Stand (suggesties keyboardstands?)

Zji

Stamgast
Sorry als deze ook in 'Keyboardstands' had gekund, maar dat topic leek me specifiek over een andere stand te gaan. :)

Wat ik zoek is een stevige stand voor mijn Roland RD-300SX piano, die in te stellen is op zowel zit- als stahoogte. Een X-standaard zou natuurlijk kunnen maar die zijn naar mijn (niet al te brede, maar toch) ervaring een beetje 'schommelig', en ik zou graag hebben dat de piano een beetje stil blijft staan. Een Z-stand lijkt me oké, alleen ik weet niet of dat bereik zo groot is (qua verstelbare hoogte).

Misschien heeft iemand een suggestie?

Gijs

Ik heb een Roland A80 en een XV88 op een Z-Stand van Quiklok staan. De laagste stand is meteen goed voor comfortabel zitten. De hoogste stand heb ik niet uitgeprobeerd maar ik denk dat staand spelen ook goed zou kunnen. Maximale hoogte is 85 cm dus je staat wel iets voorover gebogen. Minimale hoogte is 67 cm.

Succes

Ik heb een QL-642 (ja, da's een X-stand) die voorheen in sta-stand stond en nu in zit-stand. Ik weet niet wat je precies onder "schommelig" verstaat. Als je er hard tegenaan duwt beweegt het inderdaad een beetje, maar niet noemenswaardig en ook alleen van voor naar achter. Zijwaards en op en neer staat het als een huis.
Nu heb je natuurlijk verschillende X-stands. De 642 is wel heel erg zwaar gebouwd. Ik kan me voorstellen dat een T10 van QuikLok inderdaad alle kanten op wiebelt.

Nou ja, met schommeling bedoel ik ook van voor naar achter. 85 cm staan is denk ik net te doen. Quiklok kom ik vaak tegen, dat is dus wel een degelijk merk?

Back