MicroQ midi probleem

ThronVM

Nieuwkomer
Ik heb vandaag een MicroQ gekocht en ik gebruik deze in combinatie met mijn Roland jx-305 en Sonar 4. Op zich werkt alles prima, er is één probleem waar ik echter niet uit kom. Als ik in Sonar 1 spoor heb op genomen op midi kanaal 1 en dan een volgend spoor op midi kanaal 2 wil opnemen dan schakelt het MicroQ geluid op alle sporen mee. Ik kan op deze manier niet met verschillende geluiden over elkaar heen werken. Ik denk dat het een instelling in de mIcroQ is maar ik heb 'm nog niet kunnen vinden...

Je microQ moet op multimode staan. Dus dat eerst even checken :). Verder moet je dan in je multi per part instellen de patch en het midi kanaal.

"Verder moet je dan in je multi per part instellen de patch en het midi kanaal."
Dit lijkt me zo omslachtig, het zou toch gewoon direct via Sonar moeten kunnen...met m'n roland is dat geen probleem, via Sonar kan ik alle midikanalen kiezen en hoef ik niks op de synth zelf te doen...

"FF de manual in duiken "
Als ik er daar mee uitkwam had ik deze vraag niet gesteld...:confused:

Laatst gewijzigd:
OK, even snel uit mijn hoofd:

Op de microQ de multimode aanzetten, dan multi kiezen, met de rode knop sound select kiezen, met knoppen 1t/m4 kanalen 1/4 direct en overige indirect selecteren, dan met zwarte knoppen onder display geluiden kiezen.

Veel succes!

Als ik het goed begrijp kan ik het aan de hand van de instrument definitions niet via Sonar doen maar zeggen jullie dat ik het met de instellingen op het apparaat moet regelen. Echter zodra ik een midi kanaal in Sonar selecteer verandert de instelling op de Microq waardoor de instellingen niet vastgehouden worden...

De truc is dat je 1 Multi moet maken op de Micro-Q; voor elk kanaal in deze multi zeg je: luister maar naar een bank/patch change. Deze multi zet je op Multi 1 (eerste multi, zodat ie altijd geselecteerd is als je de Micro-Q aanzet). Dan kun je vanuit Sonar met bank changes en patch changes je MQ als een multi-timbraal apparaat gebruiken.

Als je in de manual kijkjt staat er: maak voor elke setup 1 Multi! ja lekker; die Duitsers hebben wel verstand van techniek, maar een beetje simpele interface ho maar :)

Hoop dit helpt ;)

Back