Solid state pultec DIY project.

Aangezien mijn 1176 helemaal af en supergoed werkend is ben ik nu ook verslaafd aan het DIY'en (bedankt he radiance!! grrr... 8D ) ga ik nu binnenkort (lees na mijn vakantie) ook aan een pultec beginnen denk ik..
Erg mooi project lijkt me, denk dat ik ook voor solid state ga, geloof zelf nooit zo in buizen, vind ze vaak een beetje muddy klinken.
Binnenkort (half maart) dus het begin van mijn Pultec te vinden op een internetforumtopic op Uw computer.

Voor het resultaat van mijn 1176 check dit! 1176 project

Ziet er echt ongelooflijk vet uit, ben ook benieuwd hoe het klinkt!

'Was ik ook maar zo technisch ²'..

Heb wel enorm zin om me d'rin te verdiepen en a.h.v. jouw draadjes en de schema's aan de slag te gaan. Eerst leren solderen op printplaat :W.

Respect man!

Origineel geplaatst door da goose
Aangezien mijn 1176 helemaal af en supergoed werkend is ben ik nu ook verslaafd aan het DIY'en ([/URL]

Ha ha, stap uit nu het nog kan.....maar eh, mooie slide show heb je gemaakt.

Hier wat info voor de solid state Pultec met schema's en instructies om zelf inductors te maken....

http://www.diygallery.de/DIYsites/index.html

Ik heb er onlangs zelf nog een gemaakt voor een vriend. Dit keer met een Lawo amp card als gain make up stage. Lawo is net als Neumann, Telefunken, Ant en Siemens een bedrijf wat voor de Duitse broadcast industrie geluids apparatuur maakt.....
Hier wat foto's...

Attachments

• lawopultecside1.jpg
    lawopultecside1.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
yep... binnenkort beginnen :)
Ik ga je wel weer stalken als het zover is... hahahaha!
Nu moet ik alleen nog ergens een goed schema vinden van een balanced to unbalanced diy converter..
Heb wel al wat gevonden maar heb probleem met de voeding (+12v en -12v), moet simpeler kunnen volgens mij.. anyone?

Attachments

• balunbal.jpg
    balunbal.jpg
    22,6 KB · Bekeken: 94
Check het schema op de site van steffen (link heb ik een paar posts geleden gepost). Hij gebruikt een Ne5532A als buffer en un/- balancer. Je kan ook de Burr Brown (is nu TI) DRV134 line driver (rs # 378-2676 ) en de INA134 line receiver (# 285-8003 )gebruiken. Deze zitten ook in de Dangerous 2 Buss en ook in wat SSL tafels...zijn wel duur trouwens.

Tering, wat een werk, maar wat een resultaat! Erg vet zeg. Ik zit ook te wachten op de laatste onderdeeltjes voor mijn GSSL...

Mooie projecten heren, helaas ontbreekt mij de tijd en technische kennis om dit te doen.

Mooi werk Radiance! :okdan: Ik moet eindelijk de frontpanel van mijn DIY Pultec ook maar eens opsturen naar Schaeffer, want verder is hij af (met buis).

Goed zo ... kan je er mooi een voor mij bouwen !

Origineel geplaatst door da goose
Aangezien mijn 1176 helemaal af en supergoed werkend is ben ik nu ook verslaafd aan het DIY'en (bedankt he radiance!! grrr... 8D ) ga ik nu binnenkort (lees na mijn vakantie) ook aan een pultec beginnen denk ik..
Erg mooi project lijkt me, denk dat ik ook voor solid state ga, geloof zelf nooit zo in buizen, vind ze vaak een beetje muddy klinken.
Binnenkort (half maart) dus het begin van mijn Pultec te vinden op een internetforumtopic op Uw computer.

Voor het resultaat van mijn 1176 check dit! 1176 project

Back