Weigerende apparatuur in nieuwe kamer

Origineel geplaatst door Phony
Het is toch niet zo moeilijk om te zien of er vanuit je meterkast stroom wordt afgetapt? En hoe zouden ze dat dan gedaan hebben? Dan zouden ze eerst bij jou in de meterkast geweest moeten zijn toch.....? Of heb ik ze nou niet helemaal op een rijtje?

Haha, ja nou word ik ook wel nieuwsgierig :D

Origineel geplaatst door Phony
Het is toch niet zo moeilijk om te zien of er vanuit je meterkast stroom wordt afgetapt?
Tja... ik heb niet bij 'm in de meterkast gekeken...
Ik weet niet meer precies hoe z'n huis in elkaar zat, maar ze hadden een gat gehakt in de muur of in 't plafond ofzo... en toen gewoon ergens de boel aan elkaar geknoopt.

Is de boel nu al doorgemeten??

En als je een oude groepenkast heb met stoppen dan zou ik die stoppen ook vervangen voor nieuwe.
De aardlekschakelaar (als je die al hebt, want je hebt geen ge-aarde stopcontacten) zou ik, zoals al eerder is gezegd, een paar keer heen en weer halen.

Simon

je hoeft niet in de meterkast van de buren te zijn om af te tappen je kan zo gokken waar bij de buurman een stopkontakt zit of even kijken natuurlijk gat in de muur maken en stroom van het stop contactje aftappen

of in de zolder naar pvc buisen van de buren etc (electricien geweest)

Origineel geplaatst door anoniempje
of in de zolder naar pvc buisen van de buren etc (electricien geweest)

Heb jij nog ideeen waar het aan kan liggen??

ga eens bij de buren kijken of je apparaten het daar wel normaal doen

doen ze het bij hem wel normaal dan zit het in je eigen net vanaf je meter kast

heeft hij ook rare uitvallen dan ligt het probleem in het hele gebouw en is het jou pakkie an niet dus dan moet je klagen

Origineel geplaatst door AxiMaxi
UFO's?

Maar effe serieus: heb je nou (de/het ?) voltage nou al nagemeten?

Kom op, doe dat nou 's effe, joh, hé.
Hou ons nou 's niet langer in euhm... spanning... :D

kprobeer maar te helpen he ;) ........................ :confused:
its all good

Het checken op aftappen is eigenlijk heeeeeel simpel
Schakel alle apparatuur in huis uit, echt uit dus. vergeet niet de cv ketel, koelkast, tv (op standby enz)
kijk nu in je meterkast of je meter draait.
nee dan is het goed
ja, tja dan wordt er stroom afgetapt.
Succes

mensen mensen .. ik heb tot 06:00 vanochtend op dit probleem gezeten
en het antwoord is simpel .. je hebt gewoon rotzooi op je stroomtoevoer en de spanning swingt ..

wat je moet doen is een scheidingstransformator kopen, maken of wat dan ook
deze zorgt er voor dat je aarde gebalanceerd wordt door 2 spoelen die allebei 115 volt afgeven.
De aarde loopt niet meer naar de meterkast maar begint bij het scheidingstransformator

probnleem is het volgende .. speciale scheidingstransformatoren voor audio kosten zo'n 1200 euro voor 15 A
de furman bijv.

Ik heb wel wat goedkopere gezien maar moet nog effe kijken of dat ook gaat lukken ...
er is wel verschil voor audio namelijk .. ik heb er 1 voor een boot gevonden
maar moet nog effe kijken of die gaat werken !

wat je ook kan tjekken is een netfilter .. maar ik denk dat je gewoon iets moet hebben wat de spanning verschillen opvangt ..

Back