Hallo,
Ik heb een paar maand een JV90 gehad. Deze heb ik weg gedaan omdat ik het klavier zwaar klote vond. Er zat 1 patch in, volgens mij nice piano en dat was een zeer acceptabel piano geluid.
Ik zoek al jaren het perfecte pianogeluid uit een kassie en heb het nog niet gevonden. Het mooiste wat je op dit moment kunt kopen voor live is of een kawai of een promega3, beide boven je budget. Ik moet de ME1 van kurzweil nog proberen, deze schijnt heel acceptabel te zijn. Ik gebruik nu zelf een MKS20 in combinatie met een micropiano, bespeeld door een D70, wat ik nog steeds het fijnste klavier vind om op te spelen.
Wat je ook zou kunnen doen is een SC55 of SC88 kopen. Dit zijn GM bakjes maar er zit eigenlijk een best oke piano sound in, vooral in de 88 en je krijgt er giga veel meer geluiden bij. Dan nog een keyboard er bij, bvb een A33.
Of je gaat op zoek naar een vlagschip van yamaha, de sy99. Niet een echt akoestisch piano geluid, maar wel fantastisch in de mix. Maar d'r zitten fantastische fm dingen in samen met de samples. En moet toch voor rond de 500 euro te scoren zijn.
Succes d'r mee in ieder geval.
Een ieder z'n smaak, zo veel is wel zeker.