Ik ben van plan een nieuwe pc of laptop te kopen.
nu heb ik een PIII 733Mhz en die is vééééél te traag voor mijn noden.
Ik heb nu 2 controllers + 1 midi apparaat en dat begint te spannen
In ableton heb ik ook problemen.. aan reeds 12 kanalen loopt die al met 65% cpuload :confused:
op de website beweren ze nochthans anders... swat
bij deze mijn noden:
- 4 usb 2.0
- firewire eventueel
wat raden jullie aan? een laptop of toch een pc.. ik zou namelijk graag live gaan later.. dus ik denk toekomstgericht maar wordt deze dan niet te duur? of werk ik beter op een vaste pc.. zodat mijn live alleen al op een lichte laptop kan draaien.
help me out pls, tnx!
nu heb ik een PIII 733Mhz en die is vééééél te traag voor mijn noden.
Ik heb nu 2 controllers + 1 midi apparaat en dat begint te spannen
In ableton heb ik ook problemen.. aan reeds 12 kanalen loopt die al met 65% cpuload :confused:
op de website beweren ze nochthans anders... swat
bij deze mijn noden:
- 4 usb 2.0
- firewire eventueel
wat raden jullie aan? een laptop of toch een pc.. ik zou namelijk graag live gaan later.. dus ik denk toekomstgericht maar wordt deze dan niet te duur? of werk ik beter op een vaste pc.. zodat mijn live alleen al op een lichte laptop kan draaien.
help me out pls, tnx!

19" Valt beter te verpakken en te vervoeren en is een stuk robuuster. Als je niet veel live gaat en een krachtige computer wil hebben die je in de studio kunt gebruiken maar eventueel ook makkelijk mee kunt nemen, is een 19" kast in een case wellicht een optie.
Maar voor een eenmalige gig is dat misschien niet eens nodig. Een 19" kast is in de meeste gevallen wel steviger (want van metaal) dan een standaard behuizing (want vaak van kunsstof).
Ok, weet ik iig waar we t over hebben enzo