Ervaringen met de Behringer V-Verb Pro?

Laurens O

Sta op en scheur!
Ja, dus, ik liep hier toevallig tegenaan tijdens het surfen. Ben me voor de grap eens wat verder gaan verdiepen en moet zeggen dat dit bakkie er best wel leuk uit ziet met zn specificaties. Nou ben ik es ff wat reviews gaan opzoeken op het net en nou lees ik zelfs verschillende wisselende verhalen dat ie op veel punten zelfs beter schijnt te klinken dan een MPX-1!? Wow, das sterk denk ik dan, dat zou zacht gezegd niet verkeerd zijn! Nou zijn mijn ervaringen met behringer wisselend. Ze hebben soms erg goed spul maar soms ook om te huilen. Maar het schijnt dat ze de laatste tijd met de 2496 series steeds meer kwaliteitsspul uitbrengen (zelf nog geen ervaring mee).

Nou wil ik dus nog wel een extra verbje erbij hebben naast mn MPX-500. Ik wil het liefst via mn geluidskaart een digitale aux bus via spdif opzetten zodat ik al mn materiaal volledig digi zonder conversie heen en weer kan sturen. Dan zou deze behringer wel errug handig kunnen zijn, helemaal als ie vet klinkt, en zekers als ie beter klinkt dan een MPX-1!
Wat ik mis met alle Lexicon bakken is 96 Khz samplerates, niet dat ze slecht klinken daardoor, in tegendeel :D . Maar ben nou eenmaal een mierenneuker af en toe en wil mn mooie opnames niet weer gaan down en upsamplen ookal is verschil bijna niet te horen. Ik bedoel als ik toch op 96khz kan blijven, en het nog zwaar ok klinkt ook, dan begin ik wel erg nieuwsgierig te worden...

Sound on sound is er ook positief over en zegt dat ie de competitie in de prjisklasse t/m eur 1000,- makkelijk aan kan.
Kan dit echt jongens? Is dit echt waar? Het is bijna niet te geloven!

Zijn er hier mensen die deze jongen hebben of ermee gespeeld hebben en wat zijn jullie ervaringen? Ben nou wel heel erg benieuwd geworden eigenlijk...

Laatst gewijzigd:
Ik heb ze nog nooit 2e hands gezien. Dat lijkt me ook een teken aan de wand. ;)

Misschien zijn ze niet zoveel in Nederland verkocht?

Ja, das opzich een goed teken. Maar het zou wel kewl zijn als iemand hier op het forum het bakkie op basis van zijn eigen ervaringen zou kunnen vergelijken met bijv. een duurdere lexicon ofzo.
Anders moet ik maar weer eens een keertje naar feedback gaan en m daar eens testen, ook loik...

VL1 heeft er ooit één gehad, dacht ik. Hij was er toenertijd erg over te spreken.

Voor het geld lijkt het me in ieder geval een behoorlijk impressive bak.
Hardware convolutie met impulses van 'beroemde' verbs, toch? Voor 199 euro... hmmm!

Trouwens, positieve review in de SOS: http://www.soundonsound.com/sos/aug04/articles/behringerrev2496.htm

Ok, ik ben dus laatst naar Feedback geweest, en heb m daar getest naast een MPX-550. Ik had geen eigen materiaal bij me en moest het doen met een of andere vage rock cd (waar ik totaal niet van hou). In zo´n winkel waar dat ff snel gebeurd kan je natuurlijk niet lekker uitgebreid onder ideale omstandigheden testen, maar toch:
Toen al was er wel duidelijk een verschil hoorbaar, jeetje, die behringer klinkt best leuk zo op het eerste gezicht!
Heb toen besloten om m te kopen, hij was helaas niet op vooraad dus heb m maar besteld.

Gisteren heb ik m dan eindelijk opgehaald en natuurlijk meteen thuis aangesloten.
Zo, en dan nu het uitgebreide vergelijkend warenonderzoek tussen mijn MPX-500 en de V-Verb... Ik kan jullie zeggen dat ik verbaasd en tegelijk ontiegelijk enthousiast was.

Dames en heren, ik ga nu wat zeggen waarvan ik nooit had durven dromen dat ik het ooit zou zeggen, de geruchten zijn waar:

De Behringer poept de Lexicon ERUIT! En overduidelijk ook! Damn! wat heb ik gemist al die tijd. Dit is geen geintje, de behringer klinkt veel warmer, veel beter. Nu hoor ik pas hoe dun en kortaf mn MPX-500 eigenlijk klinkt, de V-Verb klinkt gewoon veel natuurlijker en "smoother". De presets zijn al retegoed, ik ben vooral gek van die lekkere lange trancy verbs maar ook de verschillende room en ambience dingetjes klinken super!

Dit wordt voortaan mijn standaard verb, echt wel! Ik ben gewoon helemaal verkocht jongens.
En wat een mogelijkheden je wel niet hebt qua parameters en routing (het v-verb algoritme bijv. heeft 30 parameters 8~ ) , jeus, wat wil je nog meer? (trouwens een hele relaxte en overzichtelijke interface)
Bovendien is het beest(je) zeer robuust gebouwd, en is ie ontzettend flexibel inzetbaar. aes en spdif i/o en XLR en 1/4" jack i/0 +wordclock in + Midi i/o. Gewoon helemaal top.

Dit is de nieuwe generatie behringer, zet al je vooroordelen en slechte ervaringen met behringer uit je hoofd (had er zelf ook eerst moeite mee) en ga zelf maar luisteren...

Ff vraagje tussendoor..

Heb jij mijn 20 mb scsi harddisk toevallig Laurens..? :erm:

:confused: Wie ben jij dan? Moet ik jou kennen? Nee, ik heb geen scsi HD, nooit gehad, Ben je misschien een beetje verward met iemand anders met mijn naam ofzo? Dit soort dingen kan je trouwens ook beter via de persoonlijke berichten van t forum regelen, niet in topics.
Succes met je zoektocht iig.

doe is sampletje plaatsen dan .. liefst drums in een room
vooral het hoog/ hihats laten een reverb bak op zijn snuffert gaan namelijk

wel jammer dat je geen verbs kan maken en inladen in deze bak .. voor de rest klinkt het top .. zover ik kan lezen dan he .. ;)

Je kan volgens mij tot op grote hoogte best wel zelf reverbs maken hoor, moet me er nog verder in verdiepen maar wat ik ff snel gelezen heb laat ie je wel ver gaan qua mogelijkheden. Je hebt 8 verschillende reverb algoritmes met tig van parameters (Zo kan je bijv. verschillende wand materialen instellen om maar wat te noemen) en die kan je ook nog eens combineren met elkaar in combination modus met verschiilende routing mogelijkheden (diverse parallel en serieel schakelingen).

Ze noemen het trouwens ook niet voor niets een "reverb modeller"

Mmm, drums? Ff kijken of ik nog wat moois kan roffelen (op mn keyboard dan he :D ). Zal proberen vandaag of morgen de boel online te plaatsen.
Zet ik er ook nog wel een synth lijntje bij met een mooie lange verb.

Wat trouwens ook wel stoer en erg handig is, is de "graph" mode. Dan zie je bij de parameters die je bewerkt verschillende grafieken zodat je goed "ziet" wat je doet. Loik!

Ik denk dat ik er binnenkort ook maar eens 1 op ga pikken :) ik heb zoiezo de laaste tijd gezien dat behringer "ok spul" begint te maken, en dus reden om de oude oordelen te laten vallen over onze duitse prijs vechter :eureka: Wat voorbeeldjes zouden wel leuk zijn, idd.

Origineel geplaatst door Laurens O
Je kan volgens mij tot op grote hoogte best wel zelf reverbs maken hoor, moet me er nog verder in verdiepen maar wat ik ff snel gelezen heb laat ie je wel ver gaan qua mogelijkheden. Je hebt 8 verschillende reverb algoritmes met tig van parameters (Zo kan je bijv. verschillende wand materialen instellen om maar wat te noemen) en die kan je ook nog eens combineren met elkaar in combination modus met verschiilende routing mogelijkheden (diverse parallel en serieel schakelingen).

Ze noemen het trouwens ook niet voor niets een "reverb modeller"

Mmm, drums? Ff kijken of ik nog wat moois kan roffelen (op mn keyboard dan he :D ). Zal proberen vandaag of morgen de boel online te plaatsen.
Zet ik er ook nog wel een synth lijntje bij met een mooie lange verb.

je zal ze wel kunnen editen ja .. meer dan sir en die voor mac
maar het inladen van je eigen IR's zou helemaal cool zijn !

En zie maar wat die drums betreft .. het vereist nogal wat mixwerk voor mooie reverbs over drums ..
maar ik hoor het wel !

mmm Nooit gedacht dat het nog eens goed zou komen met behringer.

Maar toch als ik het zo lees: Zou ik het toch moeten geloven...

mmm Nooit gedacht dat het nog eens goed zou komen met behringer

Behringer heeft wel meer goede produkten hoor.. zéker als je naar de prijzen kijkt; maar goed, die discussie is hier al zo vaak gevoerd.. :)

Origineel geplaatst door Vizion
En?...8o)

Inderdaad! :) Overigens, hoe zijn de delays op die machine? Zit er ook een lekkere tape delay op of is 't nog de standaard Virtualizer-zwik?

mij leek het ook wel een interresant ding maar heb me weerhouden vanwege totaal geen reviews hier op synthforum

en benieuwd naar samples ben ik ook wel dus wat let je

kan meteen iedereen is oordelen, ben echt benieuwd

Ja sorry.... Ben een beetje laat met de samples... Mn studiotje lag een beetje overhoop, mn karma had hele vage problemen in de software ineens (ja echt!), en die heb ik dus moeten her-flashen, en ik heb gewoon nog geen tijd gehad.
Maar beloofd is beloofd he, ik probeer zo gauw mogelijk wat samples online te zetten, maar kan er nu ff geen datum aan vast prikken... Jullie zien het vanzelf wel...

Back