CLAVIA G2 CREATIES (part 1)

small logic seq

small logic seq

small logic seq

Attachments

• Roland Kuit Logic Seq.jpg
    Roland Kuit Logic Seq.jpg
    84,8 KB · Bekeken: 98
  • Logic Seq.pch2
    1,1 KB · Bekeken: 109
@ Roland en Patat Met: Dank voor het meehelpen!! Vanavond de patch even testen.

@roland kuit e.a. bestaat er soms een tool die het mogelijk maakt om de signalen van de NM editor zichtbaar te maken (eindresultaat van een patch deel o.i.d.) ?
Of eventueel een patch die wat controle-signalen visualiseert, ik noem maar wat...
Extern heb ik mogelijkheden zat (scoop, audio spektrum analyze etc.) dus dat hoeft niet meer.

#audiocollage, wanneer het om audio gaat, kan je de main output module muten. verder kan je een andere output module als een stethoscoop overal tussen in hangen.
voor zichtbaar trigger behaviour te zien gebruik je een event sequencer module.
(indertijd heb ik een drumreset pch gemaakt met zo'n module om dit zichtbaar te maken.) dit zelfde kan je (op de G2 hard/Demo) doen met een contol sequenser.
was dit wat je bedoelde?

Laatst gewijzigd:
...voor zichtbaar trigger behaviour te zien gebruik je een event sequencer module
Thx voor de patch, ze laat inderdaad al iets zien en dat is ook enigzins bruikbaar. Toch had ik meer in gedachte, maar mogelijk zoek ik het wat te ver...
(een prog dat de usb-data-communicatie oppikt tussen PC en NM G2).

@Teluur. Dus nog steeds de zelfde melding 'out of mem'? Das raar. Deze melding heeft echt met je audio driver te maken.
tja, ik kan niet in het audio/midi submenu (onder setup dus) komen om daar de asio4all te selecteren, aangezien ik dan al die melding heb gekregen...

@Teluur, dat klopt. schakel 1st de driver uit die windows oppikt bij start up. Daarna de demo en hoop dat je er dan in kan komen. Zo niet, de Ausio als start up selecteren.
@Audio collage, van zo'n programma weet ik niet, jaren terug was er iets over contr signalen uit te sturen via de NM. Net nog gezocht opt E_M forum, maar kan het niet metteen vinden. anders kan je d.m.v. contrl sigs op audio snelheid uit te sturen, wel zichtbaar maken op je scope. b.v. osc uit, trigger in seq, env, etc.

@Teluur, dat klopt. schakel 1st de driver uit die windows oppikt bij start up. Daarna de demo en hoop dat je er dan in kan komen. Zo niet, de Ausio als start up selecteren.
dan is het gevalletje van jammer maar helaas; ik ga niet klooien met de enige computer die ons huishouden momenteel rijk is; vorige keer dat ik vista probeerde te 'optimaliseren', resulteerde dat in een verplichte herinstallatie...ik wacht wel tot ik weer een eigen (winxp) pc heb.

@Teluur, configuratie scherm-Apperaat beheer-besturing geluid en hem uitschakelen.
Je raakt de driver niet kwijt en er is geen herinstall nodig. Ik zit hier ook met Vista.
(op deze lap dan).
En wat nog beter is toch je start audio driver updaten. Welke is het?

dik ga niet klooien met de enige computer die ons huishouden momenteel rijk is; vorige keer dat ik vista probeerde te 'optimaliseren', resulteerde dat in een verplichte herinstallatie...
je kan een systeem restore van een aantal dagen terug doen mocht de boel in de oersoep draaien...
of anders maak je er eerst 1 vlak voordat je gaat optimaliseren...

Back