laten zien welke drum 'n bass producer momenteel de beste track weet te maken met een vooraf vastgestelde set samples.

de samplepack is dit jaar gemaakt door niemand minder dan Eye-D en dit belooft een goede basis voor het hardere werk. de uitdaging om een rustig stukje DnB te maken is dan ook des te groter!

wil je meedoen, kijk dan in de thread op het dnbforum!

(dit leek mij het beste subforum om zoveel mogelijk producers te bereiken, mochten de mods het daar niet mee eens zijn dan moeten ze het maar verplaatsen...)

Zeker beter dan sommige entries van vorige jaar hoor, Special K! Maar is het niet de bedoeling dat de entries anoniem blijven, Unit Zero? Nu gaan al je fans op je stemmen. ;)

Origineel geplaatst door Breed
Zeker beter dan sommige entries van vorige jaar hoor, Special K! Maar is het niet de bedoeling dat de entries anoniem blijven, Unit Zero? Nu gaan al je fans op je stemmen. ;)

ja dat is de bedoeling, staat ook in de voorwaarden... :o: :D

mijn excuses voor het veels te laat melden (drukte etc, kom ook pas net thuis), maar de inzendingen van bassio & special k voldoen helaas niet aan de voorwaarden dus ik kan ze (nog) niet meenemen in de stemming. wil je er nog wat aan doen dan heb je tot 23:59 vanavond... nogmaals mijn excuses voor dit late melden...

De Winnaar, Panda...

De Winnaar, Panda...

...klinkt als een tierelier, chapeau.

Maar, die strings in het begin, en dat vier-noten sequenceje met een fm-achtig geluid, bijna over de hele track, zat dat ook in het sample-pack? En ik heb het idee dat er meer samples niet in het pack terug te vinden waren?
Klopt dit, of luister ik er overheen?

Nogmaals, het klinkt heerlijk, maar als ik de spelregels bekijk..

Zit Panda ook op SF? Zo niet, dan zal ik het hem rechtstreeks vragen. Maar ik vrees dat het dnb zo'n forum is waar ik mij niet aan kan meten, dus dat is één keer een message, en dat was het weer.

Dus, dames-heren-sf-ers, eerst even jullie mening.

Pjeut.

Re: De Winnaar, Panda...

Origineel geplaatst door pjeut

Maar, die strings in het begin, en dat vier-noten sequenceje met een fm-achtig geluid, bijna over de hele track, zat dat ook in het sample-pack? En ik heb het idee dat er meer samples niet in het pack terug te vinden waren?

Zit Panda ook op SF? Zo niet, dan zal ik het hem rechtstreeks vragen. Maar ik vrees dat het dnb zo'n forum is waar ik mij niet aan kan meten, dus dat is één keer een message, en dat was het weer.

Pjeut.

ja, de winnaar is bekend. panda met 'love vegas' heeft gewonnen, gefeliciteerd hiermee.

ik heb mij er van vergewisd dat de geluiden die panda gebruikt heeft uit het pack komen, maar dat het hier erg creatief sample-editten betreft. een voorbeeldje: als je je sample loopt en je looplengte klein maakt, tot slechts enkele samples, dan krijg je een volledig andere geluid terwijl je wel de samples gebruikt. sommige mensen kunnen dit natuurlijk een vorm van synthese vinden maar volgens mij valt het gewoon nog onder samplen.

volgens mij is panda trouwens ook hier ingeschreven maar komt ie hier bijna niet. zijn voormalige artiestennaam was overigens 'peet'.

Oh...

Oh...

...uit welke sample van het pack is dan dat heldere fm-achtige toontje geript?
Als dat zo is gedaan, nogmaals chapeau, want het lijkt mij lastig om uit die niet echt melodie-georiënteerde samples een zuivere noot los te halen.

Origineel geplaatst door pjeut

Maar, die strings in het begin, en dat vier-noten sequenceje met een fm-achtig geluid, bijna over de hele track, zat dat ook in het sample-pack?

ja dat is timberbeep.wav en daar een melodie van gemaakt.

En ik heb het idee dat er meer samples niet in het pack terug te vinden waren?

nee hehe, alles zit in het sample pack, de main elementen zijn dus die timberbeep.wav, de strings, de wobble, een reece gemaakt van dezelfde wobble (die komt er later in), en dat is het. ik heb een drumloop gemaakt van alle drumhits die in het pack zaten wat vreselijk moeilijk was omdat ik een meer happy stijl van dnb maak en die eye-d samples heel erg donker en hardcore waren.

Pjeut.

het kostte veel meer tijd om te maken dan bij een gemiddelde tune maar het was wel een goede test om te zien of ik muziek kan maken zonder al mijn hulpmiddelen zoals mijn eigen beats, leads, en sounds.

Nou pandadnb, gefeliciteerd met je eerste plaats klinkt inderdaad erug vet. leuk hoor .:okdan: :peukie:

Back